Vzory upozornení pre živnostníkov a zamestnávateľov od Sociálnej poisťovne

Poisťovňa vydala oficiálne znenia SMS a e-mailových správ, ktorými SZČO a zamestnávateľov upozorňuje na neuhradené platby či chýbajúce výkazy. Ide o prevenciu proti kyber podvodníkom

Dnes už nie je ničím výnimočným, ak dostanete SMS alebo e-mail, ktoré sa na prvý pohľad zdajú, že pochádzajú od niekoho dôveryhodného, napríklad aj štátnych inštitúcií. Po kliknutí na odkaz, ktorý sa v správe nachádza, a vyplnení žiadaných údajov, ale dochádza k ich zneužitiu či k vylákaniu finančných prostriedkov, napríklad pod falošnou zámienkou nedoplatku. Sociálna poisťovňa preto zverejnila nové vzory SMS a e-mailových správ, ktorými upozorňuje živnostníkov a zamestnávateľov na neuhradené platby alebo chýbajúce výkazy a na ktoré je bezpečné reagovať.

SMS a e-mailové správy chodia už len od jedného odosielateľa

„Sociálna poisťovňa zasiela živnostníkom a ostatným samostatne zárobkovo činným osobám (SZČO), zamestnávateľom a dobrovoľne poisteným osobám (DPO) mesačne približne 50-tisíc SMS správ a ďalších 65-tisíc e-mailov. Aj vďaka tejto iniciatíve a včasnej informovanosti sa tak môžu vyhnúť zbytočným sankciám za neplatenie poistného či neodovzdanie potrebných výkazov,“ uvádza sa na stránke poisťovne.

Od septembra majú ale všetky tieto oznámenia novú textovú podobu, čím chce Sociálna poisťovňa prispieť k zvýšeniu dôveryhodnosti oznámení a eliminovaniu obáv verejnosti z možného zneužitia kontaktných údajov. „Už od augusta 2025 sa SMS správy zobrazujú namiesto telefónneho čísla 0917 257 257 s jednotným názvom odosielateľa v podobe „SOCPOIST.SK“,“ informuje.

Kontaktné údaje je potrebné pravidelne aktualizovať

Odvádzatelia poistného dostávajú správy na tie kontaktné údaje, ktoré uviedli na tlačivách - Registračný list zamestnávateľa, Registračný list fyzickej osoby či Mesačný výkaz poistného. „Informačné kampane Sociálna poisťovňa zaviedla ako tzv. mäkkú formu vymáhania. Ide o ústretovú aktivitu, ktorou pomáha klientom splniť si zákonné povinnosti a vyhnúť sa tak zbytočným sankciám,“ vysvetľuje poisťovňa a pripomína, že aj preto je dôležité, aby si odvádzatelia poistného svoje kontaktné údaje v Sociálnej poisťovni pravidelne aktualizovali. V opačnom prípade, ak napríklad zmenili telefónne číslo, nemusia byť o nezaplatení poistného či chýbajúcom výkaze informovaní.

Typy informačných kampaní Sociálnej poisťovne

Sociálna poisťovňa prostredníctvom SMS správ a e-mailov rozposiela informácie o nasledovných situáciách:

  • Neuhradené poistné SZČO – notifikácie posiela na najaktuálnejší kontakt tým SZČO, ktoré majú zostatok pohľadávky za posledný mesiac po splatnosti – to znamená, že dlžia viac ako 0,01 eura. Kampaň sa realizuje vždy k 15. dňu príslušného mesiaca; ak tento deň pripadne na sviatok/víkend, zrealizuje sa v najbližší pracovný deň.
  • Neuhradené poistné zamestnávateľa – notifikácie zasiela poisťovňa na najaktuálnejšie kontakty, ktoré má zamestnávateľ uvedené na tlačivách Registračný list zamestnávateľa a Mesačný výkaz poistného a má zostatok pohľadávky za posledný mesiac po splatnosti - dlžnú sumu vyššiu ako 0,01 eura. Kampaň sa realizuje až dvakrát mesačne – prvá na začiatku mesiaca a druhá po 20. dni daného mesiaca.
  • Nepredložené mesačné výkazy a výkazy poistného zamestnávateľa – notifikácie opäť Sociálna poisťovňa posiela na najaktuálnejšie kontakty, ktoré má zamestnávateľ uvedené na tlačivách Registračný list zamestnávateľa a Mesačný výkaz poistného, ak v aktuálnom období kampane nepredložil žiadny riadny mesačný výkaz. Kampaň sa realizuje raz za mesiac, vždy v prvý týždeň.
  • Rozhodnutie o predpísaní dlžného poistného/penále/pokuty pre SZČO, zamestnávateľov a dobrovoľne poistené osoby (príprava na vymáhanie pohľadávky) – notifikácie sú zasielané na najaktuálnejší kontakt SZČO, dobrovoľne poistenej osoby a najaktuálnejšie kontakty zamestnávateľa, ktoré má uvedené v spomínaných  tlačivách, a v aktuálnom období kampane majú vystavené rozhodnutie na dlžnú sumu poistného, penále a pokutách. Toto rozhodnutie je pripravené na vymáhanie. Kampaň sa realizuje vždy k 1. a 15. dňu daného mesiaca. Ak pripadne na sviatok alebo víkend, zrealizuje sa v najbližší pracovný deň.
  • Rozhodnutie v stave doručené pre SZČO, zamestnávateľov a dobrovoľne poistené osoby – notifikácie sa zasielajú na najaktuálnejší kontakt dotknutých osôb a v aktuálnom období kampane majú vystavené rozhodnutie na dlžnú sumu poistného, penále a pokutách, pričom toto rozhodnutie je doručené. Kampaň sa realizuje dva razy mesačne.

Nové vzory SMS a e-mailových oznámení od septembra 2025

SMS správy – vzory textových správ

Reagovať je bezpečné, ak prídu od „SOCPOIST.SK“ a znejú nasledovne:

Dlžné poistné:

SOCIÁLNA POISŤOVŇA: Dobrý deň, pre SZČO s VS XXXXXXXXXX evidujeme za 01/2025 dlh XXX eur. Pre viac info kontaktujte pobočku Humenné: 0906 17X XXX. Ak ste už zaplatili, táto SMS je bezpredmetná.

SOCIÁLNA POISŤOVŇA: Dobrý deň, pre zamestnávateľa s VS XXXXXXXXXX evidujeme za 01/2025 dlh XXX eur. Pre viac info kontaktujte pobočku Humenné: 0906 17X XXX. Ak ste už zaplatili, táto SMS je bezpredmetná.

Mesačný výkaz poistného:

SOCIÁLNA POISŤOVŇA: Dobrý deň, pre zamestnávateľa s VS XXXXXXXXXX neevidujeme mesačný výkaz poistného za 6/2024. Pre viac info kontaktujte pobočku Bratislava: 0906 172 XXX. Ak ste ho už zaslali, táto SMS je bezpredmetná.

Rozhodnutia v stave doručené SZČO:

SOCIÁLNA POISŤOVŇA: Dobrý deň, ako SZCO s VS XXXXXXXXXX sme Vám rozhodnutím zo dňa 23.01.2025 predpísali dlžné poistné v sume XXX eur. Pre viac info kontaktujte pobočku Bratislava: 0906 172 XXX, [email protected]. Ak ste už zaplatili, táto SMS je bezpredmetná.

Rozhodnutia v stave doručené DPO:

SOCIÁLNA POISŤOVŇA: Dobrý deň, ako DPO s VS XXXXXXXXXX sme Vám rozhodnutím zo dňa 23.01.2025 predpísali dlžné poistné v sume XXX eur. Pre viac info kontaktujte pobočku Bratislava: 0906 172 XXX, [email protected]. Ak ste už zaplatili, táto SMS je bezpredmetná.

Rozhodnutia v stave doručené zamestnávateľ:

SOCIÁLNA POISŤOVŇA: Dobrý deň, ako zamestnávateľovi s VS XXXXXXXXXX sme Vám rozhodnutím zo dňa 23.01.2025 predpísali dlžné poistné v sume XXX eur. Pre viac info kontaktujte pobočku Bratislava: 0906 17X XXX, [email protected]. Ak ste už zaplatili, táto SMS je bezpredmetná.

Pre SZČO, zamestnávateľa, DPO rozhodnutia v stave 6 (príprava na vymáhanie):

SOCIÁLNA POISŤOVŇA: Dobrý deň, evidujeme voči Vám pohľadávku predpísanú rozhodnutím XXXXXXXXXX vo výške XXX eur. Uhraďte ju, prosím, na účet XXX, variabilný symbol XXX, špecifický symbol XXX. Pre viac info kontaktujte pobočku XXX t.č. XXX, mail XXX.

E-mailové správy – vzory textových správ

Dlžné poistné (SZČO):

Predmet: Sociálna poisťovňa – upozornenie na dlžné poistné

Text správy:

Dobrý deň,

pri plnení iných povinností Vám zrejme uniklo, že ako SZČO s variabilným symbolom XXXXXXXXX dlhujete Sociálnej poisťovni za 06/2025 sumu 150,45 eur. Dlh, prosím, uhraďte na číslo účtu v tvare IBAN: SK48 1800 000 0070 0015 7106. Nezabudnite uviesť správny variabilný a špecifický symbol, na základe ktorých identifikujeme Vašu platbu.
Pre bližšie informácie kontaktujte, prosím, pobočku Michalovce (0906 176 XXX; 
[email protected]).
Ak ste už dlh uhradili, považujte túto informáciu za bezpredmetnú.

Ďakujeme za porozumenie a spoluprácu.
Sociálna poisťovňa

Dlžné poistné (zamestnávateľa):

Text správy:

Dobrý deň,

pri plnení iných povinností Vám zrejme uniklo, že ako zamestnávateľ s variabilným symbolom XXXXXXXXXX dlhujete Sociálnej poisťovni za 03/2025 sumu 3890,20 eur. Dlh, prosím, uhraďte na číslo účtu v tvare IBAN: SK96 8180 0000 0070 0015 6031. Nezabudnite uviesť správny variabilný a špecifický symbol, na základe ktorých identifikujeme Vašu platbu.

Pre bližšie informácie kontaktujte, prosím, pobočku Nitra (0906 176 XXX; [email protected]).
Ak ste už dlh uhradili, považujte túto informáciu za bezpredmetnú.

Ďakujeme za porozumenie a spoluprácu.
Sociálna poisťovňa

Článok pokračuje pod reklamou

Mesačný výkaz poistného:

Predmet: Sociálna poisťovňa – upozornenie na chýbajúci mesačný výkaz

Text správy:

Dobrý deň,

pri plnení iných povinností Vám zrejme uniklo, že ako zamestnávateľ s variabilným symbolom xxxxxxxxxx ste neodoslali mesačný výkaz poistného Sociálnej poisťovni za 05/2025. Mesačný výkaz, prosím, odošlite, resp. skontrolujte jeho stav v Systéme elektronických služieb Sociálnej poisťovne. Pre bližšie informácie kontaktujte pobočku Bratislava (0906 172 XXX, [email protected]).
Ak ste už mesačný výkaz poistného zaslali, považujte túto informáciu za bezpredmetnú.

Ďakujeme za porozumenie a spoluprácu.
Sociálna poisťovňa

Rozhodnutia v stave doručené SZČO:

Predmet: Sociálna poisťovňa – upozornenie na predpísanú pohľadávku

Text správy:

Dobrý deň,

pri plnení iných povinností Vám zrejme uniklo, že ako SZČO s variabilným symbolom XXXXXXXXXX, Vám Sociálna poisťovňa rozhodnutím zo dňa 07.04.2025 predpísala penále v sume 150,90 eur. Dlh, prosím, uhraďte na číslo účtu v tvare IBAN: SK91 8180 0000 0070 0015 5733, VS XXXXXXXXXX, ŠS XXXXXXX a KS XXX.

Ak nemôžete svoj záväzok uhradiť jednorazovo, prosím, obráťte sa so žiadosťou o preverenie možnosti splatiť dlžnú sumu v splátkach na pobočku Bratislava (0906 172 XXX, menopriezvisko@socpoisť.sk), a to ešte skôr, ako Sociálna poisťovňa pristúpi k vymáhaniu svojej pohľadávky núteným výkonom.

Ak ste svoj záväzok už uhradili, považujte túto informáciu za bezpredmetnú.

Ďakujeme za porozumenie a spoluprácu.

Sociálna poisťovňa

Rozhodnutia v stave doručené DPO:

Predmet: Sociálna poisťovňa – upozornenie na predpísanú pohľadávku

Text správy:

Dobrý deň,

pri plnení iných povinností Vám zrejme uniklo, že ako DPO s variabilným symbolom XXXXXXXXXX, Vám Sociálna poisťovňa rozhodnutím zo dňa 07.04.2025 predpísala penále v sume 150,90 eur. Dlh, prosím, uhraďte na číslo účtu v tvare IBAN: SK91 8180 0000 0070 0015 5733, VS XXXXXXXXXX, ŠS XXXXXXX a KS XXX.

Ak nemôžete svoj záväzok uhradiť jednorazovo, prosím, obráťte sa so žiadosťou o preverenie možnosti splatiť dlžnú sumu v splátkach na pobočku Bratislava (0906 172 XXX, menopriezvisko@socpoisť.sk), a to ešte skôr, ako Sociálna poisťovňa pristúpi k vymáhaniu svojej pohľadávky núteným výkonom.

Ak ste svoj záväzok už uhradili, považujte túto informáciu za bezpredmetnú.

Ďakujeme za porozumenie a spoluprácu. Sociálna poisťovňa

Rozhodnutia v stave doručené zamestnávateľ:

Predmet: Sociálna poisťovňa – upozornenie na predpísanú pohľadávku

Text správy:

Dobrý deň,

pri plnení iných povinností Vám zrejme uniklo, že ako zamestnávateľovi s variabilným symbolom XXXXXXXXXX, Vám Sociálna poisťovňa rozhodnutím zo dňa 23.02.2025 predpísala poistné v sume 18,30 eur. Dlh, prosím, uhraďte na číslo účtu v tvare IBAN: SK91 8180 0000 0070 0015 5733, VS XXXXXXXXXX, ŠS XXXXXXXXX a KS XXXX.

Ak nemôžete svoj záväzok uhradiť jednorazovo, prosím, obráťte sa so žiadosťou o preverenie možnosti splatiť dlžnú sumu v splátkach na pobočku Bratislava (0906 172 XXX, menopriezvisko@socpoisť.sk), a to ešte skôr ako Sociálna poisťovňa pristúpi k vymáhaniu svojej pohľadávky núteným výkonom.

Ak ste svoj záväzok už uhradili, považujte túto informáciu za bezpredmetnú.

Ďakujeme za porozumenie a spoluprácu.

Sociálna poisťovňa

Pre SZČO, zamestnávateľa, DPO rozhodnutia v stave 6 (príprava na vymáhanie):

Predmet: Sociálna poisťovňa – upozornenie na predpísanú pohľadávku pred núteným výkonom

Text správy:

Dobrý deň,

pri plnení každodenných povinností Vám zrejme uniklo, že ste včas neuhradili svoje záväzky voči Sociálnej poisťovni. K dnešnému dňu Voči vám evidujeme pohľadávku na dlžnom poistnom/penále/pokute v zostatkovej výške XXX eur, ktorá Vám bola predpísaná rozhodnutím č. XXXXXXXXXX zo dňa XXX v sume XXX eur. Zostatok Vášho záväzku vo výške XXX eur uhraďte, prosím, do troch dní od doručenia tejto výzvy na účet Sociálnej poisťovne, pobočka XXX, číslo účtu: XXX, variabilný symbol XXXXXXXXXX, špecifický symbol XXXXXXXXXX.

Pre bližšie informácie, prosím, kontaktujte Sociálnu poisťovňu, pobočka XXX na tel. čísle: XXX, resp. emailom na XXX. Ak nemôžete svoj záväzok uhradiť jednorazovo, prosím, obráťte sa so žiadosťou o preverenie možnosti splatiť dlžnú sumu v splátkach na pobočku XXX a to ešte skôr, ako Sociálna poisťovňa pristúpi k vymáhaniu pohľadávky núteným výkonom.

Ak ste svoj horeuvedený záväzok medzičasom uhradili, považujte, prosím, túto výzvu za bezpredmetnú.

Ďakujeme za porozumenie a spoluprácu.
Sociálna poisťovňa

Pozor na podvodníkov, je ich čoraz viac, sú rafinovanejší

Sociálna poisťovňa opakovane verejnosť vyzýva k ostražitosti. „Ak dostanete správu, ktorá sa za Sociálnu poisťovňu vydáva, neklikajte na odkazy v nej a vymažte ju. Pri rôznych SMS či e-mailových správach je potrebné zvýšiť pozornosť – Sociálna poisťovňa si v nich nikdy nepýta žiadne osobné či platobné údaje a nežiada „prekliky“ na ďalšie linky. Oficiálne informácie hľadajte prostredníctvom jej webovej stránky www.socpoist.sk alebo kontaktujte príslušnú pobočku, resp. Informačno-poradenské centrum Sociálnej poisťovne,“ informuje.

Zdroj: socpoist.sk

Našli ste chybu či nepresnosť v texte? Dajte nám o tom vedieť.

Viac podobných článkov nájdete na www.podnikajte.sk


Konsolidačný balíček od roku 2026: prehľad opatrení

Zrušenie dní pracovného pokoja aj zákazu predaja cez sviatky, vyššie odvody aj niektoré dane. Úpravy sa majú týkať aj DPH. Čo má priniesť tretí balík konsolidačných opatrení od roku 2026?

Minimálne odvody SZČO od 1.1.2026

Od 1.1.2026 opätovne porastú minimálne zdravotné a sociálne odvody. Zvýšenie sa týka všetkých skupín SZČO – podnikateľov, dôchodcov aj zdravotne postihnutých.

11 mýtov o dôchodkoch

O starobných či ďalších dôchodkoch kolujú vo verejnom priestore, najmä na internete, rôzne mýty. Pozrite si prehľad jedenástich najčastejších a zistite, ako to v skutočnosti naozaj je.

Odvody SZČO (živnostníkov) od 1.1.2026

O koľko sa zvýšia odvody živnostníkov v roku 2026? Koľko budú SZČO v roku 2026 uhrádzať na sociálnych odvodoch a koľko budú platiť príslušnej zdravotnej poisťovni?
To najlepšie z Podnikajte.sk do vašej schránky