Históriu moderného franchisingu začal písať americký výrobca šijacích strojov Isaac Singer v roku 1850. Jeho nápad sa z dnešného pohľadu javí ako "z núdze cnosť". Potreboval totiž v tom čase kapitál na financovanie rozšírenia výroby a tiež na to nadväzujúci rozvoj systému distribúcie svojich výrobkov.
Podľa metodiky FRANCHISING made in Slovakia sú vzory zmluvnej dokumentácie franchisingového konceptu súčasťou Interného manuálu franchisora. Obsahuje všeobecné vzory zmlúv, ktoré používa franchisor pri zazmluvňovaní franchisee.
Podľa metodiky FRANCHISING made in Slovakia sú prevádzkové príručky (manuály) franchisingového konceptu uvedené v druhom module franchisingového balíka pod súhrnným názvom Prevádzkový manuál.
Marketingový a metodický manuál, prevádzkový manuál a interný manuál franchisora sú tri základné časti metodiky tvorby franchisingových konceptov FRANCHISING made in Slovakia.
Ako sa vytvára franchisingový balík? Z čoho pozostáva? Sú franchisingové balíky štandardizované alebo ide o pri každom franchisingovom koncepte o unikát?
Najdôležitejšie informácie, ktoré potrebujete pre vaše podnikanie.
Vaše osobné údaje (email) budeme spracovávať len za týmto účelom v súlade s platnou legislatívou a zásadami ochrany osobných údajov. Súhlas potvrdíte kliknutím na odkaz, ktorý vám pošleme na váš email. Súhlas môžete kedykoľvek odvolať písomne, emailom alebo kliknutím na odkaz z ktoréhokoľvek informačného emailu.
Na Nemeckom trhu pôsobí takmer 1000 franchisingových konceptov, ktoré zamestnávajú viac ako 700 000 ľudí. Ktoré faktory stoja za boomom franchisingu v Nemecku a ako je tomu na Slovensku?
Zhodnotenie ekonomického potenciálu je základom pri expanzii (nielen) franchisingovej siete. Prečo v SR z 50 top franchisingových sietí pôsobia len päť?
Podnikanie vo franchisingu vyžaduje plnenie stanovených etických zásad a osobitných formálnych pravidiel. Pokiaľ sa správne aplikujú, tak franchising poskytuje pri znížení podnikateľského rizika vyššiu garanciu serióznosti vo vzťahoch medzi poskytovateľom a prijímateľom franchisingovej licencie.
Kúpa franšízingovej licencie a obchodné partnerstvo s poskytovateľom je dôležité rozhodnutie, ktoré zaväzuje spravidla na viac rokov. Je preto dôležité dopriať si dostatok času na vyhodnotenie a porovnanie rôznych ponúk.
Ako možno zistiť, či vaša obľúbená značka ponúka franchisingovú spoluprácu? Na koho sa v prípade záujmu o franchising obrátiť a na aké úvodné kroky sa pripraviť?
V odborných článkoch sa často hovorí, že franchising je možné využiť takmer vo všetkých oblastiach podnikania. Sú však sektory, kde sa benefity franchisingu prejavujú vo väčšej miere. Ktoré sektory sú najvhodnejšie na franchising?
Na Slovensku približne 150 subjektov o sebe deklaruje, že využíva alebo poskytuje franchising. Túto skutočnosť však neoveruje žiadna zákonom oprávnená autorita a ani legislatíva priamo nevymedzuje čo je a čo nie je franchising. Ako rozoznať kvalitný franchisingový koncept a fake?
Podnikateľské riziko sa nevyhýba ani implementácii a uvedeniu franchisingového konceptu na nový, najmä zahraničný trh. Miera rizika sa dá ale optimalizovať dôsledným systémovým prístupom, ktorý možné riziká a ich príčiny odstráni alebo eliminuje.
Medzinárodná výstava pre podnikanie a franchising ktorá sa uskutoční 14. júna 2018 v Prahe bude prehliadkou franchisingových systémov a zdrojom informácií o franchisingovom podnikaní.
Máte radi kebab? Ak áno, máme pre vás dobrú správu. Slovenské franchisingové "kebabové" koncepty rastú ako huby po daždi. Niektoré vám predstavíme a uvedieme dôvody, prečo sú pre franchising zaujímavé.
Nastala neznáma chybaFormulár úspešne odoslaný
Žiaľ, formulár sa nám nepodarilo potvrdiť. Skúste to prosím znovaĎakujeme, vašu správu evidujeme a v krátkom čase na ňu odpovieme
Tieto internetové stránky používajú k poskytovaniu služieb, personalizácií reklám a analýze návštevnosti súbory cookie. Ďalšie informácie