Nákup (štvrtá fáza nákupného procesu)

Nákup (štvrtá fáza nákupného procesu)
Juraj Sasko

Raditeľ agentúry VISIBILITY a spoluzakladateľ asociácie internetových marketingových agentúr. Prednáša na Univerzite Komenského, UCM v Trnave a odborných konferenciách. Je expertom najmä na optimalizáciu pre vyhľadávače (SEO), online reputation management, online marketing a Google Analytics.

Zobraziť viac
Zobraziť menej

V nákupnom procese zákazníka na internete sa dostávame na úplný záver. Klient je rozhodnutý, že ide niečo kúpiť a okamžite ako mu to ponúkate, vykonáva akciu.

Cesta zákazníka k poslednej fáze nákupného procesu može byť od tej prvej vzdialená niekoľko mesiacov ale aj pár minút. Niekedy sa totiž stáva, že potenciálny klient absolvoval väčšinu krokov mimo internetu a na web prichádza až nakúpiť. Naopak je bežné, že niekto pasívne odoberá informácie od nejakej značky (pretože sa napríklad v minulosti zúčastnil súťaže) a samotnú akciu vykoná po niekoľkých mesiacoch, keď sa dostane do štádia potreby nakúpiť.

Taktiež je pomerne bežné, ak človek nie je v nákupnom procese, ale aj napriek tomu ho zaujme banner či PPC kampaň s ponukou, ktorú okamžite zváži a vykoná nákup. Aj tu je vidieť, že niektoré fázy online kampaní za významne prekrývajú a je možné, že zároveň oslovujú viac cieľových skupín.

Ako sme aj v predchádzajúcom článku spomenuli, veľmi dobre fungujú porovnávače cien, kde si potenciálni zákazníci overujú ceny a dostupnosť konkrétnych druhov tovaru a je teda viac ako pravdepodobné, že dôjde k nákupu, otázka je len či práve na vašom webe.

Keď hovoríme o kampaniach v porovnávačoch, určite neodporúčam ísť do veľkých cenových vojen, pretože paradoxne cena nie je ten hlavný faktor, ktorý v porovnávačoch rozhoduje. V priemere až 70% klikov získavajú eshopy v popredí, ktoré majú značku “overené zákazníkmi” a nemusia byť pritom najlacnejšie. Takže sila značky a starostlivosť o klientov je častokrát viac ako lacnejší produkt.

Remarketingová kampaň by mala byť tiež súčasťou akvizičnej PPC kampane v nákupnom procese klienta, pretože už pozná našu ponuku a ak sa rozhodne nakúpiť, v čas zobrazený banner ho môže nasmerovať priamo k nám. Cena za klik môže byť pri remarketingovej kampani o niečo vyššia ako pri štandardnej PPC kampani vo vyhľadávaní na Google. Pravdepodobnosť konverzie (nákupu) je ale niekoľkonásobne vyššia.

Call to action prvky

 

10 tipov pre e-shopy

 

Užitočné rady pre E-shopy

 

Aké metriky použiť

V podstate všetky metriky kampaní v štvrtej fáze nákupného procesu by mali byť zamerané vyslovene výkonnostne, teda miera konverzie, počet konverzií či ROI (návratnosť investície):

Reklamný online kanál Metriky
Produktová PPC kampaň Miera konverzie, počet konverzií, ROI
Remarketingová PPC kampaň Miera konverzie, konverzií, ROI
Kampaň v porovnávačoch Miera konverzie, konverzií, ROI
Newsletter Miera konverzie, konverzií, ROI

 

Viac podobných článkov nájdete na www.podnikajte.sk

Juraj Sasko
Juraj Sasko

Raditeľ agentúry VISIBILITY a spoluzakladateľ asociácie internetových marketingových agentúr. Prednáša na Univerzite Komenského, UCM v Trnave a odborných konferenciách. Je expertom najmä na optimalizáciu pre vyhľadávače (SEO), online reputation management, online marketing a Google Analytics.


Expert na e-shopy Ivan Cingel: Jednokrokový nákupný proces je najefektívnejšie riešenie

Počet ľudí, ktorí nakupujú online, sa každým rokom zvyšuje. Rastie preto aj dopyt na čo najjednoduchšie proklientské e-shopy s príjemným nákupným prostredím. Čo by na e-shope nemalo chýbať a aké sú trendy budúcnosti nám priblížil Ivan Cingel z firmy CERATIVE sites.

Zmeny v hazardných hrách na internete od 1. marca 2019

Od marca 2019 nastali viaceré zmeny v hazardných hrách hraných na internete. Týkajú sa zmien v upozorneniach pre hráčov a v možnosti nastaviť si sebaobmedzenie v hraní.

Poznáme top 7 tém tohtoročnej e-shop konferencie CREATIVE summit & EXPO

Od objednávky k objednávke či od produktu k zákazníkovi. Aj tak by sme mohli charakterizovať bežný deň majiteľov e-shopov. Chod internetového obchodu si vyžaduje veľa času a energie a na sledovanie trendov či noviniek z tejto sféry tak nezostáva veľa času. Ako to dobehnúť?

Právo spotrebiteľa odstúpiť od zmluvy uzatvorenej cez internet

Za akých okolností môže spotrebiteľ odstúpiť od uzatvorenej zmluvy a vrátiť zakúpený tovar? Ako by mal podnikateľ v takomto prípade postupovať? Prinášame vám rady a tipy, ako postupovať pri odstúpení spotrebiteľa od zmluvy do 14 dní.