Fizzics: Na nápad domáceho výčapného systému sa poskladali tisícky Američanov obľubujúcich dobre načapované pivo

Zážitok z dobre načapovaného piva a nadýchanej peny si chceli preniesť priamo do obývačky. Vyrobili si vlastný domáci výčapný systém, na ktorého výrobu sa im poskladali samotní fanúšikovia chmeľového moku. Spoznajte startup ako z amerického sna, ktorý ohrozuje existenciu pohostinstiev, pubov aj pivární.

Veľa vynálezcov a rôznych podnikavcov sa snažilo prísť na to, ako preniesť zážitok z dobre načapovaného piva priamo do domácností pivárov. Ale iba americká spoločnosť Fizzics dokázala túto ideu zhmotniť a za prvých 8 mesiacov predaja získať na tržbách 3,2 milióna dolárov. Hlavný produkt – domáci výčapný systém - kúpite dnes v najväčších amerických obchodoch ako je Target, BestBuy alebo Amazon. Fizzics na to stačil necelý rok od vzniku v roku 2014.

Spoločnosť Fizzics založili Philip Petracca a David Mcdonald, ktorí sa zoznámili v čase, keď sa Philip venoval rozbiehaniu rádia a David podnikal ako inžinier v stavebníctve. Z biznis partnerov sa stali priatelia, aby sa z nich opätovne stali biznis partneri, ale tentokrát už vo vlastnom podnikaní.

Funguje na zvukových vlnách

Výčapný systém Fizzics využíva princíp zvukových vĺn a tlaku na to, aby pivo z fľaše alebo plechovky prečapoval do pohára s jemnou karbonizáciou a bohatou penou. Pre využitie tohto prístroja stačí do jeho útrob vložiť fľašu alebo plechovku piva, uzavrieť a načapovať si pivo do pohára. Zaujímavosťou je, že prístroj funguje na baterky, a tak je vhodný na rôzne aktivity na čerstvom vzduchu.

Štyridsiatnici Philip Petracca a David Mcdonald majú dlhoročné inžinierske skúsenosti a nápad pre použitie zvukových vĺn pri čapovaní piva vznikol pri samotnom popíjaní piva v pube. Pokusne skúšali túto technológiu v garáži a sami boli prekvapení, ako dobre fungovala, a že niekto iný už s týmto nápadom neprišiel na trh pred nimi. Dizajn a masová produkcia si vyžiadali veľkú investíciu. Rozhodli sa pre crowdfundingovú platformu Indiegogo. Svoj prvotný cieľ prekročili 5-násobne a podarilo sa im získať investíciu vo výške 250 000 dolárov na výrobu prvých výčapných systémov. Fizzics domáci výčap sa predával najskôr za 199 dolárov, čo samo o sebe nie je zlá cena. Po veľkom úspechu a nakopnutí predaja v najväčších amerických obchodoch cena klesla na 169 dolárov. Ako sami zakladatelia priznali, náklady na výrobu jedného výčapného systému sa pohybujú na úrovni 35 dolárov za kus.

Nový dizajn a kampaň na Kickstarteri

V tomto období je už v plnom prúde ďalšia crowdfundingová kampaň, tentokrát na portáli Kickstarter. Fizzics nadviazalo spoluprácu s dizajnérskym štúdiom Frog, ktoré vytvorilo nový model pod názvom Waytap. Tento kúsok je menší, má krásny dizajn, ale hlavne stojí iba 130 dolárov, čím sa Fizzics približuje širšej skupine zákazníkov, ktorí si ho môžu dovoliť. Ako hovoria samotní zakladatelia, je to aj poďakovanie prvým zákazníkom, ktorí si kúpili pôvodný model v kampani na Indiegogo. Waytap je exkluzívne určený pre fanúšikov Kickstarteru a zatiaľ sa nedá kúpiť nikde inde. Doteraz sa Fizzics podarilo vyzbierať viac ako 1 milión dolárov.


Viac podobných článkov nájdete na www.podnikajte.sk


Biznis zameraný na deti – 5 úspešných nápadov zo zahraničia

Podnikať sa dá v rôznych oblastiach, avšak biznis cielený na deti asi nikdy nevymizne. Produkty sa totiž nemenia, len inovujú. Sladkosti bez cukru, knižky na mieru alebo bláznivé ponožky. Aj to sú biznis nápady, ktoré dokázali vo svete zarobiť milióny.

Zo školských lavíc priamo k biznisu. Veľtrh podnikateľských talentov ukázal nádejných biznismenov

Počítačová myš dobíjaná solárnym panelom, prístroj pomáhajúci zbaviť sa račkovania či špeciálne viazanie na lyže pri cestovaní. Nápady slovenských študentov môžu plnohodnotne konkurovať biznisom skúsených podnikateľov.

Subscription boxes: dobré „schránkové“ podnikanie

Tak, ako sa dá predplatiť časopis, tak sa dá predplatiť aj akýkoľvek iný druh tovaru. Takzvané „subscription boxes“ sa objavili na trhu, aby nám priniesli to, po čom pištia naše srdcia. Pravidelne každý mesiac a priamo až do našich schránok. Káva, kozmetika či knihy. Stačí si vybrať...

Bezkonkurenčné biznis nápady zo školských lavíc

Štyridsaťsedem firiem študentov stredných škôl z celého Slovenska predstavilo svoje ambiciózne podnikateľské plány na 23. ročníku súťaže JA Veľtrh podnikateľských talentov v bratislavskom Avione. Tu je výber tých najoriginálnejších so šancou preraziť.