Weekend Box Club – Škatuľka aktivít pre deti, ktorú požívajú aj dcéry britského premiéra

Spoznajte podnikateľský model pravidelnej donášky zmysluplných aktivít pre deti, ktoré ich zabavia aj niečomu novému priučia.

Idea za vznikom Weekend Box Club je odpoveďou na problém, ktorému musel čeliť jeho zakladateľ Andy Stephenson. Chcel kúpiť darček pre svoje malé sesternice, ktorý by bol zároveň zábavný, ale deti by priviedol aj k tvorivosti a donútil ich premýšľať. Ako sám hovorí, rozhodne im nechcel kupovať nič plastové vyrobené v Číne.

Z prvej várky testovacích balení získal prvého predplatiteľa

Andy mal iba 24 rokov, keď v roku 2013 založil Weekend Box Club v rodnom meste Newcastle vo Veľkej Británii. Weekend Box Club je krásnym príkladom podnikania, ktoré sa dá rozbehnúť naozaj od nuly. Ide o populárny „subscription box“ podnikateľský model, v ktorom si predplatiteľ objedná produkt, ktorý mu je pravidelne doručovaný do jeho schránky. V tomto prípade sú pravidelnou donáškou tipy a pomôcky, ako zabaviť cez víkend ratolesti vo veku 3 až 6 rokov.

Prvá várka škatúľ s návodom, ako kvalitne stráviť čas počas víkendu so svojimi deťmi, bola rozdaná známym v náklade iba 10 kusov. Ako hovorí Andy, z tejto skupiny ľudí získal svojho prvého predplatiteľa služby a odvtedy jeho biznis iba rástol. Prvé škatule, ktoré používal, boli použité škatule z Amazonu. Až keď sa biznis dostatočne rozbehol a o Weekend Box Club bol záujem aj u ďalších rodičov, rozhodol sa investovať do vlastného dizajnu.V priebehu prvých 6 mesiacov od štartu podnikania Andy odoslal 1 000 škatuliek. V nasledujúcom roku už atakoval hranicu 20 000 odoslaných balíčkov. Motivácia rodičov kupovať Weekend Box Club produkt je veľmi jednoduchá a vychádza z predpokladu, že každý rodič chce so svojím dieťaťom stráviť čas zmysluplne.

S Weekend Box Club sa hrajú aj dcéry britského premiéra

V bode, keď rast spoločnosti nabral na tempe a financovanie z vlastných zdrojov ho nestíhalo vykrývať, sa Andy rozhodol pre investičnú pomoc vo výške 7 500 libier od Start-Up Loans – program britskej vlády na podporu začínajúcich podnikateľov. Okrem peňazí tento program zahŕňa aj bezplatný prístup k pomoci s podnikaním a mentorom. Andymu sa tak dokonca podarilo jeho produkt distribuovať dcéram britského premiéra a takto spropagovať svoj startup.

Obsah a cena krabičky

Každá krabička má svoju tému. V rámci témy sa v škatuľke ukrýva návod, ako si z papiera postaviť napríklad zvieratko. Ďalej obsahuje tématický recept na nejakú dobrotu, nálepky a podobné aktivity. Cena škatuľky sa pohybuje v závislosti od jej typu v rozmedzí od 4,95 do 7,50 libier. Škatuľa, ako aj jej obsah, je 95 % recyklovateľný – keďže sa skladá hlavne z papiera. Podobné služby konkurencie ponúkajú hračky, sladkosti a viac materiálu a ich cena sa v takýchto prípadoch hýbe okolo 20 eur za balenie. V prípade Weekend Box Club ide skôr o súbor návodov, receptov, ľahkých vystrihovačiek, prípadne semienok, ak sú témou rastliny a pod. Z nákladového hľadiska je to pre Weekend Box Club veľmi výhodný podnikateľský model. Rovnako aj cena na úrovni minimálnej hodinovej mzdy vo Veľkej Británii dopomohla k úspechu Weekend Box Club. Otázkou je, či aj na existuje Slovensku klientela, ktorá by platila za podobnú škatuľku návodov 8-9 eur.

Viac podobných článkov nájdete na www.podnikajte.sk


Biznis zameraný na deti – 5 úspešných nápadov zo zahraničia

Podnikať sa dá v rôznych oblastiach, avšak biznis cielený na deti asi nikdy nevymizne. Produkty sa totiž nemenia, len inovujú. Sladkosti bez cukru, knižky na mieru alebo bláznivé ponožky. Aj to sú biznis nápady, ktoré dokázali vo svete zarobiť milióny.

Zo školských lavíc priamo k biznisu. Veľtrh podnikateľských talentov ukázal nádejných biznismenov

Počítačová myš dobíjaná solárnym panelom, prístroj pomáhajúci zbaviť sa račkovania či špeciálne viazanie na lyže pri cestovaní. Nápady slovenských študentov môžu plnohodnotne konkurovať biznisom skúsených podnikateľov.

Subscription boxes: dobré „schránkové“ podnikanie

Tak, ako sa dá predplatiť časopis, tak sa dá predplatiť aj akýkoľvek iný druh tovaru. Takzvané „subscription boxes“ sa objavili na trhu, aby nám priniesli to, po čom pištia naše srdcia. Pravidelne každý mesiac a priamo až do našich schránok. Káva, kozmetika či knihy. Stačí si vybrať...

Bezkonkurenčné biznis nápady zo školských lavíc

Štyridsaťsedem firiem študentov stredných škôl z celého Slovenska predstavilo svoje ambiciózne podnikateľské plány na 23. ročníku súťaže JA Veľtrh podnikateľských talentov v bratislavskom Avione. Tu je výber tých najoriginálnejších so šancou preraziť.