Smith & Sinclair: cukríky pre dospelých, ktoré narúšajú stereotypy konzumácie alkoholu

Nápad na podnikanie vznikol pri organizácii zoznamovacích večerov, aby pomohol účastníkom uvoľniť sa. Alkoholický koktail vo forme nadštandardného cukríka je zaujímavou inšpiráciou aj pre tých, ktorí v gastronómii nejakú tú chvíľku už pôsobia.

Spoločnosť Smith & Sinclair založili Melanie Goldsmith a Emile Bernard. Títo mladí ľudia sa zoznámili v Cardiffe počas vysokej školy. Melanie je jazzová speváčka a Emile pracoval v reštauráciách na rôznych pozíciách už od svojich sedemnástich rokov. Výroba a predaj alkoholických koktailov v cukríku nikdy v ich plánoch nepatrili k ústrednému podnikateľskému modelu. Najprv sa živili organizovaním zoznamovacích večerov (speed-dating). Neskôr však v rámci príprav týchto eventov rozmýšľali, ako zabaviť účastníkov a obvzláštniť večer.

Nápad s alkoholickými cukríkmi nie je celkom nový. Podomácky vyrobené gumené medvedíky nasiaknuté alkoholom poznáme aj u nás na Slovensku. Smith & Sinclair však hrá inú ligu. Balenie 6 kusov cukríkov stojí v prepočte skoro 13 eur. Luxusné cukríky sú mixom viacerých ingrediencií – nejedná sa napríklad iba o príchuť čistého rumu, ale aj o koktail Daiquiri a podobne. Proces výroby cukríkov má svoju jedinečnosť a majitelia Smith & Sinclair si ho dali patentovať. Smith & Sinclair sa profiluje ako prémiový produkt a predáva sa v sieti vychýrených obchodov ako Harrods alebo Selfridges. Ďalej spolupracujú s hotelmi, barmi, reštauráciami a dokonca aj s cukrárňou Primrose Bakery, ktorá začala piecť špeciálne koláčiky pre dospelých ozdobené produktmi Smith & Sinclair.

Hit v podobe koktailu skrytého v bonbóne

Alkoholické cukríky sa na zoznamovacích večeroch okamžite stali hlavnou témou a účastníkov uvoľnili pri nadväzovaní nových známostí. Priemerný cukrík obsahuje 6 – 8 % alkoholu a vďaka výrobnému procesu je doba jeho spotreby na úrovni 12 mesiacov. Momentálne je v ponuke Smith & Sinclair 32 rôznych príchutí cukríkov pre dospelých. Na Slovensku podobný startup neevidujeme, ale v Brne sa s podobným podnikateľským modelom už podarilo preraziť.

Ako hovoria samotní tvorcovia tohto nápadu, ich produkt narúša stereotypy konzumácie alkoholu, ktoré dlhodobo neboli menené. Aj to Smith & Sinclair pridáva na atraktivite. Na rozbeh biznisu podnikatelia použili svoje vlastné prostriedky, pomohol im aj úver od Virgin Startups. V novembri 2015 sa im navyše podarilo vyzbierať 23 000 libier cez crowdfundingovú platformu crowdfunder.co.uk.

Viac podobných článkov nájdete na www.podnikajte.sk


Z klenotníctva do ulíc – ako sa šperky počas lockdownu dostali k zákazníkom

Pandemické opatrenia zatvorili aj jedno z amerických klenotníctiev, no jeho majiteľ sa rozhodol, že nebude sedieť doma v papučiach. Svoje šperky aj naďalej ponúka zákazníkom, avšak iným, kreatívnym spôsobom.

Zážitkové aktivity: netradičné spôsoby, ako slovenskí podnikatelia lákajú turistov

Na Slovensku je mnoho zaujímavých miest a aktivít na trávenie času s rodinou či priateľmi. O turistov je veľký boj a konkurencia veľká – ako sa vynašli slovenskí podnikatelia?

Alexandra Šeligová z Ihličkova: Recept starých rodičov pretavila do úspešného podnikania

Rodina je za vznikom jej firmy, no nenahraditeľnú úlohu má aj v jeho fungovaní. Zakladateľka Ihličkova o výhodách rodinného podnikania, aj o prínose koronakrízy a súťaže Mladý inovatívny podnikateľ.

Dvanásť rád pre jednoduchšie rozbehnutie biznisu, ktoré budete milovať

Ako premeniť svoj nápad na podnikanie a splniť si tak sen, aj keď nemáte veľký kapitál? Na základe vlastných skúseností radí hudobník, ktorý sa „nechtiac“ stal úspešným podnikateľom.
To najlepšie z Podnikajte.sk do vašej schránky