Smith & Sinclair: cukríky pre dospelých, ktoré narúšajú stereotypy konzumácie alkoholu

Nápad na podnikanie vznikol pri organizácii zoznamovacích večerov, aby pomohol účastníkom uvoľniť sa. Alkoholický koktail vo forme nadštandardného cukríka je zaujímavou inšpiráciou aj pre tých, ktorí v gastronómii nejakú tú chvíľku už pôsobia.

Spoločnosť Smith & Sinclair založili Melanie Goldsmith a Emile Bernard. Títo mladí ľudia sa zoznámili v Cardiffe počas vysokej školy. Melanie je jazzová speváčka a Emile pracoval v reštauráciách na rôznych pozíciách už od svojich sedemnástich rokov. Výroba a predaj alkoholických koktailov v cukríku nikdy v ich plánoch nepatrili k ústrednému podnikateľskému modelu. Najprv sa živili organizovaním zoznamovacích večerov (speed-dating). Neskôr však v rámci príprav týchto eventov rozmýšľali, ako zabaviť účastníkov a obvzláštniť večer.

Nápad s alkoholickými cukríkmi nie je celkom nový. Podomácky vyrobené gumené medvedíky nasiaknuté alkoholom poznáme aj u nás na Slovensku. Smith & Sinclair však hrá inú ligu. Balenie 6 kusov cukríkov stojí v prepočte skoro 13 eur. Luxusné cukríky sú mixom viacerých ingrediencií – nejedná sa napríklad iba o príchuť čistého rumu, ale aj o koktail Daiquiri a podobne. Proces výroby cukríkov má svoju jedinečnosť a majitelia Smith & Sinclair si ho dali patentovať. Smith & Sinclair sa profiluje ako prémiový produkt a predáva sa v sieti vychýrených obchodov ako Harrods alebo Selfridges. Ďalej spolupracujú s hotelmi, barmi, reštauráciami a dokonca aj s cukrárňou Primrose Bakery, ktorá začala piecť špeciálne koláčiky pre dospelých ozdobené produktmi Smith & Sinclair.

Hit v podobe koktailu skrytého v bonbóne

Alkoholické cukríky sa na zoznamovacích večeroch okamžite stali hlavnou témou a účastníkov uvoľnili pri nadväzovaní nových známostí. Priemerný cukrík obsahuje 6 – 8 % alkoholu a vďaka výrobnému procesu je doba jeho spotreby na úrovni 12 mesiacov. Momentálne je v ponuke Smith & Sinclair 32 rôznych príchutí cukríkov pre dospelých. Na Slovensku podobný startup neevidujeme, ale v Brne sa s podobným podnikateľským modelom už podarilo preraziť.

Ako hovoria samotní tvorcovia tohto nápadu, ich produkt narúša stereotypy konzumácie alkoholu, ktoré dlhodobo neboli menené. Aj to Smith & Sinclair pridáva na atraktivite. Na rozbeh biznisu podnikatelia použili svoje vlastné prostriedky, pomohol im aj úver od Virgin Startups. V novembri 2015 sa im navyše podarilo vyzbierať 23 000 libier cez crowdfundingovú platformu crowdfunder.co.uk.

Viac podobných článkov nájdete na www.podnikajte.sk


Filip Glasa (FinStat) – už sedem rokov odhaľuje ekonomickú kondíciu slovenských firiem

Projekt trojice priateľov sa rozrástol do firmy s 30-timi ľuďmi. Slovenský FinStat v súčasnosti expanduje do zahraničia a ráta so stovkou zamestnancov.

Podnikanie v oblasti zdravej výživy. 4 inšpiratívne príbehy zo zahraničia, ktoré dokazujú, že je to dobrý nápad

Zdravší trend v stravovaní sa stáva čoraz viac obľúbeným. Prispôsobujú sa mu aj podnikatelia, ktorí na trh prinášajú nové typy reštaurácii či obchodov.

Česká čajovňa ich inšpirovala k vlastnému biznisu. Do Ameriky priniesli sypaný čaj

Pre nás prirodzené, pre Američanov nezvyčajné a nové. Zakladatelia americkej Tiesta Tea využili dieru na trhu a z Európy priniesli domov biznis so sypaným čajom.

Začali podnikať na materskej. 8 slovenských nápadov, ktoré majú úspech

Veľa žien si nedokáže predstaviť vypadnúť z pracovného tempa, keď idú na materskú dovolenku. Niektoré z nich preto začnú podnikať s dieťaťom na rukách.
To najlepšie z Podnikajte.sk do vašej schránky