Franchisingové podnikanie

Franchising od McDonald's: Svetová značka ponúka Slovákom svoje prevádzky

Odporúčame Gastronómia Tlačová správa

Franchising od McDonald's: Svetová značka ponúka Slovákom svoje prevádzky

McDonald´s hľadá na Slovensku franchisingových partnerov pre svoje existujúce aj nové reštaurácie. Unikátna príležitosť pre tých, ktorí chcú podnikať so svetovou značkou.


Gastronómia na rázcestí – akým problémom čelila v minulosti a dnes

Moderná gastronómia sa definuje ako teória kuchárskeho umenia prihliadajúca na zásady správnej výživy človeka. V širšom význame sa ale v praxi pojem gastronómia často používa aj na všeobecné pomenovanie pohostinských služieb a súvisiacich podnikateľských aktivít.

Ako ovplyvnila globalizácia vývoj franchisingu

Históriu moderného franchisingu začal písať americký výrobca šijacích strojov Isaac Singer v roku 1850. Jeho nápad sa z dnešného pohľadu javí ako "z núdze cnosť". Potreboval totiž v tom čase kapitál na financovanie rozšírenia výroby a tiež na to nadväzujúci rozvoj systému distribúcie svojich výrobkov.

Metodika tvorby franchisingového balíka - Interný manuál franchisora

Podľa metodiky FRANCHISING made in Slovakia sú vzory zmluvnej dokumentácie franchisingového konceptu súčasťou Interného manuálu franchisora. Obsahuje všeobecné vzory zmlúv, ktoré používa franchisor pri zazmluvňovaní franchisee.

Metodika tvorby franchisingového balíka - prevádzkový manuál

Podľa metodiky FRANCHISING made in Slovakia sú prevádzkové príručky (manuály) franchisingového konceptu uvedené v druhom module franchisingového balíka pod súhrnným názvom Prevádzkový manuál.

Metodika tvorby franchisingového balíka – franchisingové manuály

Marketingový a metodický manuál, prevádzkový manuál a interný manuál franchisora sú tri základné časti metodiky tvorby franchisingových konceptov FRANCHISING made in Slovakia.



Metodika tvorby franchisingového balíka

Ako sa vytvára franchisingový balík? Z čoho pozostáva? Sú franchisingové balíky štandardizované alebo ide o pri každom franchisingovom koncepte o unikát?

Franchising v Nemecku zažíva boom

Na Nemeckom trhu pôsobí takmer 1000 franchisingových konceptov, ktoré zamestnávajú viac ako 700 000 ľudí. Ktoré faktory stoja za boomom franchisingu v Nemecku a ako je tomu na Slovensku?

Prečo svetové franchisingové siete Slovensko obchádzajú?

Zhodnotenie ekonomického potenciálu je základom pri expanzii (nielen) franchisingovej siete. Prečo v SR z 50 top franchisingových sietí pôsobia len päť?

Deväť krokov od start-upu k franchisingu

Počet franchisingových prevádzok na Slovensku pribúda, avšak nad domácimi slovenskými značkami stále prevažujú zahraničné koncepty.

Zmluva o prevádzke značkovej predajne nie je franchising

Podnikanie vo franchisingu vyžaduje plnenie stanovených etických zásad a osobitných formálnych pravidiel. Pokiaľ sa správne aplikujú, tak franchising poskytuje pri znížení podnikateľského rizika vyššiu garanciu serióznosti vo vzťahoch medzi poskytovateľom a prijímateľom franchisingovej licencie.

Tip od expertov: Ako skontrolovať, či franšízingový koncept má predpoklady uspieť

Kúpa franšízingovej licencie a obchodné partnerstvo s poskytovateľom je dôležité rozhodnutie, ktoré zaväzuje spravidla na viac rokov. Je preto dôležité dopriať si dostatok času na vyhodnotenie a porovnanie rôznych ponúk.

Ako si vďaka franchisingu otvoriť prevádzku svetovej značky?

Ako možno zistiť, či vaša obľúbená značka ponúka franchisingovú spoluprácu? Na koho sa v prípade záujmu o franchising obrátiť a na aké úvodné kroky sa pripraviť?

Franchising a možnosti jeho praktického využitia v podnikaní

V odborných článkoch sa často hovorí, že franchising je možné využiť takmer vo všetkých oblastiach podnikania. Sú však sektory, kde sa benefity franchisingu prejavujú vo väčšej miere. Ktoré sektory sú najvhodnejšie na franchising?

Čo je a čo nie je franchising?

Na Slovensku približne 150 subjektov o sebe deklaruje, že využíva alebo poskytuje franchising. Túto skutočnosť však neoveruje žiadna zákonom oprávnená autorita a ani legislatíva priamo nevymedzuje čo je a čo nie je franchising. Ako rozoznať kvalitný franchisingový koncept a fake?

Riziká pri vstupe franchisingového konceptu na nový trh

Podnikateľské riziko sa nevyhýba ani implementácii a uvedeniu franchisingového konceptu na nový, najmä zahraničný trh. Miera rizika sa dá ale optimalizovať dôsledným systémovým prístupom, ktorý možné riziká a ich príčiny odstráni alebo eliminuje.