Ako správne osloviť klientov na internete

Ako správne osloviť klientov na internete
Juraj Sasko

S online marketingom začal počas štúdia na Coventry University vo Veľkej Británii. V roku 2009 založil agentúru Visibility, z ktorej sa postupne stala full servis digitálna agentúra s viac ako 70 pracovníkmi v dvoch krajinách. Ako prvý v Československu som spracoval tému online reputačného manažmentu v dizertačnej práci MBA na LIGS University v Prahe.

Zobraziť viac
Zobraziť menej

Cesta potenciálneho zákazníka k nákupu na vašom webe nie je priamočiara. Ľudí treba oslovovať a cieliť reklamou podľa toho, v akom štádiu nákupného procesu na internete sú.

Internet je priestor, kde sa v dnešnej dobe deje úplne všetko. Reklamné kampane oslovujú masy potenciálnych klientov, značky sa snažia s ľuďmi komunikovať cez sociálne siete, budujú sa vzťahy a obchodné kontakty.

Jednoducho povedané, všetky fázy obchodného a nákupného procesu, ktoré sa pred 15timi rokmi diali výhradne offline sa adaptovali na online prostredie a častokrát úplne nahrádzajú offline časť reklamy a komunikácie spoločností.

Treba však povedať, že ani na internete to nemajú značky jednoduché. Konkurencia každým dňom narastá (na Slovensku je oficiálne viac ako 6000 e-shopov a každý mesiac vznikne asi stovka nových) a je treba vynaložiť pomerne veľké úsilie na to, aby si nás potenciálny klient vôbec všimol. A to nehovoríme ešte o tom, že na klienta číhajú ďalšie desiatky iných webov/ e-shopov, ktoré sa ho snažia presvedčiť cenou či inými konkurenčnými výhodami.

Článok pokračuje pod reklamou

Celý proces od získania povedomia o značke na internete až po samotný nákup sa tak môže poriadne predĺžiť. Známa konzultačná spoločnosť McKinsey rozdeľuje cestu užívateľa od spoznania značky až po lojálneho zákazníka na nasledovných päť fáz:

  1. Získanie povedomia o značke
  2. Familiárnosť
  3. Zvažovanie nákupu
  4. Nákup
  5. Lojalita


V nasledujúcich článkoch si postupne povieme, ako osloviť klientov v jednotlivých fázach a ktoré online kanály je potrebné využiť pre namiešanie ideálneho online marketingového mixu.

 

Viac podobných článkov nájdete na www.podnikajte.sk

Juraj Sasko
Juraj Sasko

S online marketingom začal počas štúdia na Coventry University vo Veľkej Británii. V roku 2009 založil agentúru Visibility, z ktorej sa postupne stala full servis digitálna agentúra s viac ako 70 pracovníkmi v dvoch krajinách. Ako prvý v Československu som spracoval tému online reputačného manažmentu v dizertačnej práci MBA na LIGS University v Prahe.


Nové povinnosti pre e-shopy na českom trhu

Zmeny v reklamáciách, zákaz dvojitej kvality, overovanie recenzií. Čo priniesla česká novela zákona o ochrane spotrebiteľa, ktorá sa týka aj slovenských e-shopov?

Ako založiť e-shop a rozbehnúť online podnikanie?

Ako sa pripraviť na prevádzku internetového obchodu, ako by mal e-shop vyzerať a čo všetko obsahovať? Ako si získať zákazníkov a ako pristupovať k marketingu?

Ako kúpiť e-shop a na čo všetko pri kúpe myslieť?

Kúpa hotového e-shopu so sebou môže podnikateľovi priniesť rad výhod, no zároveň hrozí nemálo rizík. Čo si všímať a overiť? A aké povinnosti má kupujúci?

Koľko stojí e-shop?

S akými nákladmi rátať pri zakladaní e-shopu a jeho prevádzke? Do čoho investovať od začiatku a čomu sa vyhnúť, aby sa rozbehnutie e-shopu nepredražilo?
To najlepšie z Podnikajte.sk do vašej schránky