Zahraničný obchod

Zahraničný obchod je spôsob zapojenia národného hospodárstva krajiny do svetového hospodárstva. Čo funguje pri expanzii na zahraničný trh, ako získavať kontakty na zahraničných trhoch, ako si vybrať zahraničného obchodného partnera a ako si zahraničného obchodného partnera overiť... Aké legislatívne prekážky a obmedzenia čakajú podnikateľov pri expanzii na zahraničné trhy a kto im môže pomôcť tieto prekážky zdolať.

Najsilnejšia predvianočná sezóna: 5 krokov k vyšším tržbám

Adventné obdobie, predvianočné nákupy či zľavy počas Black Friday sú už za dverami a obchodníci majú príležitosť zvýšiť tržby. Predaj cez Kaufland online trhovisko prináša šancu až na 7-násobne väčší úspech. Ako na to?

Predávať na online trhovisku - áno či nie?

Výhody vs nevýhody predaja cez online trhovisko – oplatí sa zvážiť takýto obchodný model? Čo predajcom prináša?

Poskytovatelia logistických služieb v medzinárodnej preprave

V čom sa líši dopravca od zasielateľa, čo (ne)majú na starosti a za čo (nie) sú zodpovední? Praktické informácie aj ukážka priebehu medzikontinentálnej dopravy tovaru.

Osaka Expo 2025: ako sa pripraviť na návštevu svetovej výstavy?

World Expo sa postupne dostáva do povedomia slovenských a českých podnikateľov. S čím rátať, na čo dať pozor pri účasti a čo návštevníkom výstava ponúka v roku 2025?

Kaufland.fr odštartoval: Vstúpte na francúzsky e-commerce trh v 5 krokoch

Vďaka Kaufland online trhovisku majú aj obchodníci zo Slovenska príležitosť predávať svoje výrobky v krajinách naprieč Európou. Ako na to?


Dovoz strojov z Číny (Ázie): praktické tipy

Ako vybrať dodávateľa, na čo pri certifikácii nespoliehať, s akou reálnou úsporou počítať, čo zvážiť pri preprave a čo nepodceniť po doručení stroja či technológie?

Preprava nebezpečného tovaru v medzinárodnom obchode

Požiar, haváriu či poškodenie iného tovaru môže mať „na svedomí“ aj na prvý pohľad bežný výrobok. Na čo dať pozor, čo nepodceniť a aké povinnosti či zodpovednosti má slovenský importér/exportér?

Dovoz z Číny (Ázie) a reklamácie tovaru: ako postupovať?

Reklamovanie poškodeného alebo závadného tovaru z Ázie môže prebiehať hladko a bez zbytočných strát. Na čo dať pozor a čo sú kľúčové kroky?


To najlepšie z Podnikajte.sk do vašej schránky