Už aj slovenkí mladí podnikatelia sú členmi najväčšej európskej organizácie

Vďaka členstvu ZMPS v najväčšom združení mladých podnikateľov v Európskej únii - JEUNE (Young Enterpreneurs’ Organisation of the European Union) sa dokážu mladí podnikatelia jednoduchšie etablovať na zahraničných trhoch.

Malé a stredné podniky sú hnacou silou hospodárstva, pretože vytvárajú pracovné miesta, pružne reagujú na podmienky trhu a podnecujú rast životnej úrovne obyvateľstva. Napriek tomu ich štáty nie vždy dostatočne podporujú a motivujú. Na Slovensku sa v súčasnosti pasujú s viacerými prekážkami, nielen v začiatkoch svojho podnikania. „Nemôžeme očakávať, že štát a veľké spoločnosti vytvoria dostatočný počet pracovných miest. Aj preto vedieme mladých ľudí k tomu, aby si založili vlastné firmy a presadili sa nielen na lokálnom, ale aj na globálnom trhu,“ uvádza Ján Solík zo Združenia mladých podnikateľov Slovenska a dodáva: „S víziou možného zlepšenia podmienok podnikania mladých na Slovensku sa ZMPS stalo členom najväčšieho združenia mladých podnikateľov v Európskej únii - JEUNE (Young Enterpreneurs’ Organisation of the European Union).“

Najväčšie združenie mladých podnikateľov v Európe

Organizácia JEUNE spája viac ako 1 660 000 mladých aktívnych ľudí v celej Európe. Skladá sa z národných asociácií, vďaka čomu prináša globálny prístup a efektívne zastúpenie na všetkých úrovniach. JEUNE bola založená v roku 1994 s cieľom obhajovať priaznivé podnikateľské prostredie pre mladých šikovných ľudí.

Z hľadiska podpory podnikania je dôležité prepájať podnikateľské organizácie v medzinárodnom meradle a z tohto dôvodu sa ZMPS stalo členom JEUNE. „Vďaka tomuto spojeniu dokážeme efektívne pomôcť mladým podnikateľom na zahraničných trhoch. Priamy kontakt cez partnerské organizácie umožní jednoduchšiu expanziu a uľahčí podnikateľom zorientovanie sa na cudzokrajnom trhu. Kontakty, rady, riešenia, postupy – toto všetko nájde mladý podnikateľ cez Združenie mladých podnikateľov Slovenska už aj v zahraničí,“ dodáva Ján Solík.

Bezstarostný rozbeh firmy má len 1% začínajúcich podnikateľov

Mladým ľuďom, ktorí sa rozhodli pre podnikanie, chýba častokrát dlhodobá vízia alebo ekonomická a legislatívna podpora. Podľa štúdie JEUNE týmto problémom čelí už v začiatkoch podnikania 99 % firiem. „Na rozbeh firmy chýbajú mladým podnikateľom často skúsenosti, kontakty, či financie. Práve aktivity európskych združení mladých podnikateľov im pomáhajú odstraňovať mnohé bariéry a uspieť na trhu,“ upresňuje Ján Solík.

Pre formovanie podnikateľského prostredia je dôležité, aby mali mladé firmy svojich zástupcov, ktorí ich budú podporovať a obhajovať ich záujmy v národných aj medzinárodných inštitúciách. Ako prezrádza prezident JEUNE, Patrik Kovács: „Pripojením Združenia mladých podnikateľov Slovenska k Young Enterpreneurs’ Organisation of the European Union, sa vytvorilo silné zázemie pre mladé slovenské spoločnosti, ktoré majú možnosť získať medzinárodné know-how a etablovať sa na ktoromkoľvek trhu v rámci Európy.“

Bez podpory stroskotá až 50 % firiem

K rozvoju malých a stredných firiem prispievajú aj rôzne podporné a akceleračné programy podnikateľských združení. Ako prezrádza Patrik Kovács: „V Maďarsku vďaka unikátnemu programu Unique Europe White, do ktorého investuje nemalé prostriedky EÚ aj samotný štát,  začalo podnikať už viac ako 1 100 mladých ľudí. Okrem finančnej pomoci získavajú podnikatelia mentorov, ktorí im pol roka pomáhajú s rozvojom ich podnikateľského projektu.“ Tento program umožňuje mladým firmám ľahší rozbeh a vďaka profesionálnemu poradenstvu a mentorom môžu práve v začiatkoch predchádzať mnohým zbytočným chybám.

Ako uvádza štúdia Young Enterpreneurs’ Organisation of the European Union, až 50 % začínajúcich podnikateľov bez akejkoľvek podpory v úvodnej etape podnikania stroskotá počas prvého roku podnikania.

Viac podobných článkov nájdete na www.podnikajte.sk


Podnikateľské misie firmám otvárajú dvere na zahraničné trhy

Podnikatelia sa môžu zúčastniť zahraničných veľtrhov či navštíviť spoločnosti v rôznych krajinách, no misie sa organizujú aj na Slovensku. Ako sa registrovať, aké sú podmienky a s akými nákladmi počítať?

Preprava tovarov podliehajúcich spotrebnej dani od 13.2.2023

Podnikateľov čakajú nové povinnosti pri preprave tovarov podliehajúcich spotrebnej dani v systéme EMCS. Koho sa týkajú a ako získať prístup do systému?

Od startupu k svetovej špičke: barefoot obuv od Be Lenka si získala zákazníkov po celom svete

Ako sa im podarilo napriek nedôvere okolia preraziť vo svete, naučiť ľudí bez obáv nakupovať barefoot-y online a pritiahnuť zahraničných kolegov do Žiliny?

B2B predaj ako príležitosť rásť: na čo dať pozor?

Pôsobenie na B2B trhu má výrobcovi pomôcť a nie uškodiť. Preto ak firma tento krok plánuje, mala by poznať možné riziká. Na čo sa treba pripraviť?
To najlepšie z Podnikajte.sk do vašej schránky