Zvažovanie nákupu (tretia fáza nákupného procesu)

Zvažovanie nákupu (tretia fáza nákupného procesu)

Raditeľ agentúry VISIBILITY a spoluzakladateľ asociácie internetových marketingových agentúr. Prednáša na Univerzite Komenského, UCM v Trnave a odborných konferenciách. Je expertom najmä na optimalizáciu pre vyhľadávače (SEO), online reputation management, online marketing a Google Analytics.

Zobraziť viac
Zobraziť menej

Pri tretej fáze nákupného procesu cez internet si potenciálny klient vyberá medzi vybranými značkami, zvažuje a hľadá na internete všetky pre a proti tesne predtým, než reálne nakúpi.

V predchádzajúcich článkoch nášho seriálu sme si povedali bližšie o formách online marketingu a reklamy. Ak chceme, aby potenciálni klienti vôbec zistili, že existujeme a ak máme záujem podchytiť si ľudí s cielenou komunikáciou.

Tretia fáza nákupného procesu ľudí na internete je zvažovanie nákupu. To znamená, že daná osoba už presne vie, že chce alebo potrebuje niečo kúpiť a je len otázka ponuky, kde napokon nákup urobí.

Štandardne chodia takýto ľudia na porovnávače cien ako je napríklad

  • Pricemania.sk
  • Heureka.sk
  • NajNakup.sk

Napriek tomu, že porovnávajú ceny, ani zďaleka neplatí pravidlo, že sa orientujú len podľa najnižšej ceny. Často krát sa totiž stáva, že cenové rozdiely sú tak malé a v tom momente rozhoduje znalosť a skúsenosť so značkou. Ak teda predávate notebooky a nezanedbali ste online komunikáciu v prvom a druhom kroku nákupného procesu užívateľov, v tomto treťom máte naozaj veľkú šancu, že si nakupujúci vyberie práve vás.

Nedá sa povedať, že o preferencii nakupujúceho rozhoduje len jeden faktor, podobne ako v offline svete, aj na internete sú to hlavne:

  • cena produktu,
  • znalosť značky,
  • skúsenosť so značkou,
  • odporúčania a referencie okolia,
  • sympatie na základe dizajnu, identity značky či formy komunikácia na sociálnych sieťach.
Článok pokračuje pod reklamou

Ľudia v poslednej fáze pred samotným nákupom hľadajú na internete okrem porovnania cien aj recenzie a názory iných nakupujúcich  a teda aj toto je miesto, kde vaša musí byť a kde musíte klásť dôraz na hodnotenia a komunikáciu voči klientom.

V tretej fáze nákupného procesu nás prirodzene budú zaujímať úplne iné metriky kampaní ako tomu bolo v kroku dva. Keď nám beží bannerová kampaň alebo PPC s remarketingom, už nie je dostatočná miera prekliku (CTR) či počet preklikov, dôraz sa kladie na počet zobrazení produktov, čas strávený na stránke či počet zhliadnutí a interakcií s recenziami na webe.

Z tretej fáze je už len krôčik k nákupu, čo bude posledná časť nášho online seriálu.

Reklamný online kanál Metriky
Brandová a produktová PPC kampaň CTR, počet klikov
Cielená Facebook PPC kampaň CTR, počet klikov
YouTube video reklama Počet TrueView prehratí a preklikov
Remarketingová PPC kampaň CTR, počet klikov, miera konverzie
Newsletter Miera otvorenia, CTR
Facebook komunikácia Počet preklikov
PR články, katalógy Počet prečítaní, zhliadnutí

 

Viac podobných článkov nájdete na www.podnikajte.sk

Juraj Sasko

Raditeľ agentúry VISIBILITY a spoluzakladateľ asociácie internetových marketingových agentúr. Prednáša na Univerzite Komenského, UCM v Trnave a odborných konferenciách. Je expertom najmä na optimalizáciu pre vyhľadávače (SEO), online reputation management, online marketing a Google Analytics.


Právo spotrebiteľa odstúpiť od zmluvy uzatvorenej cez internet

Za akých okolností môže spotrebiteľ odstúpiť od uzatvorenej zmluvy a vrátiť zakúpený tovar? Ako by mal podnikateľ v takomto prípade postupovať? Prinášame vám rady a tipy, ako postupovať pri odstúpení spotrebiteľa od zmluvy do 14 dní.

Geo-blocking (geografické blokovanie) a jeho zrušenie od 3.12.2018

Európska únia zrušila s účinnosťou od 03.12.2018 tzv. geoblocking (geografické blokovanie). Čo je podstatou geo-blockingu a čo prinesie v praxi jeho zrušenie?

Ako zvýšiť obrat vášho e-shopu? Skúste navštíviť CREATIVE summit

Či ešte len začínate, alebo ste skúsenejší e-shopár, vždy je kam napredovať. Ale kde získať užitočné tipy pre váš e-commerce biznis? Kde nájsť odpovede na svoje otázky? Vyskúšajte konferenciu bez komerčných rečí - CREATIVE summit. Spíkri budú hovoriť o SEO, content aj e-mail marketingu, expanzii a ďalších témach. Nebudú však prezentovať svoju firmu či chváliť svoje projekty, ako to zvyčajne býva. Ale prezradia vám praktické informácie, ktoré viete následne zaviesť aj do vášho biznisu. A čo ešte?

Porovnanie platobných brán na Slovensku

Ako si vybrať vhodnú platobnú bránu pre eshop a nedávať zákazníkom zbytočný dôvod nedokončiť nákup. Implementácia vhodnej platobnej brány vám pomôže zlepšiť celý rad ukazovateľov od spokojnosti s nákupným procesom, cez väčšie percento dokončených objednávok až po rýchlejšie dodanie tovaru.