Franchising od McDonald's: Svetová značka ponúka Slovákom svoje prevádzky

McDonald´s hľadá na Slovensku franchisingových partnerov pre svoje existujúce aj nové reštaurácie. Unikátna príležitosť pre tých, ktorí chcú podnikať so svetovou značkou.

McDonald´s ponúkne franchisingovým partnerom zabehnuté reštaurácie, potom príde na rad otváranie nových

Na Slovensku má McDonald´s aktuálne 30 reštaurácií, z toho 10 je v rukách franšízantov. V priebehu nasledujúcich rokov má McDonald´s v pláne postupne predávať existujúce reštaurácie novým franšízantom. Radim Foltýn riaditeľ franšízovej siete McDonald´s pre Slovensko a Českú republiku hovorí: „Následne je v pláne otváranie reštaurácií v nových lokalitách v závislosti od nastavenej stratégie rozvoja trhu. Stratégia nových lokácií zohľadňuje okrem iného dôležitý aspekt, že snahou McDonald´s je, aby každá reštaurácia bola profitabilná.“

Na franchising s McDonald´s potrebujete státisíce eur

Základom pre novú McDonald´s franšízu je vstupný kapitál. Radim Foltýn hovorí: „Kto má záujem o prevádzkovanie našej franšízy, musí byť kapitálovo silným jedincom. Záujemca by mal disponovať finančnými prostriedkami alebo aktívami v objeme minimálne 400 000 eur. Čím v lepšej finančnej kondícii je, tým väčšie možnosti má pre rýchlejší rozvoj.“

Prečítajte si tiež

Financie však nemusia nových záujemcov odrádzať: „Systém našej franšízy je na trhu úspešne etablovaný niekoľko desiatok rokov. McDonald´s je spoľahlivým partnerom, preto má nový franšízant možnosť vykryť väčšiu časť počiatočnej investície aj úverovou formou. Ide o 60 % časť, čo nie je v tomto segmente bežné. To je nesporne veľkým benefitom, pre ktorý sa novému franšízantovi oplatí investovať práve do spolupráce s nami,“ ozrejmuje Radim Foltýn.

Aká je návratnosť investície do franchisingovej reštaurácie McDonald´s

Návratnosť investície do franšízy sa pohybuje na úrovni 15 až 20 % a v praxi ide zhruba o obdobie päť až sedem rokov. Franšíza McDonald´s je dlhodobou investíciou. Zmluva sa uzatvára na 20 rokov, pričom aj ani tomuto podnikaniu sa nevyhýba generačná výmena. „V Čechách franšízanta druhej generácie už máme. V ostravskej franšíze odkúpil syn licenciu od otca pred 5 rokmi a pokračuje v úspešnom biznise ďalej v troch prevádzkach,“ dopĺňa Radim Foltýn.

Článok pokračuje pod reklamou

Pred získaním franchisingovej licencie je potrebný takmer ročný tréning

O franšízu sa môže uchádzať prakticky ktokoľvek. Radim Foltýn vysvetľuje, že skúsenosti v gastro segmente nie sú nutné: „Skôr ide o to, aby záujemca o franšízu bol vyzretý po osobnostnej či charakterovej stránke. Mal by mať podnikateľského ducha, mal by byť orientovaný na zákazníkov, mal by byť zdatný v komunikácii i vo finančných záležitostiach, mal by mať záujem o každodennú prevádzku reštaurácie a mal by dobre viesť svojich zamestnancov. Podmienkou pre získanie licencie je, aby záujemca absolvoval tzv. prevádzkový tréning. Ten trvá zhruba 9 až 12 mesiacov, v rámci ktorého získa všetky potrebné informácie a zručnosti na prevádzku vlastnej reštaurácie. Záujemca za tréning neplatí. Dostáva však regulárne mzdu ako bežný zamestnanec reštaurácie.

Až po absolvovaní tréningu ponúkne McDonald´s potenciálnemu franšízantovi konkrétnu reštauráciu a podmienky jej odkupu. Celý proces až po ukončenie výberového konania trvá tým pádom 12-14 mesiacov.

Aká je výška poplatkov za podnikanie pod značkou McDonald´s

V priebehu trvania licenčnej zmluvy platí franšízant materskému McDonaldu mesačné poplatky, ktoré predstavujú objem zhruba 10 až 20 % z celkových tržieb reštaurácie (podľa atraktivity lokality a trhového potenciálu reštaurácie), ďalej to je 5 %poplatok za používanie značky a 5-6 %z tržieb za marketingové služby.

Viac podobných článkov nájdete na www.podnikajte.sk


Sólo reštaurácia bez akejkoľvek sociálnej interakcie

V období koronakrízy mnohí prišli na niečo netradičné a rozbehli nový podnik, na druhej strane sa už zabehnutí podnikatelia snažia nájsť kreatívny spôsob, ako vyhovieť stanoveným opatreniam a neskrachovať. Ako sa s pandémiou vyrovnávajú gastro prevádzky vo svete?

Gastronómia a jej „choroby“ očami zakladateľa street foodu s havajským poke

V čom spočívajú najväčšie problémy gastronómie, prečo a ako by sa mal zmeniť prístup majiteľov gastro prevádzok a vďaka čomu sa dá jednoduchšie zvládnuť kríza?

Róbert Glatz z DollFin Poke: Najlepšia reklama je na tanieri

Skúsenosti z reštaurácie Jamieho Olivera pretavil do vlastného podnikania s havajským jedlom. Ako sa mu podarilo získať verných zákazníkov v priebehu pár dní aj bez propagácie?

Vstup so psom do reštaurácie či kaviarne - zrušenie zákazu od 21. 7. 2020

Psy, mačky a iné spoločenské zvieratá budú môcť od 21. júla navštíviť reštaurácie so svojimi pánmi. Za akých podmienok a čo na to hovoria majitelia gastro zariadení?
To najlepšie z Podnikajte.sk do vašej schránky