Zamestnanci a HR

11 rád ako urobiť efektívnu pracovnú poradu

Odporúčame – Zamestnanci a HR Vladimíra Neuschlová

11 rád ako urobiť efektívnu pracovnú poradu

V dobe, keď všetci bojujeme s časom, sú neefektívne porady pre firmu hotovou katastrofou. Namiesto toho, aby sa zamestnanci zaoberali riešením problémov, pre ktoré ste ich zamestnali, strácajú na nich čas. Ako mať vo firme efektívnejšie porady?


3 tipy ako motivovať zamestnancov bez zvyšovania platov

Aké majú malé firmy možnosti na zvyšovanie motivácie a angažovanosti zamestnancov aj bez zvyšovania mzdy? A akými spôsobmi môžu zabrániť ich odchodu?

12 najkreatívnejších náborových kampaní

Firmy hľadajú nových zamestnancov obvyklými spôsobmi, no tie niekedy nestačia. Všeobecné inzercie, alebo prvoplánové kampane tých najtalentovanejších kandidátov často obídu. Kreatívne náborové kampane však prinášajú firmám možnosť priblížiť sa kandidátom vskutku originálnymi spôsobmi.

Odporúčame – Zamestnanci a HR
Peter Šimún

Ako školia zamestnancov svetoznáme technologické firmy? Inšpirujte sa od najlepších

Nedávna štúdia spoločnosti PwC potvrdzuje, že kvalifikácia a rozvoj zručností sú pre mileniálov pri výbere zamestnávateľa dôležitými faktormi. Ako si ich teda získať a udržať vo firme? Inšpirujte sa procesom vzdelávania tých najlepších.

Onboarding zamestnancov - ako správne adaptovať nových ľudí v práci

Podľa štúdie od Jobvite až 30 % nováčikov opustí svoje zamestnanie do 90 dní od nástupu. Hlavným dôvodom nie je iba nespokojnosť s náplňou práce, ale aj zlý proces adaptácie – čiže onboarding. Ako ho robiť správne?

8 rád ako správne komunikovať zmeny vo firme zamestnancom

Ak vlastníte firmu, dobre viete, že malé i väčšie zmeny sú nevyhnutnou súčasťou firemného života. Vaši zamestnanci však môžu mať odlišný názor a zmeny akceptovať nemusia.



5 dôvodov, prečo školiť zamestnancov: Nižšia fluktuácia aj náklady firmy

Priemerné ročné náklady na rozvoj zamestnanca sa pohybujú vo výške 1 100 eur. Až tretina ľudí však opustí svoju prácu v priebehu prvého polroka. Prečo? Jedným z dôvodov je nedostatočné zaškolenie.

Odporúčame – Zamestnanci a HR
Michal Ondruš

Ako evidovať pracovný čas zamestnancov?

Pracovný čas zamestnancov je jeden z najdôležitejších aspektov pracovnoprávnej legislatívy. Jeho evidencia je základom napríklad pre vyplatenie mzdy. Aké sú súčasné možnosti jeho evidencie?

Baťovské desatorá. Heslá, ktorými Tomáš Baťa motivoval ľudí byť lepšími

Baťovské desatorá (heslá) boli jedným zo základných komunikačných nástrojov firmy Baťa – plne totiž vystihovali komunikačnú stratégiu firmy, ktorá musela byť jasná, stručná a výstižná.

Ako zvládnuť (hromadné) prepúšťanie zamestnancov

Hromadné prepúšťanie je jednou z najťažších úloh, ktorá môže zamestnávateľa postretnúť. Jeho správne zvládnutie je kľúčové nielen smerom k odchádzajúcim zamestnancom, ale aj tým, ktorí ostávajú.

Home office – 15 tipov ako zvýšiť produktivitu pri práci z domu

Tzv. „home office“ môže byť pre zamestnanca požehnaním, ale aj prekliatím. Kým v niektorých prípadoch dokážeme byť doma dokonca produktívnejší, často sa tiež stáva, že v pohodlí domova nedokážeme podať rovnaký výkon ako v práci. Ako efektivitu pri práci z domu zvýšiť?

Ako sa môže firma zapojiť do systému duálneho vzdelávania

Zapojenie sa do systému duálneho vzdelávania môže pre firmu znamenať zaujímavé finančné i nefinančné benefity. V článku sa dozviete najdôležitejšie informácie o duálnom vzdelávaní.

Firmy používajú sociálne siete pri nábore, ale aj na overenie integrity

Určite ste už počuli o tom, že potenciálni zamestnávatelia si uchádzača o prácu prezerajú či preverujú aj na sociálnych médiách. Prečo to robia a v čom vidia súvislosť našich bežných súkromných aktivít a profesijného života?

Stres na pracovisku. Ako s ním bojovať?

Stres na pracovisku môže významne ovplyvniť produktivitu a v konečnom dôsledku celý tím. So správnym prístupom však firmy môžu stres riadiť a vytvárať pre zamestnancov lepšie pracovné prostredie.

Vyberáme kancelársku stoličku

Väčšina z nás presedí v práci viac ako osem hodín denne. Čiže celkovo v nej „presedíme“ viac ako tretinu svojho života. Kvalita kancelárskej stoličky výrazne vplýva na náš zdravotný stav a celkový pracovný výkon. Aj preto je také dôležité vybrať si kancelársku stoličku naozaj dôkladne.

5 zásad efektívnej spätnej väzby

Dostali ste už niekedy spätnú väzbu, ktorú ste si zobrali k srdcu a boli ochotní ju prijať? Pokiaľ sa tak stalo, pravdepodobne bolo dodržaných 5 zásad, ktoré ovplyvňujú či a ako prijmeme spätnú väzbu. Zistite, či tieto zásady dodržujete, keď dávate spätnú väzbu vy. Ich účinok vás môže prekvapiť.