Ako správne osloviť klientov na internete

Ako správne osloviť klientov na internete
Juraj Sasko

S online marketingom začal počas štúdia na Coventry University vo Veľkej Británii. V roku 2009 založil agentúru Visibility, z ktorej sa postupne stala full servis digitálna agentúra s viac ako 70 pracovníkmi v dvoch krajinách. Ako prvý v Československu som spracoval tému online reputačného manažmentu v dizertačnej práci MBA na LIGS University v Prahe.

Zobraziť viac
Zobraziť menej

Cesta potenciálneho zákazníka k nákupu na vašom webe nie je priamočiara. Ľudí treba oslovovať a cieliť reklamou podľa toho, v akom štádiu nákupného procesu na internete sú.

Internet je priestor, kde sa v dnešnej dobe deje úplne všetko. Reklamné kampane oslovujú masy potenciálnych klientov, značky sa snažia s ľuďmi komunikovať cez sociálne siete, budujú sa vzťahy a obchodné kontakty.

Jednoducho povedané, všetky fázy obchodného a nákupného procesu, ktoré sa pred 15timi rokmi diali výhradne offline sa adaptovali na online prostredie a častokrát úplne nahrádzajú offline časť reklamy a komunikácie spoločností.

Treba však povedať, že ani na internete to nemajú značky jednoduché. Konkurencia každým dňom narastá (na Slovensku je oficiálne viac ako 6000 e-shopov a každý mesiac vznikne asi stovka nových) a je treba vynaložiť pomerne veľké úsilie na to, aby si nás potenciálny klient vôbec všimol. A to nehovoríme ešte o tom, že na klienta číhajú ďalšie desiatky iných webov/ e-shopov, ktoré sa ho snažia presvedčiť cenou či inými konkurenčnými výhodami.

Článok pokračuje pod reklamou

Celý proces od získania povedomia o značke na internete až po samotný nákup sa tak môže poriadne predĺžiť. Známa konzultačná spoločnosť McKinsey rozdeľuje cestu užívateľa od spoznania značky až po lojálneho zákazníka na nasledovných päť fáz:

  1. Získanie povedomia o značke
  2. Familiárnosť
  3. Zvažovanie nákupu
  4. Nákup
  5. Lojalita


V nasledujúcich článkoch si postupne povieme, ako osloviť klientov v jednotlivých fázach a ktoré online kanály je potrebné využiť pre namiešanie ideálneho online marketingového mixu.

 

Viac podobných článkov nájdete na www.podnikajte.sk

Juraj Sasko
Juraj Sasko

S online marketingom začal počas štúdia na Coventry University vo Veľkej Británii. V roku 2009 založil agentúru Visibility, z ktorej sa postupne stala full servis digitálna agentúra s viac ako 70 pracovníkmi v dvoch krajinách. Ako prvý v Československu som spracoval tému online reputačného manažmentu v dizertačnej práci MBA na LIGS University v Prahe.


Rozbeh e-shopu: 10 krokov, ktoré treba urobiť

Rozbehnúť úspešne online obchod nie je len tak. Ako ho založiť, na čo dať pozor pri tvorbe domény či mailovej adresy a ako si získať prvých zákazníkov?

B2B predaj ako príležitosť rásť: na čo dať pozor?

Pôsobenie na B2B trhu má výrobcovi pomôcť a nie uškodiť. Preto ak firma tento krok plánuje, mala by poznať možné riziká. Na čo sa treba pripraviť?

Ako si vybrať kuriéra (prepravnú spoločnosť) pre e-shop?

Aké faktory by mali prevádzkovatelia e-shopov brať do úvahy pri výbere kuriéra a čo si všímať pri uzatváraní prepravných zmlúv? Poradili podnikatelia a odborníci z praxe.

Marketing vo filmovom priemysle: spôsob propagácie sa prispôsobuje aj divákom

Vylepiť plagát o premietaní filmu v kine už v súčasnosti nestačí. Ako v iných odvetviach, aj v tom filmovom sa treba prispôsobiť trendom. Čím sa snažia tvorcovia divákov zaujať a vyniknúť medzi konkurenciou?
Videonávod podania návrhu na zápis údajov do obchodného registra

Ako zvládnete zápis do 30.9.2022 svojpomocne krok po kroku.

Zistiť viac
To najlepšie z Podnikajte.sk do vašej schránky