Vďaka dobrej znalosti content marketingu vybudujete úspešný biznis aj z popíjania ginu. S ročným obratom 3 milióny libier

Obrat na konci prvého roka podnikania: 500 000 libier. Počet odberateľov newslettru: 50 000. Vstupné náklady na začiatku podnikania: 0 libier. Zoznámte sa s Craft Gin Clubom.

Nula libier ako vstupný kapitál pri začiatku podnikania znie trošku ako pritiahnuté za vlasy, ale tzv. „subscription box“ podnikateľský model, ktorý zažíva svoj boom v USA a vo Veľkej Británii, naozaj ponúka možnosť relatívne lacného začiatku podnikania. „Subscription box“ modernému zákazníkovi prináša možnosť objednať si produkt, ktorý mu bude pravidelne doručovaný každý mesiac. Väčšinou ide o veci, ktoré sa pravidelne a rýchlo opotrebujú, ako napr. žiletky. Tento produkt zákazník dostáva v mesačnej periodicite, až pokiaľ si nezmení nastavenie.

Craft Gin Club je typickým predstaviteľom novej vlny „subscription box“. Svojim zákazníkom ponúka každý mesiac iný remeselný gin od malovýrobcov z celého sveta. Balenie vždy obsahuje jednu fľašu starostlivo vybraného ginu od jedného z malých výrobcov, vhodné druhy tonikov a prísad do koktejlov. V škatuli okrem týchto základných zložiek zákazník nájde aj klubový časopis o gine s názvom Ginned a rôzne pochutiny od partnerov Craft Gin Clubu. V závislosti od dohody s výrobcom konkrétneho ginu Craft Gin Club posiela svojim členom aj limitované edície, ktoré sa nedajú kúpiť na žiadnom inom mieste. Táto služba podstatne odlišuje Craft Gin Club od konkurencie a jeho ponuku robí exkluzívnou.

Pomáhajú objaviť to najlepšie zo sveta ginu

Výrobcovia výnimočného alkoholu a limitovaných edícií zaznamenávajú po svojich výrobkoch zvýšený dopyt. Problém, s ktorým sa pasujú, však spočíva v nedostatočných prostriedkoch na vlastnú reklamu, preto sa ich potenciálni zákazníci len ťažko o nich dozvedia. Craft Gin Club je pre milovníkov kvalitného ginu spôsob, ako získavajú informácie o novom alkohole na trhu. Oproti iným členstvám v podobných predplatiteľských kluboch majú odberatelia v Craft Gin Clube úplnú voľnosť. Rozhodnutie, či škatuľku s ginom dostanú pravidelne každý mesiac, každý druhý mesiac alebo kvartálne, je len na ich voľbe. Členstvo je možné kedykoľvek zrušiť alebo dočasne pozastaviť. Mesačne zaň, resp. za jednu zásielku, zákazníci zaplatia 40 libier.

Nápad vznikol počas popíjania na vysokej škole

Craft Gin Club založili Jon Hulme & John Burke v januári 2015. Na konci prvého roku podnikania mal Craft Gin Club 3 225 predplatiteľov a obrat tesne pod hranicou 500 000 libier. Tento rok obrat atakuje hranicu 3 milióny libier. Napriek tomu, že produkt má pomerne úzku cieľovú skupinu, Craft Gin Club má na Facebooku 150 000 fanúšikov.

Článok pokračuje pod reklamou

Jon s Johnom sa stretli prvýkrát ako spolužiaci v biznis škole v Madride. Ako sami s nadnešením priznávajú, popíjanie po škole prinieslo ich biznisu viac ako samotná škola. Zatiaľ čo v Madride šlo iba o konzumáciu tohto nápoja, o pár rokov neskôr v jednom z barov v londýnskom Mayfair naozaj vznikla myšlienka na založenie Craft Gin Clubu. Tento bar sa totižto špecializoval priamo na gin. V ponuke mal viac ako 50 druhov a Jon s Johnom zacítili príležitosť. Ak je dopyt po remeselnom gine offline, určite je možné preniesť ho aj do online prostredia.

Content marketing ako kľúč k úspechu

Biznis sa im podarilo naštartovať bez akýchkoľvek veľkých investícií, bez cudzej pomoci a bez potreby zamestnávať ďalších ľudí. To už dnes, samozrejme, neplatí. Veľký nárast predplatiteľov si vyžiadal prijatie nových zamestnancov.

Viac ako nápad a peniaze pri rozvoji podnikania pomohli predchádzajúce skúsenosti jedného zo zakladateľov. Jon Hulme pred založením Craft Gin Clubu pracoval pre londýnsku marketingovú agentúru Contentive. Agentúra sa špecializuje na oblasť content marketingu. Je teda jasné, čo vo veľkej miere stojí za úspechom značky Craft Gin Club, a prečo do balíka každý mesiac pribaľujú magazín Ginned. K úspechu Craft Gin Clubu dopomohla aj aktívna komunikácia na sociálnych sieťach, súťaže na Instagrame o predplatné zadarmo na jeden mesiac a podobne.

Viac podobných článkov nájdete na www.podnikajte.sk


Jaroslava Wurll Kocanová z Ateliéru de Couture: Pri každej novej kolekcii podstupujem riziko straty zákazníka

Jaroslave Wurll Kocanovej sa v mladom veku podarilo presadiť vo svete módneho návrhárstva a dnes patrí medzi krajčírsku špičku. Jej rukopis je známy aj za hranicami Slovenska, o čom svedčí predaj na piatich kontinentoch sveta.

Ako prežívajú Vianoce podnikatelia? Odpovedá CEO Martinusu, Tuli, Lulus Bakery či Pizza Mizza

Šťastné a pokojné sviatky - bežné prianie, ktoré si želáme pred a počas Vianoc. Ako ale prežívajú sviatočné chvíle podnikatelia? Spýtali sme sa na ich skúsenosti.

Martin Gajdoš a Martina Novotová z BEZOBALiS: Zero waste štýl života pretavili aj do podnikania

„Spotrebuj len potrebné“ je životným krédom mladého páru, ktorý v Trenčíne prevádzkuje bezobalový obchod BEZOBALiS. Ekologické obzory však ľuďom rozširuje aj mimo neho.

Natívne kampane – ako oživiť značku

Sila značky pomáha biznisu. Ak je vaša značka známa a s dobrou reputáciou, klient je ochotnejší váš počúvať. Nuž a život značke viete veľmi efektívne vdýchnuť aj natívnou kampaňou.
To najlepšie z Podnikajte.sk do vašej schránky