Poznáte prvú proteínovú zmrzlinu na svete? Ročne sa jej predá viac ako 1 milión balení

Zdraviu prospešnú zmrzlinu Wheyhey dokonca ponúkajú aj pacientom v nemocniciach. Proteínová zmrzlina je biznis nápadom, pri ktorom budete ľutovať, že ste ho nevymysleli vy.

Stačí sa pozrieť na police v najbližšom supermarkete a určite tam nájdete proteínové tyčinky. Proteín a produkty obsahujúce proteín zaznamenávajú veľký nárast predaja na celom svete. Len vo Veľkej Británii očakávajú, že trh s proteínovými produktmi v roku 2017 presiahne hodnotu 8 miliárd libier. Dokonca aj tradiční slovenskí výrobcovia müsli tyčiniek využívajú vlnu tohto nového trendu.

Wheyhey sa prezentuje ako prvá proteínová zmrzlina na svete. Spoločnosť založili v roku 2012 Greg Duggan a Damien Kennedy. Obaja zakladatelia majú ako tréneri prístup k top atlétom, a teda presne vedia, čo koncový zákazník od produktu očakáva. Proteínová zmrzlina Wheyhey napriek tomu nie je výživovým doplnkom. Ide o klasickú zmrzlinu, ktorá je prospešná pre zdravie. Pokiaľ ide o použité ingrediencie, majitelia komunikujú veľmi otvorene. Na obale v časti zloženie nenájdete nič, čo by vás znepokojilo ako pri nákupe bežnej zmrzliny zo supermarketu.

Roztopená zmrzlina a najväčšia výzva

Prvotná idea pre vytvorenie proteínovej zmrzliny bola jasná od začiatku. Keďže obaja zakladatelia študovali trénerstvo, zdravá strava bola pre nich samozrejmosťou. Pôvodný prístroj na výrobu zmrzliny si kúpili cez eBay a pustili sa do experimentovania. Prvé várky zmrzliny začali predávať v lokálnych posilňovniach. V bode, keď ich produkčné kapacity prestali zvládať nároky rastúceho dopytu, začali zakladatelia hľadať profesionálneho výrobcu ich zmrzliny. Ako? Jednoducho prostredníctvom vyhľadávača Google. Množstvo tradičných producentov zmrzliny ich poslalo k vode a presviedčalo ich, že proteínovú zmrzlinu nikto nebude kupovať.

Najväčšou prekážkou v podnikaní pre Damiena a Grega nebola ani tak počiatočná investícia, pretože začínali postupne, od nuly. Ako biznis rástol, predali svoj ostatný majetok a do podnikania zatiahli svojich najbližších. Problém vznikol až v bode, keď sa im počas jednej noci v pokazenej mrazničke roztopila zmrzlina za 10 000 libier, ktorá nebola poistená. Táto várka bola určená pre sieť obchodov so zdravými potravinami Holland & Barrett. Našťastie reťazec tento incident neodradil od spolupráce a zmrzlinu mohli mladí podnikatelia dodať neskôr.

Zvýšený príjem proteínu aj u nešportovcov

Proteínové produkty doteraz vyhľadávali výlučne športovci a kulturisti. Posledné obdobie ale prinieslo produkty bohaté na proteín aj medzi bežných ľudí ako súčasť ich stravovania. Pretlak vyšportovaných tiel propagujúcich výživové doplnky na sociálnych sieťach má významný vplyv na správanie spoločnosti, takže sa očakáva nárast predaja týchto produktov aj v tradičných predajniach potravín. Keď sa povie proteín, proteínová tyčinka je absolútne samozrejmým produktom. Veľmi podobne je na tom aj proteínový nápoj. Nový trend ale núti výrobcov pridávať proteín do ďalších potravín ako napríklad koláče, jogurty alebo zmrzlina.

Silný marketing a podpora celebrít

Wheyhey určite pomohlo aj to, že ich zmrzlina bola na trhu ako prvá svojho druhu, ale až objednávka od Richarda Bransona a pravidelné zásobovanie členov skupiny One Direction vystrelilo jej popularitu. Jedným z investorov Wheyhey je aj David Gandy, známy pánsky model, ktorý pomáha šíriť značku Wheyhey medzi celebritami. Zaujímavosťou je, že Wheyhey zmrzlinu dávajú pacientom vo vybraných nemocniciach vo Veľkej Británii, ktorí majú predpísaný zvýšený príjem proteínov. Wheyhey v štvrtom roku podnikania (rok 2015) predalo viac ako 1 milión balení zmrzliny. V tomto roku plánuje prekročiť hranicu 4 miliónov.

Viac podobných článkov nájdete na www.podnikajte.sk


Biznis zameraný na deti – 5 úspešných nápadov zo zahraničia

Podnikať sa dá v rôznych oblastiach, avšak biznis cielený na deti asi nikdy nevymizne. Produkty sa totiž nemenia, len inovujú. Sladkosti bez cukru, knižky na mieru alebo bláznivé ponožky. Aj to sú biznis nápady, ktoré dokázali vo svete zarobiť milióny.

Zo školských lavíc priamo k biznisu. Veľtrh podnikateľských talentov ukázal nádejných biznismenov

Počítačová myš dobíjaná solárnym panelom, prístroj pomáhajúci zbaviť sa račkovania či špeciálne viazanie na lyže pri cestovaní. Nápady slovenských študentov môžu plnohodnotne konkurovať biznisom skúsených podnikateľov.

Subscription boxes: dobré „schránkové“ podnikanie

Tak, ako sa dá predplatiť časopis, tak sa dá predplatiť aj akýkoľvek iný druh tovaru. Takzvané „subscription boxes“ sa objavili na trhu, aby nám priniesli to, po čom pištia naše srdcia. Pravidelne každý mesiac a priamo až do našich schránok. Káva, kozmetika či knihy. Stačí si vybrať...

Bezkonkurenčné biznis nápady zo školských lavíc

Štyridsaťsedem firiem študentov stredných škôl z celého Slovenska predstavilo svoje ambiciózne podnikateľské plány na 23. ročníku súťaže JA Veľtrh podnikateľských talentov v bratislavskom Avione. Tu je výber tých najoriginálnejších so šancou preraziť.