Ako správne osloviť klientov na internete

Ako správne osloviť klientov na internete
Juraj Sasko

Raditeľ agentúry VISIBILITY a spoluzakladateľ asociácie internetových marketingových agentúr. Prednáša na Univerzite Komenského, UCM v Trnave a odborných konferenciách. Je expertom najmä na optimalizáciu pre vyhľadávače (SEO), online reputation management, online marketing a Google Analytics.

Zobraziť viac
Zobraziť menej

Cesta potenciálneho zákazníka k nákupu na vašom webe nie je priamočiara. Ľudí treba oslovovať a cieliť reklamou podľa toho, v akom štádiu nákupného procesu na internete sú.

Internet je priestor, kde sa v dnešnej dobe deje úplne všetko. Reklamné kampane oslovujú masy potenciálnych klientov, značky sa snažia s ľuďmi komunikovať cez sociálne siete, budujú sa vzťahy a obchodné kontakty.

Jednoducho povedané, všetky fázy obchodného a nákupného procesu, ktoré sa pred 15timi rokmi diali výhradne offline sa adaptovali na online prostredie a častokrát úplne nahrádzajú offline časť reklamy a komunikácie spoločností.

Treba však povedať, že ani na internete to nemajú značky jednoduché. Konkurencia každým dňom narastá (na Slovensku je oficiálne viac ako 6000 e-shopov a každý mesiac vznikne asi stovka nových) a je treba vynaložiť pomerne veľké úsilie na to, aby si nás potenciálny klient vôbec všimol. A to nehovoríme ešte o tom, že na klienta číhajú ďalšie desiatky iných webov/ e-shopov, ktoré sa ho snažia presvedčiť cenou či inými konkurenčnými výhodami.

Článok pokračuje pod reklamou

Celý proces od získania povedomia o značke na internete až po samotný nákup sa tak môže poriadne predĺžiť. Známa konzultačná spoločnosť McKinsey rozdeľuje cestu užívateľa od spoznania značky až po lojálneho zákazníka na nasledovných päť fáz:

  1. Získanie povedomia o značke
  2. Familiárnosť
  3. Zvažovanie nákupu
  4. Nákup
  5. Lojalita


V nasledujúcich článkoch si postupne povieme, ako osloviť klientov v jednotlivých fázach a ktoré online kanály je potrebné využiť pre namiešanie ideálneho online marketingového mixu.

 

Viac podobných článkov nájdete na www.podnikajte.sk

Juraj Sasko
Juraj Sasko

Raditeľ agentúry VISIBILITY a spoluzakladateľ asociácie internetových marketingových agentúr. Prednáša na Univerzite Komenského, UCM v Trnave a odborných konferenciách. Je expertom najmä na optimalizáciu pre vyhľadávače (SEO), online reputation management, online marketing a Google Analytics.


Natívne kampane – ako oživiť značku

Sila značky pomáha biznisu. Ak je vaša značka známa a s dobrou reputáciou, klient je ochotnejší váš počúvať. Nuž a život značke viete veľmi efektívne vdýchnuť aj natívnou kampaňou.

Prepojenie online a offline sveta v reklame

Viac ako polovica nákupov na predajniach je ovplyvnená online reklamou. Také sú údaje z interných štatistík Facebooku. Otázka znie, ako prepojiť online prostredie s offline predajmi a domerať priamy dopad na tržby.

Investujete do digitálneho marketingu a nedarí sa vám? Možno vám chýba digitálna stratégia!

Ak vám vaše marketingové aktivity v online neprinášajú požadované výsledky napriek tomu, že do nich investujete značnú časť rozpočtu, je čas zamyslieť sa nad vašou digitálnou stratégiou.

Tipy na vianočné darčeky pre zákazníkov. Čo ocenia a čomu sa radšej vyhnúť?

Výber vhodného darčeka závisí predovšetkým na tom, aký je váš biznis a kto sú vaši zákazníci. Niektoré darčeky sú univerzálne, iné sú vhodné len pre určitú skupinu ľudí. Spolu so špecialistami na darčeky z Reda.sk sme sa pozreli na to, ako pri výbere neurobiť chybu.
To najlepšie z Podnikajte.sk do vašej schránky