Prečo tvoriť blogové články

V súčasnosti stále viac firiem a podnikateľov na celom svete začína chápať obrovské benefity, ktoré im blogovanie prináša. Blogovanie totiž nie je mŕtve. Naopak, je na vzostupe a rozhodne urobíte správny krok, ak s ním začnete aj vy.

Až 60 % marketérov tvrdí, že tvorba blogu je najdôležitejšou súčasťou všetkých ich content marketingových aktivít. Nemožno sa čudovať, ďalšie štatistiky totiž dokazujú, že až 77 % užívateľov internetu pravidelne číta blogy a až pre 56 % firiem bolo práve blogovanie nápomocné v tom, aby sa vypracovali na pozíciu myšlienkového lídra vo svojej oblasti. Ak máte záujem dozvedieť sa viac o tom, ako s blogovaním začať, tento článok je určený pre vás. Popíšeme v  ňom totiž nielen to, aké pozitíva dokáže blogovanie vniesť do vášho podnikania, ale aj to, ako tvoriť, myslieť a písať tak, aby ľudia vaše príspevky čítali s radosťou a ľahkosťou.

Dôležitosť blogu

Blogy sú na rozdiel od tlačových správ či PR článkov v médiách jednou z mála foriem autentickej komunikácie firiem so zákazníkmi. Nielenže pomáhajú firmám dostať ich myšlienky na trh, ale umožňujú im tiež získavať cenné informácie priamo od ľudí, ktorí ich obsah čítajú a reagujú naň.

Ak však ešte stále pochybujete o tom, či blogovanie zaradiť do vašej online marketingovej stratégie, pozrite sa na to, aké špecifické benefity vám môže priniesť.

  1. Väčšia návštevnosť webstránky (SEO pozitíva)
    Vyhľadávače milujú nový obsah a  vo vyhľadávaní uprednostňujú tie webstránky, ktoré obsah tvoria kvalitne a  pravidelne. Uvedomte si, že s  každým novým blogovým príspevkom vytvárate novú podstránku na vašom webe, ktorá vám môže priniesť väčšiu návštevnosť z vyhľadávačov – o to viac, ak sa pri svojich témach inšpirujete vyhľadávanými kľúčovými slovami. Ak teda chcete získavať návštevnosť z vyhľadávania a súčasne získavať vyššie pozície vo vyhľadávaní, na vašom webe by stále mali pribúdať nové príspevky s kvalitným a relevantným obsahom.
    Podstatnú časť návštevnosti môžete získať aj zo sociálnych sietí, preto nezabudnite ku každému príspevku pridať tlačidlá na zdieľanie na sociálnych sieťach, ako sú Facebook, LinkedIn, Twitter.
  2. Budovanie autority
    Prostredníctvom kvalitných príspevkov, ktoré budete publikovať na vašom blogu, môžete dať ľuďom jasne najavo, že sa vyznáte, máte výborný prehľad a skúsenosti v tom, čo robíte, a ste jednoducho profesionálmi, ktorých sa oplatí sledovať. Dlhodobé publikovanie kvalitného a  odborne spracovaného obsahu pomáha firmám vypracovať sa na pozíciu myšlienkového lídra v  ich segmente a  stať sa tak v  očiach potenciálnych zákazníkov a klientov rešpektovanou firmou.
  3. Lepší vzťah so zákazníkmi
    Podnikatelia by v súčasnosti mali pochopiť, že budovanie si vzťahov so zákazníkmi sa svojou dôležitosťou vyrovnalo osobnému kontaktu. Práve blogovanie je pritom výborným spôsobom, ako si budovať vzťahy so zákazníkmi v online sfére a navyše ich upevňovať a prehlbovať. Podľa štatistík Google je denne na Slovensku online až 85 % ľudí vo veku pod 25 rokov a 83 % ľudí vo veku od 25 do 34 rokov. Nezaostávajú pritom ani staršie generácie. Buďte teda pre vašich zákazníkov k dispozícii aj v prostredí internetu a dajte im najavo, že vám na nich záleží. Poskytujte im odpovede na ich otázky, ukážte im, ako môžu vyriešiť ich problémy a podeľte sa o informácie, ktoré im pomôžu, aby sa stali lepšími v tom, čo robia. Ľahko sa tak môžete stať značkou, ktorej budú ľudia dôverovať a ku ktorej si vytvoria vzťah.
  4. Kvalitnejšie newslettre
    Autor publikácie eMarketing Rob Stokes vyzdvihuje ako jeden z ďalších špecifických benefitov blogovania fakt, že práve kvalitné blogové príspevky zlepšujú firemné e-maily a newslettre a ich často monotónny a obťažujúci reklamný obsah. Články zahrnuté v  reklamnom newslettri predstavujú pre príjemcu e-mailu pridanú hodnotu, ktorá môže byť dôvodom, prečo daný newsletter vôbec odoberá. Stokes odporúča, aby každý firemný e-mail učený pre potenciálnych zákazníkov obsahoval minimálne jeden až dva odkazy na blogové príspevky, ktoré budú tematicky zladené s obsahom newslettra alebo správne zacielené na špecifickú skupinu adresátov. Napríklad: Newsletter o ponuke zimných pneumatík môže predajca obohatiť o  užitočné články, rozoberajúce problematiku správneho výberu zimných pneumatík či tému starostlivosti o auto v zimných mesiacoch.
  5. Neustále napredovanie
    Ako sme už naznačili v článku Začínate s tvorbou obsahu? Tieto tipy Vám poradia, ako na to, prednosťou content marketingu je fakt, že firmy podnecuje k  neustálemu zlepšovaniu sa. To isté, prirodzene, platí i pri blogovaní. Ak totiž chce značka zaujať svojimi blogovými príspevkami, mala by do značnej miery tvoriť odborné, nápomocné a aktuálne blogové príspevky.

Samozrejme, blogovanie prináša ešte oveľa viac benefitov, a to tak z krátkodobého, ako aj dlhodobého hľadiska. Sú totožné s prínosmi content marketingu vo všeobecnosti, ktoré sme popisovali vo vyššie spomínanom článku.

Článok pokračuje pod reklamou

Typy článkov

Hoci je blog výbornou platformou na zdieľanie rôznych typov obsahu – videí, podcastov, infografík či fotografií, jeho podstatnú časť tvorí práve písaný text, čiže články.

Ani písané blogové príspevky však nemusia byť jednotvárne. Tvoriť môžete rôzne druhy článkov, napríklad:

  • Informačné (spravodajské články, news)

Prinášajte čitateľom aktuálne správy a informácie o trendoch z oblasti, v ktorej pôsobíte. Vďaka publikovaniu krátkych spravodajských príspevkov, v ktorých čitateľom budete podávať úplne nové informácie, sa ľahko môžete stať zdrojom informácií pre väčšie médiá.

  • Vzdelávacie (návody, how-to articles)

Veľkej popularite medzi čitateľmi sa tešia popisné návody a užitočné tipy, ktoré používateľom na príkladoch vysvetľujú, ako môžu určité činnosti zvládnuť svojpomocne a ako sa môžu v istej oblasti zlepšiť. K takémuto druhu článkov možno zaradiť napríklad aj návody a tipy na to, ako využívať produkty a služby, ktoré si už niekto od vás zakúpil. Napríklad, firma, ktorá ponúka ekonomický softvér, môže vo svojom článku podať používateľom všetky dôležité informácie a „vychytávky“ o produkte, ktoré im uľahčia prácu so softvérom.

  • Inšpiratívne (success stories)

Aj keď zmyslom content marketingu nie je chváliť sa úspechmi a oceneniami, príbehy úspešných ľudí, ktoré môžu byť pre ostatných inšpiráciou či motiváciou, sú na blogu určite vítané.

  • Prípadové štúdie (case studies)

Podarilo sa vám niečo úspešne zrealizovať? Priniesol vám nejaký projekt zaujímavé výsledky? Dajte o  tom vedieť aj vašim čitateľom a  podeľte sa s nimi o to, ako sa vám to podarilo dosiahnuť. Prípadové štúdie sú veľkou pridanou hodnotou každého blogu. Navyše, následne ich môžete využiť aj v komunikácii s klientmi, ktorým práve pomocou prípadových štúdií ukážete, že skutočne viete, čo robíte.

  • Recenzie (reviews)

Skvelým spôsobom, ako obohatiť blog, sú testy a recenzie produktov. Úplne ideálne sú napríklad na blogoch e-shopov. Väčšina ľudí totiž ešte predtým, ako vykoná nákup, hľadá na internete informácie a recenzie rôznych produktov. Prečo im ich teda neposkytnúť priamo na vašom blogu? Dajte si však pozor, aby ste neskĺzli k obyčajnému promovaniu produktov. Buďte voči čitateľom fér a oni budú fér voči vám.

  • Rozhovory (interviews)

Obsah blogu môžete obohatiť tiež o iné písané žánre, napríklad rozhovory s vplyvnými osobnosťami z vášho segmentu. Nielenže tým získate unikátny a zaujímavý obsah, ale zároveň oslovíte aj ďalších ľudí, ktorí sledujú vášho respondenta.

Tip: Vyhnite sa bulvárnym článkom s výstražnými titulkami. Napriek tomu, že majú schopnosť nalákať veľké množstvo čitateľov už na samotný titulok, môžu poškodiť vašu reputáciu.

Prečítajte si tiež

Napísať text, ktorý zodpovedá prívlastkom, spomenutým v tomto článku, si však vyžaduje značnú dávku poznatkov a  rozhľadenosti. Práve preto písanie blogových príspevkov podnecuje všetkých, ktorí sa na blogovaní podieľajú, aby sa sústavne vzdelávali v oblasti, v ktorej pracujú, spoznávali nové trendy a riešili aktuálne problémy svojich zákazníkov. Firmy, ktoré tvoria svoj vlastný blog, vďaka tomu napredujú a nehrozí im, že by zaspali dobu.

Chceli by ste sa o téme dozvedieť viac? Stiahnite si e-book Content marketing v kocke.

Viac podobných článkov nájdete na www.podnikajte.sk


Google analytics 4 (GA4): čo treba vedieť?

V čom sa Google Analytics 4 líši od predošlých verzií, aké výhody prináša firmám a marketérom, na čo pri nastavení nezabudnúť a akú rolu má v zbere dát umelá inteligencia? Podstatné info v kocke.

Umelá inteligencia v marketingu: ako ju využiť?

Nové technológie menia nákupné správanie zákazníkov, prispôsobiť sa tomu musia aj firmy a marketéri. S čím vie pomôcť umelá inteligencia v reklamných nástrojoch?

Zápis do RPVS: povinnosť poskytovateľov audiovizuálnej mediálnej služby

Ako postupovať, na koho sa obrátiť a s akými nákladmi počítať pri zápise do registra partnerov verejného sektora, ak ide o poskytovateľa audiovizuálnej mediálnej služby?

Michelinská hviezda nie je jediné ocenenie, ktoré môže reštaurácia získať

Prestíž gastro prevádzkam zabezpečí aj Bib Gourmand či Green Star. O čo ide a aké sú kritériá hodnotenia pri jednotlivých michelinovských oceneniach?
To najlepšie z Podnikajte.sk do vašej schránky