Porovnanie systémov na evidenciu dochádzky

Porovnanie systémov na evidenciu dochádzky
Zdroj: Pixabay.com
Michal Vojtyla

Vyštudoval manažérske rozhodovanie a informačné technológie. Špecializuje sa na efektívne využívanie a automatizáciu IT v podnikaní. Podnikateľom ponúka viaceré webové služby - konzultácie, tvorbu webových stránok, správu webov a rôzne typy optimalizácií. Zaujíma sa o bezpečnosť a umelú inteligenciu.

Zobraziť viac
Zobraziť menej

Evidencia dochádzky patrí medzi jednu z mála oblastí, pri ktorej podnikatelia ešte stále nepoužívajú špecializovaný softvér. Tabuľkové súbory označené názvom dochádzka, spôsobujú problémy aj dnes - v časoch, keď je skoro všetko v cloude.

Používanie dochádzkových systémov prináša zamestnávateľom i zamestnancom viacero výhod. Medzi tie najväčšie z pohľadu zamestnávateľa môžeme zaradiť:

  • okamžitý a detailný prehľad o všetkých zamestnancoch,
  • menšia chybovosť pri spracovaní dochádzky,
  • rýchlejšie spracovanie s minimom chýb,
  • elimináciu aktivít spojených s manipuláciou dochádzky.

Zamestnanci oceňujú najmä jednoduché riešenie dochádzkových záležitostí (nahlásenie dovolenky, lekára a iné, či pohodlnú kontrolu a správu dochádzky.

Pravidelná administratíva pri spracovaní dochádzky oberá zamestnanca o drahocenný čas, ktorý by mohol venovať prinášaniu hodnoty do firmy. Preto odporúčame každej firme použitie softvéru na agendu spojenú s evidenciou pracovného čau. Široký výber dodávateľov riešení a rôzne funkcie nakoniec často odradia podnikateľov. Rozhodli sme sa im podať pomocnú ruku a pripravili sme porovnanie viacerých riešení.

Nakoľko riešime problematiku, pri ktorej záleží na viacerých vstupných hodnotách ako počet zamestnancov, rozdelenie a počet zmien, typ práce a iné, ponúkame iba zoznam jednotlivých funkcií. Samotní podnikatelia si tak budú môcť vybrať svojich kandidátov, s pomedzi ktorých vzíde finálny dodávateľ dochádzkového systému. Porovnávané riešenia obsahujú všetky základné funkcie, bez ktorých by pokročilé funkcie nemali zmysel. Každé riešenie umožňuje evidenciu pracovného času, pridávanie prestávok, návštev lekárov, služobných ciest. Samozrejmosťou je aj reporting uložených údajov a ich export na účely spracovania mzdy alebo dokonca priame prepojenie na mzdové systémy.

Prečítajte si tiež

Každá firma má určité špecifiká, ktoré má zohľadňovať aj dochádzkový systém. Požiadavky výrobnej firmy s veľkým počtom zamestnancov budú iné ako požiadavky marketingovej agentúry alebo kvetinárstva. Pri výbere dochádzkového systému však každý ocení flexibilitu, a to nielen z hľadiska cenovej politiky, ale aj z hľadiska funkcií a možností na rozšírenie. Pred finálnym výberom odporúčame kontaktovať tvorcu dochádzkového riešenia, požiadať o demo ukážku, otestovať vo či daný systém spĺňa to, čo od neho požadujete.

Tip: V prípade, že používate ERP systém, s veľkou pravdepodobnosťou obsahuje aj možnosť evidencie dochádzky.

Porovnanie dochádzkových systémov

Poznámka: Informácie sú spracované k 03.05.2021. <br> Zdroj: Vlastné spracovanie na základe údajov uvedených na webstránkach poskytovateľov porovnávaných riešení
Poznámka: Informácie sú spracované k 03.05.2021.
Zdroj: Vlastné spracovanie na základe údajov uvedených na webstránkach poskytovateľov porovnávaných riešení
Našli ste chybu či nepresnosť v texte? Dajte nám o tom vedieť.

Viac podobných článkov nájdete na www.podnikajte.sk

Michal Vojtyla
Michal Vojtyla

Vyštudoval manažérske rozhodovanie a informačné technológie. Špecializuje sa na efektívne využívanie a automatizáciu IT v podnikaní. Podnikateľom ponúka viaceré webové služby - konzultácie, tvorbu webových stránok, správu webov a rôzne typy optimalizácií. Zaujíma sa o bezpečnosť a umelú inteligenciu.


Overovanie príjemcu platby a fakturácia: na čo dať pozor?

Banky po novom overujú, či názov príjemcu sedí s jeho účtom. Prečo môžu QR kódy na starších faktúrach spôsobiť problémy a čo by mali urobiť podnikatelia, aby sa vyhli komplikáciám?

Služba „Overenie príjemcu platby" od októbra 2025

Banky zavádzajú novú službu pre odosielateľov platieb, zadávať sa bude aj meno príjemcu. Čo ak banka nenájde zhodu s IBAN-om? Je nutné meniť trvalé príkazy? A na čo by mali myslieť obzvlášť podnikatelia?

EMOS smeruje k európskym zákazníkom vďaka Kaufland online trhovisku

Spolupráca s Kaufland online trhoviskom odštartovala v spoločnosti EMOS novú kapitolu podnikania. Vďaka platforme sa jej darí rozširovať značku na zahraničných trhoch, oslovovať nových zákazníkov a jednoducho expandovať do ďalších krajín bez nutnosti začínať na novom trhu úplne od základov.

Ako správne zálohovať dáta vo firme?

Akú zálohovaciu stratégiu zvoliť, aby firma neprišla o svoje dáta a nedopadla napríklad ako kataster? Praktické tipy, na čo všetko myslieť a čo nepodceniť.
To najlepšie z Podnikajte.sk do vašej schránky