Google marketing – odstráňte neviditeľnosť vašej firmy na internete! (video)

Google marketing – odstráňte neviditeľnosť  vašej firmy na internete! (video)

Raditeľ agentúry VISIBILITY a spoluzakladateľ asociácie internetových marketingových agentúr. Prednáša na Univerzite Komenského, UCM v Trnave a odborných konferenciách. Je expertom najmä na optimalizáciu pre vyhľadávače (SEO), online reputation management, online marketing a Google Analytics.

Zobraziť viac
Zobraziť menej

Podľa informácií spoločnosti Google presiahol počet webových stránok na internete 110 miliónov. Celkový počet stránok vrátane ich podstránok a dokumentov predstavuje jeden trilión kusov. Len na Slovensku je registrovaných viac ako 186.000 domén. V spolupráci so spoločnosťou VISIBILITY, s.r.o. sme sa vám prostredníctvom náučného videa rozhodli priblížiť faktory, ktoré rozhodujú o úspechu vášho internetového podnikania v tvrdej internetovej konkurencii.

Na začiatok si položme niekoľko základných otázok, ktoré sa spájajú s aktivitami v rámci google marketingu – alebo ak chcete marketingu vo vyhľadávačoch. Na akých pozíciách vo vyhľadávaní na Google sa nachádza vaša firemná web stránka? Na desiatom, dvadsiatom alebo až päťdesiatom? Aká je návštevnosť vášho webu? Užívatelia internetu klikajú na prvých 5 až 6 výsledkov vo vyhľadávaní, len málokedy prechádzajú na druhú a ďalšiu stranu na Google vyhľadávania. Vyhráva ten, kto je prvý  v zobrazení výsledkov vyhľadávača a zároveň aktívny v online komunitách a na sociálnych sieťach. 

Podnikanie na internete a internetový marketing zahŕňajú prípravu obsahovo a graficky pútavej webovej stránky, interaktívnu komunikáciu na sociálnych sieťach a optimalizáciu stránky pre vyhľadávače. Všetky tieto aktivity súvisia smerujú k budovaniu dobrého mena vašej firmy a zvyšovaniu predaja pomocou internetu. Za efektívnym internetovým marketingom musia stáť kvalitné a zákazníkmi oceňované služby a produkty.

Internetový marketing možno prirovnať k pečeniu koláča. Na to, aby bol chutný, musíte zamiešať správnym postupom a v správnom pomere múku, cukor, olej, prášok do pečiva a ďalšie ingrediencie.  Ak jednu vynecháte, je isté, že nikdy nedosiahnete efekt, ktorý bude chutný a zároveň bude dobre vyzerať. Pri internetovom marketingu za ingrediencie považujeme SEO, PPC reklamy, aktivitu na sociálnych sieťach, blogposty, PR články, súťaže a odmeny pre zákazníkov, kreatívnu reklamu. Všetky tieto ingrediencie, pokiaľ sú vyvážené v správnom pomere a dobre namiešané, vytvoria stratégiu, ktorá je nepriestrelná a bude vám nie len chutiť, ale vám aj zabezpečí dostatočný prílev návštevníkov na vašu webovu stránku.  Vo videu, ktoré sme pre vás pripravili, sa venujeme najmä problematike optimalizácie pre vyhľadávače (SEO) a tiež téme PPC reklám.

Článok pokračuje pod reklamou

Optimalizácia pre vyhľadávače, SEO (search engine optimization), je dlhodobá činnosť. Stojí na kvalite budovania spätných odkazov (off-page optimlizácia) a optimalizácie vnútornej štruktúry a obsahu stránky (on-page optimalizácia). Úspech vášho podnikania na internete však nestojí len na kvalite optimalizácie webovej stránky pre vyhľadávače (SEO), treba mať na pamäti, že že organické výsledky vyhľadávania sa v každom internetovom vyhľadávači zobrazujú až pod tými reklamnými. Preto je dôležité súčasne okrem optimalizácie webovej stránky pre vyhľadávače (SEO) investovať aj  do PPC (pay per click) reklám.

Okrem PPC reklám vo vyhľadávači sa kontextová reklama nachádza aj na sociálnych sieťach. Len na Facebooku je viac 1,9 milióna slovenských užívateľov. Ako túto komunitu využiť vo svoj prospech? Veľmi efektívny spôsob sú práve PPC reklamy zobrazované tým užívateľom, ktorí spĺňajú vybrané kritériá cieľovej skupiny podnikateľa. Filtrovanie na základe veku, aktivít, pohlavia či záujmov predstavuje presné zacielenie pre zasiahnutie reklamami, postami a statusmi. Následný záujem o produkt a službu je merateľný a je cieľom každej efektívnej spolupráce podnikateľa so špecialistom na internetový marketing...

Google marketing - jeho vývoj a budúcnosť

Viac o o Google marketingu, jeho vývoji a budúcnosti a dozviete za 35 minút v nasledovnom vzdelávacom videu na tému Google marketing - jeho vývoj a budúcnosť


Náučné video je súčasťou seriálu odborných príspevkov z oblasti internetového marketingu, ktorú pre návštevníkov portálu podnikajte.sk, pripravila spoločnosť VISIBILITY, s.r.o..

Viac podobných článkov nájdete na www.podnikajte.sk

Juraj Sasko

Raditeľ agentúry VISIBILITY a spoluzakladateľ asociácie internetových marketingových agentúr. Prednáša na Univerzite Komenského, UCM v Trnave a odborných konferenciách. Je expertom najmä na optimalizáciu pre vyhľadávače (SEO), online reputation management, online marketing a Google Analytics.


Ako urobiť persóny tak, aby natívna reklama fungovala

Obsah dnes môže urobiť hocikto. To je fakt. Dokonca aj video. Ale ako nájsť témy a ako obsah spracovať tak, aby naozaj fungoval a pomáhal predaju?

Natívna reklama: Kedy bude váš obsah inšpirovať

Šírenie pozitívnych informácií je zmysluplná aktivita. Preto aj komunikačná stratégia postavená na šírení pozitívneho, inšpiratívneho obsahu má zvyčajne väčší zásah. Často však môže zlyhať. Zostane na povrchu a čitateľom je skôr na smiech. Pozrime sa, prečo je to tak a ako inšpiratívny obsah urobiť správne.

Ako redizajnovať web bez straty pozícií kľúčových slov vo vyhľadávačoch

Takmer každá firma, ktorá sa snaží držať krok s dobou, zažije raz za niekoľko rokov redizajn webu. Je to pomerne náročný a zdĺhavý proces. Množstvo spoločností však zabúda na to, ako si udržať pozície vo vyhľadávačoch aj po zmene/úpravách webu. Aké riziká predstavuje zmena webu pre SEO a ako ich minimalizovať či eliminovať?

Natívna reklama - ako z nudnej PR správy vytvoriť pútavý obsah

Túto chybu robia mnohé firmy. Chcú pritiahnuť zákazníkov obsahom, preto dajú na web PR správu o jedinečnosti vlastných produktov. Keď to nefunguje, na obsahovú (natívnu) reklamu zanevrú. Ako teda urobiť natívnu reklamu tak, aby fungovala?