6 povinností v BOZP, na ktoré zamestnávateľ nesmie nikdy zabudnúť

Ako zamestnávateľovi Vám v oblasti bezpečnosti a ochrany zdravia pri práci vyplýva kvantum povinností. Pozrite si prehľad tých najdôležitejších, ktoré si zaslúžia najvyššiu pozornosť.

6 najdôležitejších povinností zamestnávateľa v bezpečnosti a ochrane zdravia pri práci:

  1. Uplatňovať všeobecné zásady prevencie pri vykonávaní opatrení nevyhnutných na zaistenie bezpečnosti a ochrany zdravia zamestnancov. O všetkých zásadách prevencie sa podrobne dočítate v článku Povinnosti zamestnávateľa v oblasti BOZP.
  2. Vykonávanie pravidelných školení zamestnancov v oblasti bezpečnosti a ochrany zdravia pri práci sa musí uskutočniť po prijatí zamestnanca do zamestnania a následne najmenej raz za dva roky. Viac sa o tejto povinnosti dočítate v článku Najdôležitejšie povinnosti zamestnávateľa v oblasti BOZP.
  3. Poskytovanie osobných ochranných pracovných prostriedkov zamestnancom, ak si to vyžaduje ochrana ich života a zdravia s ohľadom na charakter vykonávanej práce. V článku Najdôležitejšie povinnosti zamestnávateľa v oblasti BOZP sa tejto oblasti venujeme podrobnejšie.
  4. Povinnosti zamestnávateľa pri pracovnom úraze sa týkajú najmä jeho zaznamenávania a prípadne aj jeho oznamovania napríklad inšpektorátu práce. O všetkých povinnostiach zamestnávateľa v súvislosti s pracovnými úrazmi sa dozviete v článku Povinnosti zamestnávateľa pri pracovnom úraze.
  5. Zabezpečenie bezpečnostnotechnickej služby pre zamestnancov je veľmi dôležitou povinnosťou každého jedného zamestnávateľa. V článku Povinná bezpečnostnotechnická služba v rámci BOZP sa o nej dozviete aj to, akými spôsobmi je možné ju zabezpečovať.
  6. Vykonávať kontrolu bezpečnosti a ochrany zdravia pri práci a vyžadovať od zamestnancov dodržiavanie predpisov na zaistenie bezpečnosti a ochrany zdravia pri práci, zásad bezpečnej práce, bezpečných pracovných postupov. V čom táto povinnosť spočíva sa viac dočítate v článku Najdôležitejšie povinnosti zamestnávateľa v oblasti BOZP.

Neviete si rady s BOZP, využite služby pre zaistenie bezpečnosti práce a ochrany pred požiarmi. Kvalitný externý dodávateľ Vám zabezpečí nielen činnosť bezpečnostno-technickej služby (BOZP), činnosť protipožiarnej ochrany (PO), ale aj ďalšie špecifické požiadavky ako sú školenia a podobne.

TIP: Problematika BOZP je komplexná téma, ktorú je v mnohých prípadoch najefektívnejšie zabezpečiť dodávateľským spôsobom. Vyžiadajte si nezáväznú cenovú ponuku na zabezpečenie BOZP a požiarnej ochrany od overeného poskytovateľa BOZP.


BOZP a PO - rýchlo a bez starostí, kontaktuje nás

Vyžiadajte si nezáväznú cenovú ponuku od overeného poskytovateľa BOZP a PO.

Kliknutím na tlačidlo ODOSLAŤ súhlasíte so spracovaním Vami zadaných údajov za účelom zodpovedania otázky či podnetu adresátom správy, ktorým je spoločnosť ENDORF s.r.o., IČO: 50403184. Bližšie informácie o spracovaní a ochrane osobných údajov nájdete v zásadách ochrany osobných údajov.


Našli ste chybu či nepresnosť v texte? Dajte nám o tom vedieť.

Viac podobných článkov nájdete na www.podnikajte.sk

Norbert Seneši
Norbert Seneši

Absolvent odboru Účtovníctvo a audítorstvo na Ekonomickej univerzite v Bratislave a odborník na témy z oblasti účtovníctva, daní a podnikateľského prostredia a je externý spolupracovník v spoločnosti Účtovná jednotka, s.r.o.


Otváracie hodiny počas vianočných sviatkov a Silvestra 2025

V akom režime budú otvorené reťazce ako Kaufland, Lidl či Billa od 22.12.2025 do 6.1.2026 a ako otváracie doby ovplyvní zrušenie zákazu maloobchodného predaja počas niektorých sviatkov?

Transakčná daň a zmeny od 1.1.2026

Od januára 2026 dochádza k oslobodeniu fyzických osôb – podnikateľov od platenia transakčnej dane. Novela zákona zároveň zavádza nové a presnejšie definície, ktoré znižujú riziko výkladových nejasností. Na aké zmeny sa pripraviť?

Obmedzenie platieb v hotovosti od 1.1.2026

Návrat k rozdeleniu limitu aj zrušenie výnimky. Použitie hotovosti bude opäť obmedzené, podnikatelia kritizujú chýbajúcu diskusiu aj pravidlá zbytočne nad rámec EÚ.

Digitalizácia a elektronizácia účtovníctva: aké sú povinnosti podnikateľa?

Ktoré dokumenty (ne)môžu byť iba v elektronickej podobe, ako ich archivovať a ako predísť problémom pri daňovej kontrole? Kľúčové aspekty elektronického účtovníctva priblížila daňová poradkyňa Alica Fisterová.
To najlepšie z Podnikajte.sk do vašej schránky