Smith & Sinclair: cukríky pre dospelých, ktoré narúšajú stereotypy konzumácie alkoholu

Nápad na podnikanie vznikol pri organizácii zoznamovacích večerov, aby pomohol účastníkom uvoľniť sa. Alkoholický koktail vo forme nadštandardného cukríka je zaujímavou inšpiráciou aj pre tých, ktorí v gastronómii nejakú tú chvíľku už pôsobia.

Spoločnosť Smith & Sinclair založili Melanie Goldsmith a Emile Bernard. Títo mladí ľudia sa zoznámili v Cardiffe počas vysokej školy. Melanie je jazzová speváčka a Emile pracoval v reštauráciách na rôznych pozíciách už od svojich sedemnástich rokov. Výroba a predaj alkoholických koktailov v cukríku nikdy v ich plánoch nepatrili k ústrednému podnikateľskému modelu. Najprv sa živili organizovaním zoznamovacích večerov (speed-dating). Neskôr však v rámci príprav týchto eventov rozmýšľali, ako zabaviť účastníkov a obvzláštniť večer.

Nápad s alkoholickými cukríkmi nie je celkom nový. Podomácky vyrobené gumené medvedíky nasiaknuté alkoholom poznáme aj u nás na Slovensku. Smith & Sinclair však hrá inú ligu. Balenie 6 kusov cukríkov stojí v prepočte skoro 13 eur. Luxusné cukríky sú mixom viacerých ingrediencií – nejedná sa napríklad iba o príchuť čistého rumu, ale aj o koktail Daiquiri a podobne. Proces výroby cukríkov má svoju jedinečnosť a majitelia Smith & Sinclair si ho dali patentovať. Smith & Sinclair sa profiluje ako prémiový produkt a predáva sa v sieti vychýrených obchodov ako Harrods alebo Selfridges. Ďalej spolupracujú s hotelmi, barmi, reštauráciami a dokonca aj s cukrárňou Primrose Bakery, ktorá začala piecť špeciálne koláčiky pre dospelých ozdobené produktmi Smith & Sinclair.

Hit v podobe koktailu skrytého v bonbóne

Alkoholické cukríky sa na zoznamovacích večeroch okamžite stali hlavnou témou a účastníkov uvoľnili pri nadväzovaní nových známostí. Priemerný cukrík obsahuje 6 – 8 % alkoholu a vďaka výrobnému procesu je doba jeho spotreby na úrovni 12 mesiacov. Momentálne je v ponuke Smith & Sinclair 32 rôznych príchutí cukríkov pre dospelých. Na Slovensku podobný startup neevidujeme, ale v Brne sa s podobným podnikateľským modelom už podarilo preraziť.

Ako hovoria samotní tvorcovia tohto nápadu, ich produkt narúša stereotypy konzumácie alkoholu, ktoré dlhodobo neboli menené. Aj to Smith & Sinclair pridáva na atraktivite. Na rozbeh biznisu podnikatelia použili svoje vlastné prostriedky, pomohol im aj úver od Virgin Startups. V novembri 2015 sa im navyše podarilo vyzbierať 23 000 libier cez crowdfundingovú platformu crowdfunder.co.uk.

Viac podobných článkov nájdete na www.podnikajte.sk


Študentská firma LIGO búra stereotypy: zubná pasta ako cukríky

Žiaci z Košíc vyrábajú inovatívnu zubnú pastu a patria medzi najlepšie európske študentské firmy. V čom sú výnimoční, ako oslovujú zákazníkov a koľkokrát museli „prehryznúť“ neúspech, kým našli správnu receptúru?

Inovatívne slúchadlá prispôsobujú zvuk každému používateľovi na mieru

Startup Nura ponúka slúchadlá, ktoré fungujú na základe špeciálnej lekárskej techniky. Nápad zaujal aj na crowdfundingovej platforme a získal najviac financií zo všetkých austrálskych kampaní.

So šetrením vody v domácnosti či vo firme pomáha tryska s netradičným dizajnom

Jednoduché riešenie zo Švédska má veľký dopad na udržateľnosť. Inovatívny nápad pomáha v boji proti plytvaniu vodou a šetrí aj peňaženky domácností, gastro prevádzok či ubytovacích zariadení.

Originálne prianie k sviatkom: správa vyrytá do zemiaku

Bežné odkazy či fotografie sa môžu stať výnimočnými – napríklad, keď sú vyryté do zemiaku. Ako môže takýto nápad zarábať a stať sa úspešným biznisom? Dokázala to firma Potato Parcel.
Videonávod podania návrhu na zápis údajov do obchodného registra

Ako zvládnete zápis do 30.9.2022 svojpomocne krok po kroku.

Zistiť viac
To najlepšie z Podnikajte.sk do vašej schránky