Rareform - startup, ktorý preniesol graffiti z múrov na spodnú bielizeň

Biznis model štýlovej spodnej bielizne v graffiti štýle stojí na preferencii nosiť nielen prémiové oblečenie, ale aj spodnú bielizeň s neopozeraným dizajnom.

Rareform je značka spodnej bielizne z kanadského Calgary založená v roku 2014 Ryanom Fieldsom. Zameriava sa na break-dance a street dance vyznávačov, ktorým táto spodná bielizeň poskytuje ideálne podmienky pri extrémnom pohybe. Značka má však za cieľ osloviť aj širšie publikum, ktorému je hip-hopová kultúra blízka. Momentálne Rareform dizajnuje všetky svoje kúsky vo vlastnej réžii, ale v pláne sú spolupráce so známymi umelcami z prostredia hip-hopu a graffiti, ktoré by mali biznis posunúť na nový level.

Výnimočný dizajn a divoké názvy boxeriek

Podnikanie s vlastnou potlačou oblečenia je rozšírený biznis aj na Slovensku. V mnohých prípadoch je rozhodujúcim faktorom samotná potlač a dizajn, ktoré sú dôležitejšie ako materiál, z ktorého je oblečenie ušité. Rareform používa osvedčenú kombináciu polyesteru a spandexu, ktorá na trhu nie je ojedinelá. Čím sa ale Rareform odlišuje od konkurencie, je práve dizajn a hlavne očakávané spolupráce so známymi hviezdami. Zaujímavosťou je aj pomenovanie jednotlivých kusov bielizne. Ženské boxerky napríklad nesú názov nemilosrdný ninja.

Drzá značka pre upútanie pozornosti

Rareform sa prezentuje tým, že je drzou značkou. Chce tak byť atraktívnou pre svoju cieľovú skupinu. Slogan spoločnosti vystihuje značku Rareform asi najviac "A masterpiece to mask your piece". Vo veľmi voľnom preklade sa dá povedať, že spodná bielizeň Rareform je majstrovský kúsok na maskovanie vášho kúsku. Okrem jedinečného dizajnu majú Rareform boxerky aj vychytávku v podobe tajného vrecka na kondóm. Samotná bielizeň sa predáva v špeciálne upravenom tubuse zo spreja, aby upútala pozornosť na svoj graffiti imidž. Balenie je veľmi štýlové, no pre niektoré obchody môže znamenať problém s uskladnením a dostatočným miestom na policiach. Momentálne sa Rareform spodné prádlo predáva iba v okolí Calgary, a to v 8 obchodoch. Okrem kamenných prevádzok má Rareform aj svoj e-shop. Zakladateľ Ryan Fields chodí pravidelne so svojím mobilným stánkom na akcie, kde sa zdržiava hip-hopová komunita. Jedny boxerky stoja v e-shope 45 kanadských dolárov, ale v akcii a pri rôznych príležitostiach cena klesá ku 35 kanadským dolárom.

Financovanie a ďalšie možnosti pre rozšírenie portfólia

Ryan naštartoval svoj biznis prvotnou investíciou 50,000 kanadských dolárov, ktoré získal zo svojich úspor, dedičstva a založenia domu. Výrobu reklamy vyriešil cez crowdfundingový portál, kde vyzbieral peniaze na produkciu videa výmenou za produkty Rareform. Len nedávno sa mu podarilo zabezpečiť 100,000 dolárov ako priamu investíciu výmenou za 50% podiel v Rareform, ktorá by mala pomôcť pri zrýchlení expanzie do ďalších miest.

Rareform sa snaží zbúrať nadvládu jednotvárnej bielizne

Okrem spodnej bielizne Rareform pripravuje aj kolekciu dvojdielnej súpravy, ktorá sa bude dať použiť ako prvá vrstva v zime alebo ako jediná pohodlná vrstva na doma v tradičnom Rareform graffiti dizajne. Je otázne, či budú ľudia ochotní zaplatiť prémiovú cenu za kus oblečenia, ktorý nikto nevidí. Oblečenie v prvom rade reprezentuje určitý sociálny status a ochota zákazníkov platiť viac sa zvyšuje s viditeľnosťou odevu na verejnosti. Rareform sa však snaží presvedčiť svojich zákazníkov, aby zabudli na nudné jednofarebné spodky a funkčné tričká a prešli na novú značku s jasným imidžom

Viac podobných článkov nájdete na www.podnikajte.sk


Biznis zameraný na deti – 5 úspešných nápadov zo zahraničia

Podnikať sa dá v rôznych oblastiach, avšak biznis cielený na deti asi nikdy nevymizne. Produkty sa totiž nemenia, len inovujú. Sladkosti bez cukru, knižky na mieru alebo bláznivé ponožky. Aj to sú biznis nápady, ktoré dokázali vo svete zarobiť milióny.

Zo školských lavíc priamo k biznisu. Veľtrh podnikateľských talentov ukázal nádejných biznismenov

Počítačová myš dobíjaná solárnym panelom, prístroj pomáhajúci zbaviť sa račkovania či špeciálne viazanie na lyže pri cestovaní. Nápady slovenských študentov môžu plnohodnotne konkurovať biznisom skúsených podnikateľov.

Subscription boxes: dobré „schránkové“ podnikanie

Tak, ako sa dá predplatiť časopis, tak sa dá predplatiť aj akýkoľvek iný druh tovaru. Takzvané „subscription boxes“ sa objavili na trhu, aby nám priniesli to, po čom pištia naše srdcia. Pravidelne každý mesiac a priamo až do našich schránok. Káva, kozmetika či knihy. Stačí si vybrať...

Bezkonkurenčné biznis nápady zo školských lavíc

Štyridsaťsedem firiem študentov stredných škôl z celého Slovenska predstavilo svoje ambiciózne podnikateľské plány na 23. ročníku súťaže JA Veľtrh podnikateľských talentov v bratislavskom Avione. Tu je výber tých najoriginálnejších so šancou preraziť.