4 tipy, ktoré pomôžu vášmu blogovému článku

Blogový článok nie je iba titulok, perex a telo článku doplnené o podnadpisy a prípadný obrázok či GIF na oživenie. Ak chcete váš text na blogu dotiahnuť k dokonalosti, nemali by ste zabudnúť na tieto veci.

Vášmu blogu môže vo veľkej miere pomôcť aj správne uvedenie autora, CTA prvok či možnosť zdieľať článok na sociálnych sieťach. Ako teda na to?

Autor článku

Pokiaľ je to možné, pre zvýšenie dôveryhodnosti vašich blogových príspevkov uvádzajte pod každým textom autora článku a jeho funkciu vo firme. K menu a funkcii autora je dobré pridať aj:

  • fotografiu – text pôsobí ľudskejšie, uveriteľnejšie a osobnejšie, ak vidíme, kto ho píše,
  • krátku biografiu – stručný popis pracovnej funkcie, charakterových vlastností a  záľub autora umožňuje čitateľom aspoň trochu spoznať osobu, ktorá text napísala,
  • odkazy na jeho sociálne siete – fotografiu a biografiu môžu dopĺňať aj odkazy na profily autora na sociálnych sieťach, čo čitateľovi umožní spoznať autora ešte o trochu viac a súčasne si overiť aj jeho profesijné schopnosti (napríklad prostredníctvom odkazu na LinkedIn profil).

Tip: Aby sa meno autora zobrazovalo aj pri zdieľaní článkov na Facebooku, nezabudnite na takzvaný Author Tag – implementáciu informácie o autorovi priamo do kódu. Všetky potrebné informácie o tom, ako to spraviť, nájdete na stránke Facebook for developers.

Zápis do newslettra

Blogové príspevky sú výborným spôsobom, pomocou ktorého dokážete podnietiť návštevníkov vašej webstránky k tomu, aby sa stali pravidelnými odberateľmi vašich noviniek. Práve kvalitný obsah na blogu totiž býva pomerne častým dôvodom, prečo ľudia ochotne odovzdávajú svoje e-mailové adresy webstránkam a e-shopom.

Ak sa vám teda podarí vašim článkom úprimne zaujať návštevníka vašej webstránky, nenechajte ho z  webu len tak odísť. Pod každý článok umiestnite CTA formulár vyzývajúci používateľa k prihláseniu sa na odber noviniek. Keď vám následne na blogu pribudnú nové zaujímavé príspevky, upozornite na to vašich odberateľov mailom.

Ako však vytvoriť taký CTA prvok na odber newslettra, aby si ho čitateľ naozaj všimol a ochotne vám odovzdal svoj mailový kontakt? Inšpirovať sa môžete napríklad CTA formulárom, ktorý dáva návštevníkom blogu hneď niekoľko dôvodov na to, aby sa stali pravidelnými odberateľmi ich noviniek – prístup k organizovaným free webinárom, najnovším informáciám z vášho oboru či k novinkám z vašej firmy.

CTA formulár na prihlásenie sa k odberu newslettra môžete umiestniť aj na vstupnú stránku blogu.

Takýmto spôsobom si tak môžete začať budovať mailovú databázu cenných kontaktov, ktorá bude pozostávať z ľudí, ktorí sa prirodzene zaujímajú o segment, v ktorom pôsobíte. Vďaka tomu budete mať istotu, že maily, ktoré odosielate, odosielate správnym ľuďom – a teda neotravujete nimi niekoho, kto o ne vôbec nemá záujem.

Prečítajte si tiež

Vašim kontaktom následne budete môcť komunikovať nielen to, čo máte nové na blogu, ale i ďalšie informácie, pomocou ktorých dokážete podnietiť vašich odberateľov k  nákupu – napríklad poskytnutím informácie o  organizovaní plateného seminára, možnosti kúpiť si e-knihu, výhodných ponukách produktov a služieb a tak ďalej.

Čo by mal váš CTA formulár k prihláseniu sa na odber noviniek obsahovať?

  1. Dostatočne dobrý dôvod na odovzdanie mailovej adresy – informácia o tom, čo používateľ dostane na výmenu za to, že odovzdá svoj kontakt
  2. Okno na zadanie mailovej adresy – priestor na napísanie mailového kontaktu
  3. Tlačidlo na vykonanie akcie – CTA prvok slúžiaci na potvrdenie odoslania kontaktu
  4. Vkusnú grafiku – formulár by mal upútať nielen textom, ale aj vizuálom. Ten by mal korešpondovať s celým charakterom webstránky

Tip: Do formulára nepíšte veľa textu. Dbajte na stručnosť, úprimnosť a  prirodzenosť. Ľudí k  odberu nenúťte, ale podnecujte. Nepoužívajte výkričníky a CAPS LOCK.

CTA prvok v článku

CTA prvky by sa na blogu nemali objavovať len ako CTA formuláre vyzývajúce ľudí k prihláseniu sa na odber noviniek. Súčasťou blogových príspevkov býva tiež množstvo ďalších CTA prvkov, ktoré vyzývajú používateľov napríklad k:

  • prečítaniu si ďalšieho blogového príspevku,
  • pozretiu si videa,
  • stiahnutiu e-booku,
  • prekliknutiu sa na stránku produktu/služby,
  • prekliknutiu sa na kontaktný formulár,
  • prekliknutiu sa na landing page (webstránka vytvorená za účelom prezentácie konkrétneho produktu, služby či špeciálnej ponuky),
  • prihláseniu sa na webinár.
Článok pokračuje pod reklamou

Jednoducho povedané, ak vám to dovoľuje téma príspevku, podnieťte čitateľa článku k  vykonaniu akejkoľvek ďalšej požadovanej akcie prostredníctvom správne zvoleného CTA prvku. Možností na jeho umiestnenie je hneď viacero:

  • Grafické bannerové CTA prvky (umiestnené zvyčajne na konci článku)
  • Kontextové CTA prvky (umiestnené zvyčajne uprostred článku v textovej forme)

Pamela Vaughan zo spoločnosti HubSpot poukázala na fakt, že bannerové CTA prvky umiestnené klasickým spôsobom na konci blogových príspevkov (End-of-Post Banner CTA) majú menší potenciál podnietiť čitateľa k prekliknutiu či zadaniu e-mailovej adresy ako takzvané kontextové CTA prvky (Anchor Text CTA), ktoré pozostávajú z vety vyzývajúcej k vykonaniu určitej aktivity a ktoré sú prirodzeným spôsobom zakomponované do obsahu jednotlivých príspevkov.

„Cross-reading“ článkov

Udržať si pozornosť návštevníkov o niečo dlhšie, zvýšiť čas, ktorý strávia na vašej webstránke, a znížiť mieru okamžitých odchodov z webstránky (bounce rate) – to dokážete, ak na vašom blogu budete ponúkať čitateľom aj náhľad ďalších blogových príspevkov, ktoré ste publikovali dávnejšie a ktoré súvisia s témou, ktorá čitateľa oslovila.

Po dočítaní článku o analýze kľúčových slov na blogu sa čitateľovi zobrazia návrhy štyroch ďalších článkov z rovnakej kategórie. Vzniká tu tak vysoký predpoklad, že čitateľa zaujme i niektorá z ďalších ponúkaných tém, vďaka čomu zostane na blogu podstatne dlhšie.

Ak teda tvoríte vlastné blogové články, nemali by ste podceňovať silu doplnkov, ktoré môžete v článku použiť. Vytvorte vašim autorom pútavé „vizitky“ s ich fotkou, dajte čitateľom možnosť prihlásiť sa na odber vášho newslettra a ponúknite im aj iný obsah, ktorý by ich mohol zaujímať. Budujete si tak s nimi vzťah a dávate im vedieť, že to s kvalitným contentom myslíte vážne.

Chceli by ste sa o téme dozvedieť viac? Stiahnite si e-book Content marketing v kocke.

Viac podobných článkov nájdete na www.podnikajte.sk


Ako influenceri prezentujú produkty a služby?

Ak už máte vybratého influencera, je čas sa rozhodnúť, ako chcete produkt alebo službu cez neho prezentovať. Aké formy promovania sa využívajú najčastejšie?

Hlasové vyhľadávanie valcuje západ. SEO špecialista upozorňuje, aby ho podnikatelia nepodceňovali

SEO špecialista Pavel Ungr predpokladá, že hlasové vyhľadávanie bude mať úspech aj v našom regióne. Veľkou výzvou je zložitosť slovenčiny.

Pri obsahovom marketingu zabudnite na sociálne siete

Myšlienka, že obsahový marketing a sociálne siete idú proti sebe, sa zdá byť v dnešných časoch nezmysel. Robiť content marketing a nemyslieť na sociálne siete? Najmä keď jedno s druhým súvisí? Nuž, presne tak.

Čo je ghostwriting a ako sa odlišuje od copywritingu?

Možno ste o ghostwritingu ešte nepočuli, ale určite ste sa s ním stretli. Netýka sa iba kníh, ale tiež postov na sociálne siete, či blogov. Čo je ghostwriting a ako prebieha spolupárca ghostwritera s klientom?