House My Dog - Írsky startup, ktorý prezývajú aj Airbnb pre psov

Podľa ceny za noc, referencií a polohy ubytovania si už môžete vyberať aj to, kde strávi váš štvornohý miláčik čas, kým vy budete odcestovaní. Írsky startup HouseMyDog rieši dokonca aj nonstop linku či poistenie v prípade úrazu psa.

HouseMyDog rieši známy problém majiteľov psov. V prípade, ak chcú niekam vycestovať a okolnosti neumožňujú zobrať si domáceho miláčika so sebou, začína proces hľadania miesta u rodiny a priateľov. Vo väčších mestách je možné umiestniť svojho psa v „hoteli“ pre domáce zvieratá, ale to tiež nie je tá najlepšia možnosť.

Bratia James a Timothy McElroy z Dublinu založili HouseMyDog v roku 2014. Rozhodli sa tento problém vyriešiť a pomôcť tak majiteľom psov. Celý biznis model je pritom veľmi prozaický a nesie sa na vlne zdieľanej ekonomiky, až sa ponúka otázka, ako je možné, že neexistuje už roky a ako je možné, že s podobným nápadom neprišiel niekto skôr.

HouseMyDog združuje ľudí ochotných, ale hlavne schopných postarať sa o psov vo svojom vlastnom dome. Títo ľudia si na stránke vytvoria svoj profil a zadajú cenu, za akú sú ochotní zobrať si psa do svojej opatery. HouseMyDog si z tejto sumy zoberie pre seba fixný poplatok vo výške 14 %.

Pred samotným spustením služby strávili bratia McElroyovci veľa času hľadaním prvotnej kritickej masy ľudí, ktorí by boli ochotní, ale hlavne schopní psov k sebe nasťahovať a patrične sa o nich postarať. Proces, ako sa stať poskytovateľom prechodného bydliska pre psov, je ale prekvapivo jednoduchý. Nepotrebujete žiadne špeciálne certifikáty (i keď určite pomôžu). Stačí ak verifikujete svoju identitu potvrdením emailu a telefonickým rozhovorom s členom tímu HouseMyDog. Samozrejme vám pomôžu fotografie miesta, kde bude pes bývať, preukázateľné referencie a skúsenosti so starostlivosťou o psov. Ďalej funguje HouseMyDog na rovnakom princípe ako Airbnb. Potenciálny zákazník si pozrie polohou najvyhovujúcejšie miesta a na záver sa rozhodne podľa ceny, fotiek a referencií. Otázkou a rizikom ostáva, čo v prípade, ak sa pes stratí alebo sa mu niečo stane. HouseMyDog síce ponúka v rámci transakcie aj poistenie pre veterinárny zásah v prípade neočakávanej situácie a nonstop linku pomoci, ale či to stačí, ukáže až čas.

Noc v Dubline pre psa začína na 15 eurách

Začiatkom roka malo HouseMyDog zaregistrovaných viac ako 2 000 ľudí ochotných postrážiť psov vo svojom vlastnom dome a viac ako 15 000 majiteľov psov už túto službu využilo. Noc v Dubline pre štvornohého miláčika začína na 15 eurách, čo vzhľadom na minimálnu hodinovú mzdu v Írsku 9,15 eur nie je prehnané. Na druhej strane, pre ľudí ochotných venovať svoj čas starostlivosti o zverených psov, sa jedná o zaujímavý spôsob, ako si privyrobiť. Podľa majiteľov HouseMyDog tí najlepší si dokážu mesačne zarobiť aj viac ako 1 000 eur.

Financovanie tohto podnikateľského zámeru je zaujímavým mixom štátnej pomoci a súkromného kapitálu. V Írsku veľmi dobre funguje štátny program pre rozvoj podnikania – Enterprise Ireland. V HouseMyDog má 10 % podiel výmenou za 50 000 eur. Ďalších 100 000 eur do spoločnosti prišlo z rúk súkromných investorov. Momentálne je na trhu len zopár podobných služieb. Cieľom HouseMyDog je ale stať sa hlavným hráčom v starostlivosti o psov v celej Európe.

Viac podobných článkov nájdete na www.podnikajte.sk


Biznis zameraný na deti – 5 úspešných nápadov zo zahraničia

Podnikať sa dá v rôznych oblastiach, avšak biznis cielený na deti asi nikdy nevymizne. Produkty sa totiž nemenia, len inovujú. Sladkosti bez cukru, knižky na mieru alebo bláznivé ponožky. Aj to sú biznis nápady, ktoré dokázali vo svete zarobiť milióny.

Zo školských lavíc priamo k biznisu. Veľtrh podnikateľských talentov ukázal nádejných biznismenov

Počítačová myš dobíjaná solárnym panelom, prístroj pomáhajúci zbaviť sa račkovania či špeciálne viazanie na lyže pri cestovaní. Nápady slovenských študentov môžu plnohodnotne konkurovať biznisom skúsených podnikateľov.

Subscription boxes: dobré „schránkové“ podnikanie

Tak, ako sa dá predplatiť časopis, tak sa dá predplatiť aj akýkoľvek iný druh tovaru. Takzvané „subscription boxes“ sa objavili na trhu, aby nám priniesli to, po čom pištia naše srdcia. Pravidelne každý mesiac a priamo až do našich schránok. Káva, kozmetika či knihy. Stačí si vybrať...

Bezkonkurenčné biznis nápady zo školských lavíc

Štyridsaťsedem firiem študentov stredných škôl z celého Slovenska predstavilo svoje ambiciózne podnikateľské plány na 23. ročníku súťaže JA Veľtrh podnikateľských talentov v bratislavskom Avione. Tu je výber tých najoriginálnejších so šancou preraziť.