Inšpirácia

Eva Stejskalová (MicroStep): Priemyselné technológie nie sú len doménou mužov

Odporúčame Domáce príbehy Ivica Ďuricová

Eva Stejskalová (MicroStep): Priemyselné technológie nie sú len doménou mužov

Na začiatku boli desiati. Mali nápad, schopnosti a oči otvorené pre príležitosť. Dnes ich je 460, majú patenty, svetové meno a zákazky až z Austrálie v miliónových číslach.


Ako sa stať copywriterom a ktoré schopnosti vás odlíšia od konkurencie?

Copywriting je jedna z najjednoduchších ciest, ako sa začať živiť písaním. Nepotrebujete formálne vzdelanie, môžete pracovať z domu a stretnete sa so zaujímavými ľuďmi. Ako sa stať copywriterom?

Eva Škovranová (1907 Perfumeries): Biznis mi doslova vonia

Hoci poriadne nevedela jazyk, zavolala majiteľke parížskej predajne luxusných parfumov, že u nej chce predávať svoje produkty. Uspela a dnes jej parfumy kúpite po celom svete.

Podnikanie v oblasti zdravej výživy. 4 inšpiratívne príbehy zo zahraničia, ktoré dokazujú, že je to dobrý nápad

Zdravší trend v stravovaní sa stáva čoraz viac obľúbeným. Prispôsobujú sa mu aj podnikatelia, ktorí na trh prinášajú nové typy reštaurácii či obchodov.

Iveta Hrabovská (GentleJam): Biznis vymyslený pri víne

Zanechala kariéru televíznej redaktorky, aby zistila, ako vyzerá tona sliviek pohromade. Jej špeciálne džemy a omáčky s alkoholom sa vylučujú s jazdou autom, no rozhodne stoja za to.

Ako založiť eshop? Radia Dedoles, Inspio, Isadore a Bubulákovo

Eshopy vznikajú na každom kroku, no len máloktorý z nich prežije. Dôvodom neúspechu nie je len silná konkurencia. Na vine bývajú nesprávne nastavené priority, ktoré vznikajú celkom nevinne. Väčšinou nevedomky.



Česká čajovňa ich inšpirovala k vlastnému biznisu. Do Ameriky priniesli sypaný čaj

Pre nás prirodzené, pre Američanov nezvyčajné a nové. Zakladatelia americkej Tiesta Tea využili dieru na trhu a z Európy priniesli domov biznis so sypaným čajom.

Odporúčame – Domáce príbehy
Simona Mičová

Petra Malovcová z FeFe Café: Ak do podnikania nevložíte svoje srdce, ani s ním nezačínajte

Hoci vyštudovala žurnalistiku, návštevy kaviarní a láska ku káve ju inšpirovali k podnikaniu práve v tejto oblasti. Majiteľka FeFe Café Petra Malovcová prepája lokálnosť, originalitu a jedinečný zážitok v pojazdnej trojkolesovej kaviarni.

Klaudia Bednárová (The Bridge): Jazyky učíme v Bratislave a testujeme v Ázii

Keď ju prijímali ako lektorku do jazykovej školy, nikto nezisťoval, či ovláda angličtinu. Dnes má vlastné jazykové centrum a na lektorov vysoké nároky.

mile - Etické oblečenie pre malých i veľkých

Miriam Šichmanová a Lenka Garajová sa poznali sa na kurze tehotenskej jogy. Biznis rozbehli na materskej a budovali ho s deťmi na rukách. Chceli na trh priniesť kvalitné a etické oblečenie, do ktorého by obliekli svoje deti.

Ivana Pasečná (ateliér 2ka): Prvým krajinným architektom bol Pán Boh

Spoznali sa na univerzite v Nitre a vytvorili nerozlučnú dvojku. Začínali skromne so záhradami, dnes vyhrávajú veľké súťaže na krajinno-architektonické riešenia verejných priestorov.

Ako prebrať zabehnutú firmu?

Začínajúci podnikatelia zvyčajne rozmýšľajú o svojom projekte od nuly. Niečo vymyslia a idú do toho. Postup však môže byť aj trochu iný – je veľa podnikateľov, ktorí chcú svoje podnikanie v nejakej oblasti ukončiť a hľadajú nástupcu.

Začali podnikať na materskej. 8 slovenských nápadov, ktoré majú úspech

Veľa žien si nedokáže predstaviť vypadnúť z pracovného tempa, keď idú na materskú dovolenku. Niektoré z nich preto začnú podnikať s dieťaťom na rukách.

Slávka Pástorová (Naša jedáleň): Za dupľu si neúčtujeme nič

Ich prvou prevádzkou bol maličký bufet na úrade práce. Dnes majú vlastnú jedáleň a uvažujú, či im 26 zamestnancov postačí na obslúženie 1200 zákazníkov denne.

Monika Božíková (KENZEL): Z jadrovej elektrárne do vedenia rodinnej firmy

Nemala ambície stať sa nástupníčkou v rodinnej firme, no vďaka jej dizajnu Slovensko ovládla vlna nádherných retro bicyklov. Spolu s Monikou v čele firma KENZEL ročne predá 30 000 bicyklov.

Jana „Shina“ Lokšenincová (Slnko Records): Zo strojárky hudobná vydavateľka

Začínala s jednou napaľovačkou a vydávala svoju hudbu. Dnes má jedno z najznámejších slovenských vydavateľstiev a na konte 45 interpretov a 100 vydaných albumov.



To najlepšie z Podnikajte.sk do vašej schránky