Wonderush – startup, ktorý každý deň po práci ponúka nový zážitok

Vo svojom živote sa pokúšal nájsť balans medzi prácou a osobným životom a vymyslel startup, ktorý našiel podporu aj u tenistu Andyho Murraya.

Veľmi zaujímavý biznis model, s ktorým na Slovensku ešte nemáme skúsenosť. Wonderush za mesačný poplatok 29 libier ponúka nelimitovaný vstup na akýkoľvek počet kurzov, workshopov, jógu, meditácie a športové aktivity v Londýne. Prostredníctvom aplikácie Wonderush si môžete vyskúšať každý deň iný kurz od výroby keramiky až po twerking. Cieľová skupina je skôr mladá generácia a extroverti, pre ktorých je on-line interakcia samozrejmosťou a vyhľadávajú nové zážitky v skutočnom svete.

Wonderush založil v januári 2015 Nelson Sivalingam. Nápad vznikol v čase, keď sa Nelson pokúšal vytvoriť vo svojom živote lepší balans medzi prácou a osobným životom. Hľadal aktivity, ktorým by sa mohol venovať, aby si odpočinul, ale zároveň získal aj nové podnety. Nelson podobný úspešný startup už v minulosti založil. One Minute London je platforma, na ktorej sa v 60 sekundových spotoch predstavujú reštaurácie a bez opustenia videa umožňuje rýchlu rezerváciu alebo prehliadku menu. Predtým, ako sa Nelson pustil do online podnikania, pracoval ako filmový producent.

Je Wonderush iba ďalším zľavovým portálom?

Wonderush funguje veľmi podobne ako každý iný zľavový portál. Odlišuje ho ale mesačný paušál a neobmedzený prístup k ponuke. Wonderush kontaktuje poskytovateľov rôznych kurzov a zážitkov a časť z miest, ktoré majú ešte voľné, ponúka svojim predplatiteľom. Poskytovateľ aktivity získa drobný príjem, ale hlavne potenciál získať stáleho člena. Wonderush takto povzbudzuje svojich členov, aby vyskúšali niečo, čo by za bežných okolností nikdy neskúsili, a buduje tak svoj dobrodružný imidž. V rámci akvizície nových používateľov služby ponúka Wonderush zľavu na prvý mesiac členstva, ktoré stojí iba 10 libier. V prípade, ak sa členovi Wonderush zapáči niektorá z aktivít natoľko, že sa na ňu rozhodne chodiť pravidelne, získa na zápis špeciálnu zľavu. Členovia Wonderush sú však extroverti, ktorí vyhľadávajú stále niečo nové a ich základňa narastá medzimesačne o 30 % (údaj z leta 2016).

Článok pokračuje pod reklamou

Úspešný od prvého dňa podnikania

Nelsonov biznis začal na seba zarábať hneď od začiatku a Nelson, vzhľadom na svoju históriu a kontakty, nemal problém získať investíciu vo výške 500,000 libier od Fuel Ventures. Dnes má Wonderush v ponuke viac ako 4 000 rôznych aktivít a kurzov v Londýne a viac ako 10 000 platiacich členov, zamestnáva sedem ľudí a plánuje expanziu do ďalších miest. V októbri skončila crowdfundingová kampaň na Seedrs, kde sa Wonderush podarilo získať ďalších 200,000 libier výmenou za 6,25 % podielu v spoločnosti. Medzi investorov sa radí aj známy tenista Andy Murray.

Chessboxing na vzostupe

Wonderush disponuje zaujímavou štatistikou správania sa svojich členov. Okrem toho, že odsledovali povzbudivý fakt, že členovia Wonderush fotia a zdieľajú svoje zážitky na sociálnych sieťach viac ako pravidelní návštevníci kurzov, čo pomáha marketingu. Prišli aj na to, že aplikáciu používajú členovia aj za účelom zoznámenia sa, napríklad ak ste nový v meste a chcete stretnúť nových ľudí. Určitá časť členov využíva Wonderush ako nenásilnú zoznamku. Vzhľadom na cenu rôznych zoznamovacích eventov, speed-dating večerov a menší alebo väčší pocit trápnosti, je Wonderush fantastická alternatíva. Podľa štatistiky Wonderush sú medzi Londýnčanmi obľúbené aktivity ako anti-gravity jóga, pole dance alebo bubnovanie na afrických bubnoch. Prekvapením je aj zistenie, že dopyt po „šachoboxe“ v Londýne prudko rastie (Chessboxing je šport, ktorý kombinuje šach a box. Hrá sa na 11 kôl. Šesť kôl je šachových a 5 kôl si súperi merajú svoje sily v boxerskom ringu).

Viac podobných článkov nájdete na www.podnikajte.sk


Máte nápad na biznis? Takto si otestujte, či funguje

Asi to poznáte. Zobudíte sa ráno s parádnym nápadom, ktorý určite musí fungovať. Nasleduje hľadanie spôsobov, ako ho uviesť do života. Načo váhať, veď ste predsa čítali, že až trh povie, čo uspeje. Síce to platí, ale dá sa to urobiť aj s menším rizikom finančnej straty. Predtým, než nápad uvediete do života, otestujte ho.

Subscription boxes: dobré „schránkové“ podnikanie

Tak, ako sa dá predplatiť časopis, tak sa dá predplatiť aj akýkoľvek iný druh tovaru. Takzvané „subscription boxes“ sa objavili na trhu, aby nám priniesli to, po čom pištia naše srdcia. Pravidelne každý mesiac a priamo až do našich schránok. Káva, kozmetika či knihy. Stačí si vybrať...

Bezkonkurenčné biznis nápady zo školských lavíc

Štyridsaťsedem firiem študentov stredných škôl z celého Slovenska predstavilo svoje ambiciózne podnikateľské plány na 23. ročníku súťaže JA Veľtrh podnikateľských talentov v bratislavskom Avione. Tu je výber tých najoriginálnejších so šancou preraziť.

Máte dobrý podnikateľský nápad? Prihláste sa do Business Idea Competition 2018

Nosíte v hlave jedinečný podnikateľský nápad v oblasti potravín, zdravia, alebo materiálov? Chcete súčasne zlepšiť svoje podnikateľské schopnosti? Ak áno, zapojte sa do európskej súťaže Business Idea Competition 2018 (BIC 2018) a premeňte svoje nápady na skutočnosť.