Smith & Sinclair: cukríky pre dospelých, ktoré narúšajú stereotypy konzumácie alkoholu

Nápad na podnikanie vznikol pri organizácii zoznamovacích večerov, aby pomohol účastníkom uvoľniť sa. Alkoholický koktail vo forme nadštandardného cukríka je zaujímavou inšpiráciou aj pre tých, ktorí v gastronómii nejakú tú chvíľku už pôsobia.

Spoločnosť Smith & Sinclair založili Melanie Goldsmith a Emile Bernard. Títo mladí ľudia sa zoznámili v Cardiffe počas vysokej školy. Melanie je jazzová speváčka a Emile pracoval v reštauráciách na rôznych pozíciách už od svojich sedemnástich rokov. Výroba a predaj alkoholických koktailov v cukríku nikdy v ich plánoch nepatrili k ústrednému podnikateľskému modelu. Najprv sa živili organizovaním zoznamovacích večerov (speed-dating). Neskôr však v rámci príprav týchto eventov rozmýšľali, ako zabaviť účastníkov a obvzláštniť večer.

Nápad s alkoholickými cukríkmi nie je celkom nový. Podomácky vyrobené gumené medvedíky nasiaknuté alkoholom poznáme aj u nás na Slovensku. Smith & Sinclair však hrá inú ligu. Balenie 6 kusov cukríkov stojí v prepočte skoro 13 eur. Luxusné cukríky sú mixom viacerých ingrediencií – nejedná sa napríklad iba o príchuť čistého rumu, ale aj o koktail Daiquiri a podobne. Proces výroby cukríkov má svoju jedinečnosť a majitelia Smith & Sinclair si ho dali patentovať. Smith & Sinclair sa profiluje ako prémiový produkt a predáva sa v sieti vychýrených obchodov ako Harrods alebo Selfridges. Ďalej spolupracujú s hotelmi, barmi, reštauráciami a dokonca aj s cukrárňou Primrose Bakery, ktorá začala piecť špeciálne koláčiky pre dospelých ozdobené produktmi Smith & Sinclair.

Hit v podobe koktailu skrytého v bonbóne

Alkoholické cukríky sa na zoznamovacích večeroch okamžite stali hlavnou témou a účastníkov uvoľnili pri nadväzovaní nových známostí. Priemerný cukrík obsahuje 6 – 8 % alkoholu a vďaka výrobnému procesu je doba jeho spotreby na úrovni 12 mesiacov. Momentálne je v ponuke Smith & Sinclair 32 rôznych príchutí cukríkov pre dospelých. Na Slovensku podobný startup neevidujeme, ale v Brne sa s podobným podnikateľským modelom už podarilo preraziť.

Ako hovoria samotní tvorcovia tohto nápadu, ich produkt narúša stereotypy konzumácie alkoholu, ktoré dlhodobo neboli menené. Aj to Smith & Sinclair pridáva na atraktivite. Na rozbeh biznisu podnikatelia použili svoje vlastné prostriedky, pomohol im aj úver od Virgin Startups. V novembri 2015 sa im navyše podarilo vyzbierať 23 000 libier cez crowdfundingovú platformu crowdfunder.co.uk.

Viac podobných článkov nájdete na www.podnikajte.sk


Subscription boxes: dobré „schránkové“ podnikanie

Tak, ako sa dá predplatiť časopis, tak sa dá predplatiť aj akýkoľvek iný druh tovaru. Takzvané „subscription boxes“ sa objavili na trhu, aby nám priniesli to, po čom pištia naše srdcia. Pravidelne každý mesiac a priamo až do našich schránok. Káva, kozmetika či knihy. Stačí si vybrať...

Bezkonkurenčné biznis nápady zo školských lavíc

Štyridsaťsedem firiem študentov stredných škôl z celého Slovenska predstavilo svoje ambiciózne podnikateľské plány na 23. ročníku súťaže JA Veľtrh podnikateľských talentov v bratislavskom Avione. Tu je výber tých najoriginálnejších so šancou preraziť.

SPECTER TAPE - revolučná inovácia, ktorá zmení svetový hokej

Sú inovatívni, skúsení a neustále hľadajú spôsoby, ako sa zdokonaliť. Dva roky vyvíjali revolučný typ hokejovej pásky, ktorá z hráčov urobí lepších hokejistov. Novodobé riešenie v podobe špeciálnej nálepky testujú profesionálni hráči z NHL a tvárou značky SPECTER TAPE je Zdeno Chára.

Ručne vylisoval tisíce jabĺk, kým pochopil, že výroba poctivého cideru si vyžaduje opateru ako u malého dieťaťa

Richard Domaniža sa výrobe domáceho poctivého cideru venuje už viac ako štyri roky. Za ten čas sa jeho hobby zmenilo na trvalý biznis a od konca leta minulého roka 2016 predáva pod značkou Kastler. Začínal doma v garáži s ručným lisom na jablká a dnes vyrába na po domácky zhotovených prístrojoch tie najkvalitnejšie slovenské cidery bez cukru a umelých prísad.