Fizzics: Na nápad domáceho výčapného systému sa poskladali tisícky Američanov obľubujúcich dobre načapované pivo

Zážitok z dobre načapovaného piva a nadýchanej peny si chceli preniesť priamo do obývačky. Vyrobili si vlastný domáci výčapný systém, na ktorého výrobu sa im poskladali samotní fanúšikovia chmeľového moku. Spoznajte startup ako z amerického sna, ktorý ohrozuje existenciu pohostinstiev, pubov aj pivární.

Veľa vynálezcov a rôznych podnikavcov sa snažilo prísť na to, ako preniesť zážitok z dobre načapovaného piva priamo do domácností pivárov. Ale iba americká spoločnosť Fizzics dokázala túto ideu zhmotniť a za prvých 8 mesiacov predaja získať na tržbách 3,2 milióna dolárov. Hlavný produkt – domáci výčapný systém - kúpite dnes v najväčších amerických obchodoch ako je Target, BestBuy alebo Amazon. Fizzics na to stačil necelý rok od vzniku v roku 2014.

Spoločnosť Fizzics založili Philip Petracca a David Mcdonald, ktorí sa zoznámili v čase, keď sa Philip venoval rozbiehaniu rádia a David podnikal ako inžinier v stavebníctve. Z biznis partnerov sa stali priatelia, aby sa z nich opätovne stali biznis partneri, ale tentokrát už vo vlastnom podnikaní.

Funguje na zvukových vlnách

Výčapný systém Fizzics využíva princíp zvukových vĺn a tlaku na to, aby pivo z fľaše alebo plechovky prečapoval do pohára s jemnou karbonizáciou a bohatou penou. Pre využitie tohto prístroja stačí do jeho útrob vložiť fľašu alebo plechovku piva, uzavrieť a načapovať si pivo do pohára. Zaujímavosťou je, že prístroj funguje na baterky, a tak je vhodný na rôzne aktivity na čerstvom vzduchu.

Štyridsiatnici Philip Petracca a David Mcdonald majú dlhoročné inžinierske skúsenosti a nápad pre použitie zvukových vĺn pri čapovaní piva vznikol pri samotnom popíjaní piva v pube. Pokusne skúšali túto technológiu v garáži a sami boli prekvapení, ako dobre fungovala, a že niekto iný už s týmto nápadom neprišiel na trh pred nimi. Dizajn a masová produkcia si vyžiadali veľkú investíciu. Rozhodli sa pre crowdfundingovú platformu Indiegogo. Svoj prvotný cieľ prekročili 5-násobne a podarilo sa im získať investíciu vo výške 250 000 dolárov na výrobu prvých výčapných systémov. Fizzics domáci výčap sa predával najskôr za 199 dolárov, čo samo o sebe nie je zlá cena. Po veľkom úspechu a nakopnutí predaja v najväčších amerických obchodoch cena klesla na 169 dolárov. Ako sami zakladatelia priznali, náklady na výrobu jedného výčapného systému sa pohybujú na úrovni 35 dolárov za kus.

Nový dizajn a kampaň na Kickstarteri

V tomto období je už v plnom prúde ďalšia crowdfundingová kampaň, tentokrát na portáli Kickstarter. Fizzics nadviazalo spoluprácu s dizajnérskym štúdiom Frog, ktoré vytvorilo nový model pod názvom Waytap. Tento kúsok je menší, má krásny dizajn, ale hlavne stojí iba 130 dolárov, čím sa Fizzics približuje širšej skupine zákazníkov, ktorí si ho môžu dovoliť. Ako hovoria samotní zakladatelia, je to aj poďakovanie prvým zákazníkom, ktorí si kúpili pôvodný model v kampani na Indiegogo. Waytap je exkluzívne určený pre fanúšikov Kickstarteru a zatiaľ sa nedá kúpiť nikde inde. Doteraz sa Fizzics podarilo vyzbierať viac ako 1 milión dolárov.


Viac podobných článkov nájdete na www.podnikajte.sk


E-šport alebo klasický šport? Hranie na počítači môže byť slušný biznis

Z miliónového biznisu sa za rok stal miliardový. Popularita e-športov každoročne rastie a sú veľkým lákadlom pre investorov. Ako vyzerá biznis vo svete e-športov?

Ako 17-ročný sa stal pilotom. Dnes Adam Kacvinský (Aprop) učí, ako lietať s dronmi

Letectvo nemali v rodine a nepatrilo ani k jeho vášni od detstva. Napriek tomu sa z Adama Kacvinského stal pilot bezmotorového lietadla a dronov, inštruktor lietania a zakladateľ spoločnosti zameranej na letecký výcvik Aprop s.r.o.

Jaroslava Wurll Kocanová z Ateliéru de Couture: Pri každej novej kolekcii podstupujem riziko straty zákazníka

Jaroslave Wurll Kocanovej sa v mladom veku podarilo presadiť vo svete módneho návrhárstva a dnes patrí medzi krajčírsku špičku. Jej rukopis je známy aj za hranicami Slovenska, o čom svedčí predaj na piatich kontinentoch sveta.

Ako prežívajú Vianoce podnikatelia? Odpovedá CEO Martinusu, Tuli, Lulus Bakery či Pizza Mizza

Šťastné a pokojné sviatky - bežné prianie, ktoré si želáme pred a počas Vianoc. Ako ale prežívajú sviatočné chvíle podnikatelia? Spýtali sme sa na ich skúsenosti.
To najlepšie z Podnikajte.sk do vašej schránky