9 šablón, ktoré Vám uľahčia prácu v online marketingu

9 šablón, ktoré Vám uľahčia prácu v online marketingu

Raditeľ agentúry VISIBILITY a spoluzakladateľ asociácie internetových marketingových agentúr. Prednáša na Univerzite Komenského, UCM v Trnave a odborných konferenciách. Je expertom najmä na optimalizáciu pre vyhľadávače (SEO), online reputation management, online marketing a Google Analytics.

Zobraziť viac
Zobraziť menej

Žijeme vo veľmi rýchlej dobe. Hovorí sa, že počítače a technika nám šetria čas, osobne si však myslím, že čím viac času ušetríme vďaka technológiám, tým viac úloh sa nám vytvorí inde.

Už viac ako 8 rokov sa pohybujem v prostredí online marketingu. Nie je to síce až tak technická oblasť ako programovanie, technická znalosť minimálne na užívateľskej úrovni je však vítaná. Každý deň totiž prídete do kontaktu s nejakým zdrojovým kódom, scriptom, ktorý treba na web implementovať alebo s rozsiahlou excel tabuľkou, do ktorej sa ťahajú dáta z Google Analytics.

Keď chcete fungovať efektívne, vytváraniu, respektíve využívaniu, rôznych druhov šablón sa jednoducho nevyhnete. PPC špecialista, SEO človek, ale i webový copywriter či grafik, všetci využívajú šablóny od výmyslu sveta. A preto som sa rozhodol zopár užitočných zosumarizovať v tomto článku. Ak len začínate s online marketingom alebo práve naopak, hľadáte spôsobom, ako niečo zefektívniť, nasledujúce šablóny by mohli pomôcť.

Šablóna na mediálne plánovanie a online stratégia

Ak by sme mali začať úplne od základu, dôležité je zoraďovanie úloh podľa priority. Nie je problém vypracovať tony auditov a odporúčaní, ale ak to neviete všetko postupne implementovať, nikdy sa s webom a online aktivitami nepohnete ďalej. Prvá šablóna by mohla pomôcť s tým, ako si vôbec na začiatku zatriediť úlohy.

Keď hovorím o dlhodobej online stratégii, určite príde reč aj na mediálny plán. Online médiá je potrebné plánovať tak, aby zasiahli relevantnú cieľovú skupinu naprieč všetkými fázami nákupného procesu užívateľov, čo nie je vždy jednoduché. Či už nakupujete online médiá priamo, alebo cez sprostredkovateľa ako Google AdWords alebo inú platformu, šablóna pre plánovanie médií príde vhod.

Šablóna na analýzu kľúčových slov a prípravu PPC kampaní

Každá PPC kampaň začína analýzou kľúčových slov. Vo VISIBILITY sme vytvorili veľmi podrobný návod, ako na to. Jeho výstupom je potom šablóna, v ktorej viete s dátami efektívne pracovať, kategorizovať a vizualizovať kľúčové slová.p

Článok pokračuje pod reklamou

Z analýzy kľúčových slov potom plynulo prechádzame do návrhu samotných PPC kampaní. Je treba si ujasniť štruktúru, textáciu, cielenie alebo biddovaciu stratégiu. Myslím, že sa na to celkom fajn hodí práve táto šablóna.

Šablóna na tvorbu obsahu (content marketing)

Každá tvorba obsahu začína prípravou persón. Identifikujeme konkrétnych predstaviteľov našej cieľovej skupiny a k tomu slúži napríklad generátor od Fakecrow. Ak už viete efektívne s persónami pracovať, prirodzeným krokom je tvorba redakčného kalendára, kde si na základe prieskum slov a vhodných tém plánujeme nie len to, čo a kedy napíšeme, ale aj ako to odpromujeme a aký to všetko malo efekt. Nech sa páči, šablóna pre redakčný kalendár.

Šablóna na webovú analytiku

Meranie a vyhodnocovanie návštevnosti webu závisí do istej miery aj od toho, ako a či vieme implementovať všetky funkcie napríklad z nástroja Google Analytics, k čomu slúži implementačný checklist.

Následne sa potrebujeme uistiť, že všetky reklamy a online aktivity mimo vlastného webu dôkladne tagujeme, aby sme mali v Google Analytics bezchybný prehľad o tom, ktorá aktivita alebo kampaň performuje a ktorá naopak nie. K dispozícii je napríklad celkom jednoduchá pomôcka pre taggovanie URL adries.

Šablóna na optimalizácia pre vyhľadávače (SEO)

Optimalizácia pre vyhľadávače je stále neoddeliteľná súčasť online marketingového mixu. Po technickej stránke je stále čo riešiť aj na tom najdokonalejšom webe, takže určite sa bude hodiť checklist implementácie technickej časti SEO.

Na internete nájdete tisícky šablón, nástrojov a pomôcok, ktoré môžu pomôcť v automatizácii procesov, ktoré by ste inak robili ručne veľmi dlho. Netreba vymýšľať koleso, ak už existuje. Ak máte nejaký problém alebo úlohu, niekedy je efektívnejšie stráviť 15 minút googlením, ako to celé vytvárať od nuly.

Viac podobných článkov nájdete na www.podnikajte.sk

Juraj Sasko

Raditeľ agentúry VISIBILITY a spoluzakladateľ asociácie internetových marketingových agentúr. Prednáša na Univerzite Komenského, UCM v Trnave a odborných konferenciách. Je expertom najmä na optimalizáciu pre vyhľadávače (SEO), online reputation management, online marketing a Google Analytics.


Ako urobiť persóny tak, aby natívna reklama fungovala

Obsah dnes môže urobiť hocikto. To je fakt. Dokonca aj video. Ale ako nájsť témy a ako obsah spracovať tak, aby naozaj fungoval a pomáhal predaju?

Natívna reklama: Kedy bude váš obsah inšpirovať

Šírenie pozitívnych informácií je zmysluplná aktivita. Preto aj komunikačná stratégia postavená na šírení pozitívneho, inšpiratívneho obsahu má zvyčajne väčší zásah. Často však môže zlyhať. Zostane na povrchu a čitateľom je skôr na smiech. Pozrime sa, prečo je to tak a ako inšpiratívny obsah urobiť správne.

Ako redizajnovať web bez straty pozícií kľúčových slov vo vyhľadávačoch

Takmer každá firma, ktorá sa snaží držať krok s dobou, zažije raz za niekoľko rokov redizajn webu. Je to pomerne náročný a zdĺhavý proces. Množstvo spoločností však zabúda na to, ako si udržať pozície vo vyhľadávačoch aj po zmene/úpravách webu. Aké riziká predstavuje zmena webu pre SEO a ako ich minimalizovať či eliminovať?

Natívna reklama - ako z nudnej PR správy vytvoriť pútavý obsah

Túto chybu robia mnohé firmy. Chcú pritiahnuť zákazníkov obsahom, preto dajú na web PR správu o jedinečnosti vlastných produktov. Keď to nefunguje, na obsahovú (natívnu) reklamu zanevrú. Ako teda urobiť natívnu reklamu tak, aby fungovala?