Porovnanie výsledkov kontroly elektronického predaja za rok 2012 a 2010

SOI vykonala dve série kontrol zamerané na e-shopy. Prinášame porovnanie zistení z roku 2010 a 2012.

Kontrola internetového predaja Rok 2010 Rok 2012 Zmena
kontrolované subjekty 67 135 nárast o 100 %
počet zistených nedostatkov 61 121 -
percentuálne vyjadrenie 91 90 pokles o 1 %
počet kontrolovaných zmlúv 217 127 pokles o 90
zistené nedostatky 177 119 -
percentuálne vyjadrenie 82 % 94 % nárast o 12 %


Oblasť zistenia nedostatkov v zmluvných podmienkach Rok 2010 Rok 2012 Zmena
nesplnenie informačných povinností najneskôr v deň dodania tovaru alebo poskytnutia služby 70 106 nárast o 36
neprijateľné podmienky 3 54 nárast o 51
konanie v rozpore s dobrými mravmi, ukladanie povinnosti bez právneho dôvodu, upieranie práva 123 147 nárast o 24
klamanie spotrebiteľa 42 52 nárast o 10
nekalé obchodné praktiky 6 10 nárast o 4


Opatrenia na odstránenie zistených nedostatkov Rok 2010 Rok 2012 Zmena
záväzné pokyny 61 393 nárast o 332
 - z toho splnené 52 306 nárast o 254
následná kontrola 9 96 nárast o 87
správne konanie 9 54 nárast o 45
zákaz nekalej praktiky 1 5 nárast o 4

O právach a povinnostiach Slovenskej obchodnej inšpekcie a kontrolovaných osôb sa dočítate v nasledovnom článku.

O kontrolách zameraných na e-shopy sa dočítate tu.

Zdroj: správa Slovenskej obchodnej inšpekcie

Viac podobných článkov nájdete na www.podnikajte.sk

Norbert Seneši
Norbert Seneši

Absolvent odboru Účtovníctvo a audítorstvo na Ekonomickej univerzite v Bratislave a odborník na témy z oblasti účtovníctva, daní a podnikateľského prostredia a je externý spolupracovník v spoločnosti Účtovná jednotka, s.r.o.


Zmena firemných údajov od 1.6.2023: ovplyvní ich súdna mapa

Mnohí podnikatelia musia zmeniť údaje na faktúrach, webe, e-shope, či pečiatkach. Súdna mapa má zlepšiť fungovanie súdov, zatiaľ však prináša byrokratickú záťaž pre bratislavské a košické firmy.

Formulár A1 pre prácu v zahraničí možno vybaviť elektronicky

Od 15. mája 2023 možno požiadať o PD A1 aj prostredníctvom elektronického formulára. Ako postupovať v prípade vyslania zamestnancov či SZČO?

Nový zákon o ochrane spotrebiteľa od 1.8.2023: prehľad zmien

Dlhšia lehota na vrátanie tovaru, zmeny v uvádzaní zliav, zníženie byrokratickej záťaže či nové zásady ukladania sankcií. Aké sú najzásadnejšie novinky?

Zmenu občianskeho preukazu už nebude potrebné hlásiť obchodnému registru

Ministerstvo spravodlivosti navrhuje zrušenie povinnosti zápisu dokladu totožnosti u konečných užívateľov výhod.
To najlepšie z Podnikajte.sk do vašej schránky