Praktické tipy na tvorbu internetovej reklamy

Praktické tipy na tvorbu internetovej reklamy
Michal Vojtyla

Vyštudoval manažérske rozhodovanie a informačné technológie. Špecializuje sa na efektívne využívanie a automatizáciu IT v podnikaní. Podnikateľom ponúka viaceré webové služby - konzultácie, tvorbu webových stránok, správu webov a rôzne typy optimalizácií. Zaujíma sa o bezpečnosť a umelú inteligenciu.

Zobraziť viac
Zobraziť menej

Nie je reklama ako reklama. Je rozdiel medzi neefektívnou a efektívnou reklamou. Poučte sa z chýb ostatných a pozrite si tipy, ktoré vám ušetria čas i peniaze pri vytváraní inzercie pomocou služby Google AdWords.

V článku o reklamnej službe AdWords , sme si ukázali, čo všetko táto online služba dokáže. Dnes vám poradíme, ako maximalizovať jej účinnosť. Prejdeme si všetky dôležité kroky, ktoré rozhodujú či bude vaša reklama úspešná alebo či to bude iba strata času a „prepadák“. V závere ukážeme reklamu, ktorá pri tvorbe dodržala všetky nižšie spomenuté princípy, predbehla konkurenciu a zobrazuje sa na popredných miestach vo vyhľadávaní.

Úspešných príbehov používateľov služby AdWords je veľa. Na ukážku sme vybrali dvoch malých podnikateľov a jednu veľkú firmu.

„Google AdWords zvýšil návštevnosť našej stránky o 400%.“ First Crush

„Google AdWords zvyšuje naše predaje o 25% každý rok.“ eSeats

Mercedes-Benz znížil výdavky na marketing rovnako ako znížil čas, za ktorý sa zákazníci rozhodujú, či si kúpia ich auto. Ušetrili desaťtisíce eur.

Tipy pri nastavovaní služby AdWords

Prihláste sa do služby svojím účtom Google.

Ak ho ešte nemáte, založte si ho na vyššie uvedenom odkaze. Registrácia trvá menej než 5 minút. Po registrácií je potrebné vyplniť fakturačné údaje účtu. Ohľadom platenia DPH odporúčame článok Daňové povinnosti pri prijatí služby z EÚ - Google AdWords . Pri otázke ako platíte, zvoľte manuálne platby. Budete tak mať úplnú kontrolu nad zostatkom na účtu.

Pomocou kreditnej karty alebo bankového prevodu preveďte peňažné prostriedky na svoj AdWords účet. Máte tiež možnosť získať bonusových 75 € pri preinzerovaní min. 25 €. Zľavu ako i podmienky získania zľavy si môžete prečítať tu.

Vytvorenie reklamy je jednoduché a služba vám bude neustále ponúkať pomoc. AdWords je preložený do slovenského jazyka. V prípade problémov je dostupná technická podpora v slovenčine. Z týchto dôvodov budeme nasledujúce riadky venovať tipom, ktoré sme zistili až na vlastnej koži.

Automatické prihadzovanie je pohodlnejšie než manuálne a je systémom preferované. Nemusíte sa o nič starať. To však v mnohých prípadoch môže znamenať zvýšené náklady. Byť prvým výsledkom vo vyhľadávaní býva niekedy drahé.

Ak si váš konkurent manuálne nastaví maximálnu cenu za kliknutie na reklamu na sumu 1 € a zároveň ak je vaša max. cena za kliknutie 1,50 € a máte nastavené automatické prihadzovanie, zaplatíte viac ako 1,01 € a predbehnete konkurenciu. Konkurencia následne zvýši max. cenu za kliknutie na 1,40 €. Vtedy za jej predbehnutie zaplatíte viac ako 1,41 €. Takto to môže pokračovať až do vašej max. ceny za kliknutie (1,50 €). Potom sa budete zobrazovať až za konkurenciou.

Ako vysoko chcete byť zobrazený vo výsledkoch vyhľadávania? Uskromníte sa s druhým alebo tretím miestom? Nastavte si manuálne prihadzovanie a pomocou AdWords nástroja Ukážka a diagnostika reklamy zistíte, koľko zaplatíte za vami požadovanú reklamnú pozíciu.

Nasledujúci tip na získanie zákazníkov je založený na predpoklade, že väčšina inzerujúcich nastavuje zobrazenie reklamy iba vo výsledkoch vyhľadávania. Podľa nás to je to často nedostatočné. Zverejnite svoju reklamu aj na partnerských stránkach Google. Tieto reklamy sa zobrazujú iba užívateľom, ktorí majú o ne záujem, alebo Google predpokladá, že by ich mohli zaujať. Týmto spôsobom sa zmenší vaša konkurencia a ušetríte za kliknutia. Nastavte si druhú reklamu s nižšími cenami na kľúčové slová, ktorá sa bude zobrazovať na partnerských stránkach Google.

Veľmi podobná rada sa dá aplikovať na mobilné zariadenia. Nie všetci inzerujúci chcú / vedia zobraziť svoju reklamu na mobilných zariadeniach. Znížte cenu kľúčových slov na mobilné zariadenia, napr. o 50%, alebo vytvorte novú reklamu iba pre mobilné zariadenia.

Prečítajte si tiež

Oživte svoje reklamy telefónnym číslom alebo podstránkami na kontakt, ponúkané služby, stránku na Facebooku. Zaberiete väčšiu plochu za rovnakú sumu a skôr zaujmete potencionálneho zákazníka. Nezabúdajte ani na bezplatnú službu Google Moja firma. Zobrazte sídlo vašej firmy, recenzie na produkty či služby. Ostaňte v kontakte so zákazníkmi a informujte ich o novinkách a zľavách.

Neprehliadnite rozšírené nastavenia služby AdWords

Rozšírené nastavenia služby AdWords Poskytujú často požadovanú flexibilitu. Pomocou nich môžete lepšie cieliť svoju reklamu na jednotlivé skupiny zákazníkov. Niektoré sú dostupné iba v prípade, že pri tvorbe reklamnej kampane zvolíte možnosť všetky funkcie. Medzi dostupné možnosti patrí:

  • geografické cielenie reklamy (na konkrétne mesto, okolie mesta, štát),
  • používaný jazyk stránky (v prípade inzerovania aj na partnerských stránkach),
  • rozšírenie o telefónne číslo (pri mobilných zariadeniach možno jedným kliknutím telefonovať).
  • rozšírenie o recenziu, podstránky, mobilnú aplikáciu,
  • časové rozdelenie zobrazovania reklamy (nadefinujte si, kedy presne sa má reklama zobrazovať).

Nástroje služby AdWords

Zo všetkých dostupných nástrojov sa pri tvorbe reklamy najviac využíva Ukážka a diagnostika reklamy. Dovoľuje vám, overiť si, či sa reklama zobrazuje tak ako požadujete. Na prípadne chyby vás systém upozorní a navrhne riešenia. Môžete vyladiť reklamu ešte pred jej spustením. Obľúbeným nástrojom je aj Plánovač kľúčových slov. Zobrazí návrhy nových kľúčových slov alebo odporučí niektoré vymazať. Tiež získate objem vyhľadávania pre kľúčové slová a odhad návštevnosti kľúčových slov. Používanie ďalších nástrojov je zložitejšie a začiatočníkom tieto nástroje preto neodporúčame. Avšak v prípade záujmu môžete prepojiť službu AdWords so službou Google Analytics, ktorá zobrazuje štatistiky o návštevnosti stránky. Pri inzercii konkrétnych produktov môžete zistiť, či vám niektorá reklama predala inzerovaný produkt, registrovala nového zákazníka a pod.

Reklamná kampaň v praxi

Pre spoločnosť ProAction, ktorá sa zaoberá organizáciou promo a eventových akcií sme vytvorili reklamnú kampaň na Google AdWords. Na nej Vám ukážeme praktické príklady. Požiadavky ProAction boli nasledovné:

  • textová reklama s jednoduchým sloganom,
  • požadované zobrazenie na mobilných zariadeniach,
  • reklama musí zobrazovať telefónne číslo,
  • pri hlavnom kľúčovom slove by mala byť reklama zobrazená čo najvyššie, pri ostatných kľúčových slovách sú akceptované aj bočné a spodné reklamné pozície,
  • reklama by sa mala zobrazovať iba pracovné dni od 8:00 do 17:00,
  • geografické cielenie reklamy na bratislavský, trnavský a nitriansky kraj,
  • denný rozpočet 5€.

Výsledná podoba reklamy, ktorá je spustená iba niekoľko dní, vyzerá nasledovne:

Viac podobných článkov nájdete na www.podnikajte.sk

Michal Vojtyla
Michal Vojtyla

Vyštudoval manažérske rozhodovanie a informačné technológie. Špecializuje sa na efektívne využívanie a automatizáciu IT v podnikaní. Podnikateľom ponúka viaceré webové služby - konzultácie, tvorbu webových stránok, správu webov a rôzne typy optimalizácií. Zaujíma sa o bezpečnosť a umelú inteligenciu.


Google analytics 4 (GA4): čo treba vedieť?

V čom sa Google Analytics 4 líši od predošlých verzií, aké výhody prináša firmám a marketérom, na čo pri nastavení nezabudnúť a akú rolu má v zbere dát umelá inteligencia? Podstatné info v kocke.

Umelá inteligencia v marketingu: ako ju využiť?

Nové technológie menia nákupné správanie zákazníkov, prispôsobiť sa tomu musia aj firmy a marketéri. S čím vie pomôcť umelá inteligencia v reklamných nástrojoch?

Zápis do RPVS: povinnosť poskytovateľov audiovizuálnej mediálnej služby

Ako postupovať, na koho sa obrátiť a s akými nákladmi počítať pri zápise do registra partnerov verejného sektora, ak ide o poskytovateľa audiovizuálnej mediálnej služby?

Marketingová stratégia firmy: prečo je dôležitá a ako ju definovať?

Dôležité je stanoviť si „SMART“ ciele či zistiť jedinečný predajný argument (USP). Čo to znamená a ďalšie tipy, ako na marketingovú stratégiu pri rozbiehaní biznisu.
To najlepšie z Podnikajte.sk do vašej schránky