Blog je živý aj vďaka vašim čitateľom. Poskytnite im priestor

Pri písaní blogových článkov, by ste nemali zabúdať na to, že vaši čitatelia sa možno budú chcieť o zaujímavý článok podeliť so svojimi známymi alebo vám na neho budú chcieť zanechať svoj názor vo forme komentára.

Preto je dobré, ak na vašom blogu dáte čitateľom možnosť zdieľať obsah na sociálnych sieťach alebo napísať komentáre, ktoré sú dôležitou súčasťou blogovania. Na jednej strane predstavujú dôležitú spätnú väzbu od vašich čitateľov, a navyše indikujú ostatným čitateľom, že váš blog je živý a aktuálny.

Social

Aby sa vaše blogové príspevky mohli šíriť do sveta sociálnych sietí, mali by obsahovať tlačidlá na ich zdieľanie na sociálnych sieťach. V našich pomeroch je doslova nevyhnutnosťou tlačidlo na zdieľanie článku na sociálnej sieti Facebook, ďalej na Twitter a LinkedIn.

Ak nie ste programátor, implementáciu tlačidiel na zdieľanie vášho obsahu vyriešite jednoducho pomocou rôznych pluginov pre vybrané CMS systémy. Napríklad, ak váš web či blog funguje na CMS WordPress, užitočný pre vás bude článok od WordPress Slovensko, v ktorom nájdete až 10 WordPress pluginov, vďaka ktorým budú vaše články ľahko zdielateľné na sociálnych sieťach. Avšak v prípade, že váš web funguje na custom riešení, predsa len budete musieť zaangažovať do procesu aj vášho programátora.

Ako však shareovacie a lajkovacie buttony umiestniť tak, aby si ich čitateľ pri čítaní článku bez problémov všimol a aby mu zároveň nezavadzali? Populárne možnosti umiestnenia social media buttonov sú nasledujúce:

  1. Vo vrchnej časti článku
  2. Naľavo od článku
  3. Napravo od článku
  4. V spodnej časti článku
  5. Kombinovane

Nebojte sa využiť aj dve rôzne možnosti umiestnenia social media tlačidiel naraz. Dajte si však pozor, aby ste to neprehnali. Príliš veľa tlačidiel môže značne spomaliť vašu webstránku.

Tip: Za najviac osvedčené miesta, na ktoré sa oplatí vložiť social media tlačidlá, sa považuje vrchná časť článku (pri titulku) a ľavý okraj vášho príspevku.

Komentáre

Komentáre pod blogovými príspevkami sú nezanedbateľnou súčasťou blogovania. Nielenže sú dôležitou spätnou väzbou od vašich čitateľov, ale súčasne sú pre ostatných (vrátane vyhľadávačov) ukazovateľom toho, či je váš blog živý, aktívny a dostatočne zaujímavý. Úprimne povedané, nie je nič horšie pre blogerov, ako venovať dlhé hodiny a množstvo úsilia tvorbe obsahu, na ktorý nikto nereaguje. Z blogu sa tak stáva tiché a opustené miesto. Ako to zmeniť?

  1. Dajte si záležať na vizuále vášho blogu
    Ak sa používateľovi nebude páčiť dizajn vašej stránky, jednoducho vám pod článkom komentár nenechá. Na dizajne záleží aj v tomto prípade. Snažte sa na konci článku čitateľa veľmi nerozptyľovať množstvom iných prvkov, ktoré by odpútali jeho pozornosť od diskusie, a nezabudnite na to, aby sa mu zobrazovali aj komentáre iných používateľov, ktorí sa zapojili do diskusie.
  2. Buďte jedinečný
    Vašim príspevkom dajte unikátny hlas, nebojte sa kontroverzných tém a snažte sa odlíšiť od ostatných.
  3. Neskrývajte sa
    Pod príspevkami uvádzajte autora. Najlepšie blogy sú totiž tie, ktoré prichádzajú od konkrétnych osôb, nie tie, ktoré sú vytvorené pod hlavičkou firmy. Ľudia chcú komunikovať s ľuďmi, nie s podnikmi. Chcú čítať niekoho, kto má vlastný hlas, názor, pocity, vášeň a skúsenosti.
  4. Vyberte si jednoduchý systém komentovania
    Spôsob pridania komentáru pod článok by mal byť pre používateľa čo najjednoduchší. Nežiadajte od čitateľa zbytočnú registráciu a nenechajte jeho komentár čakať na schválenie moderátorom. Veľkej obľube sa aj vďaka svojej jednoduchosti v súčasnosti teší najpopulárnejší systém komentovania na internete s názvom Disqus.
  5. Vyzvite čitateľov ku komentovaniu
    Častým dôvodom, prečo ľudia nekomentujú váš obsah, je samotný fakt, že ich k tomu nevyzývate. Nezabudnite preto na konci každého príspevku položiť čitateľom otázku alebo ich požiadať o vyjadrenie ich názoru na danú tému.
  6. Neignorujte reakcie čitateľov
    Ak vám používatelia začnú nechávať pod článkami komentáre, neignorujte ich. Nájdite si čas a na každý jeden príspevok zareagujte. Stačí úplne vecne a stručne. Dôležité je najmä to, aby ste dali ľuďom pocítiť, že vám na ich názoroch záleží a beriete do úvahy aj to, čo si myslia a čo vedia oni sami.
Článok pokračuje pod reklamou

Tip: Každá diskusia by mala mať moderátora, ktorý bude dohliadať na slušnosť a  ktorý bude prechádzať akýmkoľvek slovným útokom, nevhodným komentárom či nenávistným príspevkom s  vulgarizmami. Moderátor má plné právo neslušné príspevky z diskusie odstrániť. Nejde o žiadnu cenzúru, ale o žiadanú aktivitu s cieľom skvalitnenia diskusie. Pozor – komentáre by sa nemali vymazávať kvôli kritike či prejaveniu odlišného názoru, ale vždy len kvôli nevhodnej forme, akou boli názory podané.

Ako sa vyrovnať s kritikou a hejtermi?

Pri písaní blogových príspevkov sa často môžete stretnúť s  nadmernou kritikou či dokonca hejtermi, ktorí vás budú chcieť potopiť. Nenechajte sa však rozhodiť a na príspevky reaguje nasledovne:

Prečítajte si tiež
  • neútočte, vždy sa poďakujte za príspevok do diskusie a reagujte vecne
  • v odpovediach argumentujte a opierajte sa o fakty
  • ak sa predsa len zmýlite, nebojte sa uznať si vinu a poučiť sa – je to normálne a ľudské
  • netvárte sa, že viete všetko. Ochotne prijímajte rady a nové nápady od diskutujúcich

Spätná väzba, možnosť interakcie a komunikácie s autorom článku či konštruktívna kritika a vyjadrenie vlastného názoru sú súčasťou našej každodennej komunikácie. A rovnako by nemali chýbať ani na kvalitnom blogu. Preto sa uistite, že vašich čitateľov o túto možnosť neoberáte.

Chceli by ste sa o téme dozvedieť viac? Stiahnite si e-book Content marketing v kocke.

Viac podobných článkov nájdete na www.podnikajte.sk


Google analytics 4 (GA4): čo treba vedieť?

V čom sa Google Analytics 4 líši od predošlých verzií, aké výhody prináša firmám a marketérom, na čo pri nastavení nezabudnúť a akú rolu má v zbere dát umelá inteligencia? Podstatné info v kocke.

Umelá inteligencia v marketingu: ako ju využiť?

Nové technológie menia nákupné správanie zákazníkov, prispôsobiť sa tomu musia aj firmy a marketéri. S čím vie pomôcť umelá inteligencia v reklamných nástrojoch?

Zápis do RPVS: povinnosť poskytovateľov audiovizuálnej mediálnej služby

Ako postupovať, na koho sa obrátiť a s akými nákladmi počítať pri zápise do registra partnerov verejného sektora, ak ide o poskytovateľa audiovizuálnej mediálnej služby?

Michelinská hviezda nie je jediné ocenenie, ktoré môže reštaurácia získať

Prestíž gastro prevádzkam zabezpečí aj Bib Gourmand či Green Star. O čo ide a aké sú kritériá hodnotenia pri jednotlivých michelinovských oceneniach?
To najlepšie z Podnikajte.sk do vašej schránky