Zvažovanie nákupu (tretia fáza nákupného procesu)

Zvažovanie nákupu (tretia fáza nákupného procesu)
Juraj Sasko

S online marketingom začal počas štúdia na Coventry University vo Veľkej Británii. V roku 2009 založil agentúru Visibility, z ktorej sa postupne stala full servis digitálna agentúra s viac ako 70 pracovníkmi v dvoch krajinách. Ako prvý v Československu som spracoval tému online reputačného manažmentu v dizertačnej práci MBA na LIGS University v Prahe.

Zobraziť viac
Zobraziť menej

Pri tretej fáze nákupného procesu cez internet si potenciálny klient vyberá medzi vybranými značkami, zvažuje a hľadá na internete všetky pre a proti tesne predtým, než reálne nakúpi.

V predchádzajúcich článkoch nášho seriálu sme si povedali bližšie o formách online marketingu a reklamy. Ak chceme, aby potenciálni klienti vôbec zistili, že existujeme a ak máme záujem podchytiť si ľudí s cielenou komunikáciou.

Tretia fáza nákupného procesu ľudí na internete je zvažovanie nákupu. To znamená, že daná osoba už presne vie, že chce alebo potrebuje niečo kúpiť a je len otázka ponuky, kde napokon nákup urobí.

Štandardne chodia takýto ľudia na porovnávače cien ako je napríklad

  • Pricemania.sk
  • Heureka.sk
  • NajNakup.sk

Napriek tomu, že porovnávajú ceny, ani zďaleka neplatí pravidlo, že sa orientujú len podľa najnižšej ceny. Často krát sa totiž stáva, že cenové rozdiely sú tak malé a v tom momente rozhoduje znalosť a skúsenosť so značkou. Ak teda predávate notebooky a nezanedbali ste online komunikáciu v prvom a druhom kroku nákupného procesu užívateľov, v tomto treťom máte naozaj veľkú šancu, že si nakupujúci vyberie práve vás.

Nedá sa povedať, že o preferencii nakupujúceho rozhoduje len jeden faktor, podobne ako v offline svete, aj na internete sú to hlavne:

  • cena produktu,
  • znalosť značky,
  • skúsenosť so značkou,
  • odporúčania a referencie okolia,
  • sympatie na základe dizajnu, identity značky či formy komunikácia na sociálnych sieťach.
Článok pokračuje pod reklamou

Ľudia v poslednej fáze pred samotným nákupom hľadajú na internete okrem porovnania cien aj recenzie a názory iných nakupujúcich  a teda aj toto je miesto, kde vaša musí byť a kde musíte klásť dôraz na hodnotenia a komunikáciu voči klientom.

V tretej fáze nákupného procesu nás prirodzene budú zaujímať úplne iné metriky kampaní ako tomu bolo v kroku dva. Keď nám beží bannerová kampaň alebo PPC s remarketingom, už nie je dostatočná miera prekliku (CTR) či počet preklikov, dôraz sa kladie na počet zobrazení produktov, čas strávený na stránke či počet zhliadnutí a interakcií s recenziami na webe.

Z tretej fáze je už len krôčik k nákupu, čo bude posledná časť nášho online seriálu.

Reklamný online kanál Metriky
Brandová a produktová PPC kampaň CTR, počet klikov
Cielená Facebook PPC kampaň CTR, počet klikov
YouTube video reklama Počet TrueView prehratí a preklikov
Remarketingová PPC kampaň CTR, počet klikov, miera konverzie
Newsletter Miera otvorenia, CTR
Facebook komunikácia Počet preklikov
PR články, katalógy Počet prečítaní, zhliadnutí

 

Viac podobných článkov nájdete na www.podnikajte.sk

Juraj Sasko
Juraj Sasko

S online marketingom začal počas štúdia na Coventry University vo Veľkej Británii. V roku 2009 založil agentúru Visibility, z ktorej sa postupne stala full servis digitálna agentúra s viac ako 70 pracovníkmi v dvoch krajinách. Ako prvý v Československu som spracoval tému online reputačného manažmentu v dizertačnej práci MBA na LIGS University v Prahe.


GymBeam získal najväčšiu e-commerce investíciu v histórii Slovenska

Najrýchlejšie rastúca e-commerce platforma v strednej a východnej Európe získala investíciu od Crowdberry a Slovak investment holding.

Mediálna agentúra – tím profíkov alebo darmožráči?

Je mediálna agentúra prínosom alebo kampaň len predraží? Prečo nakupovať médiá cez sprostredkovateľa a nie priamo? Je výhodné platiť si tím externých odborníkov si radšej vybudovať stabilný interný tím?

E-shopy ovplyvnené koronavírusom - o čo je teraz najväčší záujem?

Po akých výrobkoch v období „koronakrízy“ stúpa a naopak klesá dopyt? Porovnanie predajov v USA a na Slovensku.

E-shopy a reklama v čase pandémie - ako situáciu správne využiť?

Ako vytvoriť „chytľavú“ reklamu počas pandémie COVID-19? Ako sa v tejto situácii vynašli slovenské firmy?
To najlepšie z Podnikajte.sk do vašej schránky