Reklama na TikToku

Reklama na TikToku
Kristína Hoštáková Business Factory
Kristína Hoštáková Business Factory

Expertka na reklamu na Facebooku. Vedie slovenskú pobočku marketingovej agentúry Business Factory, ktorá okrem oficiálnych partnerstiev s Google, patrí aj medzi hlavných oficiálnych partnerov Facebooku pre reklamné technológie v Európe.

Zobraziť viac
Zobraziť menej

Sociálnu sieť TikTok čoraz viac používajú najmä mladšie generácie, ale aj influenceri. Vďaka čomu je TikTok obľúbený a aké reklamné príležitosti a formáty ponúka inzerentom?

Čo je TikTok?

TikTok je jedna z novších platforiem sociálnych sietí, ktorú vlastní čínsky ByteDance. Slúži primárne na zdieľanie krátkych 3 až 60 sekundových videí, s cieľom inšpirovať a pozitívne naladiť svojich užívateľov. Platforma umožňuje videá nielen vytvárať, ale aj upravovať, pretvárať, využívať prvky hudby, synchronizácie pier, tancov a mnoho ďalších kreatívnych funkcií. Takto môže každý užívateľ vytvárať zaujímavý videoobsah, iba pomocou svojho smartphonu.

Demografické údaje užívateľov TikToku

Spočiatku platformu využívali najmä násťroční užívatelia. TikTok síce nechce zverejňovať demografické údaje svojich užívateľov, no podľa trendov môžeme rozhodne vidieť, že do platformy sa hlási stále viac a viac starších užívateľov, medzi nimi aj známi českí a slovenskí influenceri. Vďaka tomu je platforma atraktívnejšia. Momentálne vieme, že viac ako 60 % užívateľov na TikToku v Česku je starších ako 18 rokov. TikTok navyše svoje mladšie publikum obhajuje tým, že rovnaký trend mal Facebook a Instagram pred cca 8 rokmi, kedy sa spustila inzercia u nás a aj napriek nižšiemu priemernému veku užívateľov bolo možné vytvoriť vysoko výkonné kampane, pre malé aj veľké spoločnosti.

Reklama na TikToku

Využívanie TikToku na celom svete rastie. Tým sa otvára príležitosť nielen pre influencerov, ale aj pre firmy, ktoré by chceli na tejto platforme inzerovať. V auguste TikTok oficiálne otvoril reklamnú platformu pre verejnosť aj v Českej republike. Tvorba kampaní však nefunguje tak, ako napr. na Facebooku, a teda že si stačí založiť firemný profil a začať inzerovať.

O spustenie reklám je potrebné požiadať oficiálneho TikTok partnera. Pre Českú republiku si TikTok ako prvého vybral marketingovú agentúru Business Factory. Tým sa otvorili dvere aj  mnohým slovenským firmám, ktoré inzerujú v Česku. Výhodou taktiež je, že Business Factory má svoj kreatívny tím, takže firmám dokáže spraviť balíček aj v rámci tvorby grafiky.

Čo sa týka inzercie na Slovensku, tá bude pravdepodobne dostupná už v prvom kvartáli 2021. Aj pre našu krajinu bude možné spustiť reklamy prostredníctvom agentúry Business Factory.

Formáty TikTok reklamy

TikTok momentálne ponúka dva hlavné typy reklám - prvým je tzv. Reservation Ads - reklamy, ktoré si musí inzerent vopred rezervovať. Patria tu formáty Brand Takeover, Top View a v rámci In-Feed Ads (Reservation) ešte dva formáty - OneDayMax a Brand Premium.

Ďalším typom reklamy sú In-Feed Ads (Direct Response) - tentokrát samostatne, a teda bez nutnosti rezervácie vopred. Do danej skupiny patria rovnaké formáty ako pri In-Feed Ads Reservation, a teda One Day Max a Brand Premium.

Okrem spomínaných formátov TikTok ponúka aj Reklamy založené na aukčnom modeli (podobné Facebooku) a Obsahové reklamy.

Reservation Ads na TikToku podrobnejšie

TopView formát

Pri voľbe TopView reklamy sa užívateľovi automaticky po zapnutí aplikácie TikTok zobrazí obsah vo formáte full screenového videa, ktoré sa prehrá aj so zapnutým zvukom. TikTok pri tomto formáte zabezpečuje 100 % SOV (Share Of Voice) počas celého dňa, a teda mieru vizibility značky vzhľadom na konkurenciu.

  • Kreatíva: 5 - 60 sekundové video.
  • Presmerovanie: externá alebo interná landing page.
  • Priemerné CTR (Click-Through-Rate): 16 - 20 %.
  • Čo si vlastne kupujem: pri tomto formáte inzerujúca firma platí za CPD (Cost per Day), a teda za zobrazenie za celý deň. Povolené je zobrazenie jedného brandu (značky)  počas 24 hodín. Priemerná frekvencia zobrazenia je nastavená na max. 3 - 5. Pri tomto zobrazení má firma garantovaný počet impresií.
  • Sledované metriky:
    • Impression (počet videní reklamy)
    • Viewable Impression (>2s) (počet zhliadnutí reklamy dlhšie ako 2 sekundy)
    • ClickRate (miera klikov)
    • Likes (počet páči sa mi to)
    • CTR (miera preklikov)
    • Reach (dosah)
    • Skip Ad (počet preskočení reklamy)
    • Total Video View (celkový počet zhliadnutí videa)
    • 3-sec / 10-sec Video View (počet 3-sekundových / 10-sekundových zhliadnutí videa)
    • Video Played to 25 % / 50 % / 75 % / 100 % (počet zhliadnutí videa do 25 % / 50 % / 75 % / 100 %)
    • Average Watch Time Per Video View / Impression / Person (priemerný čas sledovania za zhliadnutie videa / za počet impresií / za osobu)
    • Total Engagement (celkový počet interakcií)
    • Engagement Rate (miera interakcií)
    • Comments (komentáre)
    • Shares (zdieľania)
    • Follows (sledujúci)
    • Music Clicks (TikTok metrika)
    • Hashtag Challenge Clicks ( TikTok metrika)
    • Homepage Visits (počet návštev domovskej stránky)

Brand Takeover formát

Veľmi podobný formát reklamy ako TopView. Užívateľ uvidí full screenovú reklamu ihneď po otvorení aplikácie TikTok. Taktiež je zabezpečený 100 % SOV počas celého dňa. Rozdiel je najmä vo formáte kreatívy.

  • Kreatíva: automaticky zobrazená bez zvuku,
    • 3-sekundový JPG formát alebo 3 - 5 sekundové video.
  • Presmerovanie: externá alebo interná landing page.
  • Priemerné CTR (Click-Through-Rate): 8 - 12 %.
  • Čo si vlastne kupujem: inzerujúca firma opäť platí za CPD. Povolené je zobrazenie jedného brandu (značky) počas 24 hodín. Priemerná frekvencia zobrazenia je max. 3 - 5. Pri tomto zobrazeníí má firma garantovaný počet impresií.
  • Sledované metriky:
    • Impression (počet videní)
    • Click (kliky)
    • Unique Reach (unikátny dosah)
    • Skip Ads & Skip Rate (počet preskočení reklamy a miera preskočenia reklamy)

Čo ponúkajú In-Feed Ads na TikToku?

OneDayMax formát

Reklama sa zobrazuje na nástenke “For you” a je to prvá reklama na nástenke, viditeľná počas celého dňa. Obsahuje výstižné Call-To-Action.

  • Kreatíva: video s max. dĺžkou 60 sekúnd.
  • Presmerovanie: externá alebo interná landing page.
  • Priemerné CTR (Click-Through-Rate): 0,8 - 1 %.
  • Čo si vlastne kupujem: pri tomto formáte inzerujúca firma platí za CPD. Povolené je zobrazenie jedného brandu (značky) počas 24 hodín. Priemerná frekvencia zobrazenia je max. 3 - 5. Pri tomto zobrazení má firma garantovaný počet impresií.

Brand Premium formát

Reklama sa zobrazuje na nástenke “For you” a ide o reklamu spomedzi ďalších 130 prvých videí na nástenke. Podporuje cielenie a obsahuje výstižné Call-To-Action.

  • Kreatíva: automaticky prehrávané video s max. dĺžkou 60 sekúnd, so zapnutým zvukom.
  • Presmerovanie: externá alebo interná landing page.
  • Priemerné CTR (Click-Through-Rate): 0,8 - 1 %.
  • Čo si vlastne kupujem: pri tomto formáte inzerujúca firma platí denný minimálny rozpočet a funguje na základe CPM (Cost-Per-Mile) modelu, a teda ceny za tisíc zobrazení. Priemerná frekvencia zobrazenia je max. 3 - 5.

Sledované metriky In-Feed Ads (Reservation):

    • Impression (počet videní reklamy)
    • Viewable Impression (>2s) (počet zhliadnutí reklamy viac ako 2 sekundy)
    • Click (kliky)
    • CTR (miera preklikov)
    • Reach (dosah)
    • Video View / Unique Video View (počet zhliadnutí videa / počet unikátnych zhliadnutí videa)
    • 3-sec / 10-sec Video View / Unique Video View (počet 3-sekundových / 10-sekundových zhliadnutí videa / unikátnych zhliadnutí videa)
    • Video Played to 25% / 50% / 75% (počet zhliadnutí videa do 25% / 50% / 75%)
    • Video / Unique Video Watched at 100% (počet zhliadnutí / unikátnych zhliadnutí videa do 100%)
    • Total Watch Time (celkový čas sledovania)
    • Average Watch Time Per Video View / Per Person / Per Impression (priemerný čas sledovania za video zhliadnutie / za osobu / za počet impresií)
    • Played Impression (
    • Engagement (Like / Comment / Share) (Interakcie - pači sa mi to / komentáre / zdieľania)
    • Engagement Rate (miera interakcie)
    • Homepage visits (počet návštev domovskej stránky)
    • Follows (sledujúci)
    • Music Clicks (TikTok metrika)
    • Hashtag Challenge Clicks (TikTok metrika)

Sledované metriky In-Feed Ads (Direct Response):

    • CPC, CPM (cena za klik, cena za 1000 zobrazení)
    • Impressions (počet videní reklamy)
    • Clicks (kliky)
    • CTR (miera preklikov)
    • Conversion, Real-time conversion / CPA / CVR (konverzia, konverzia v reálnom čase / Cost-Per-Action cena za akciu / Conversion-Rate miera konverzií)
    • In-App Event (Udalosti v aplikácii):
    • Registration, CPR, Registration Rate (registrácie, cena za registráciu, miera registrácií)
    • Purchase, Cost per Purchase, Purchase Rate (nákupy, cena za nákup, miera nákupov)
    • Install, Install Cost, Real-time Install / Install Cost / Install Rate (inštalácie, cena za inštaláciu, inštalácie v reálnom čase / miera inštalácií)
    • Atribúcia:
    • VTA Conversion, VTA Registration (počítanie konverzií po zhliadnutí reklamy)
    • CTA Conversion, CTA Registration (počítanie konverzií po prekliknutí na reklamu)
Článok pokračuje pod reklamou

Reklamy založené na aukčnom modeli

Pri tomto type reklám je potrebná optimalizácia na TikTok reklamnej platforme.

  • Kreatíva: video s max. dĺžkou 60 sekúnd. K dispozícií však je aj Video Creation Kit od TikToku, ktorý vám umožní vytvoriť si svoje vlastné video.
  • Presmerovanie: externá alebo interná landing page.
  • Čo si vlastne kupujem: CPC (Cost-Per-Click, teda cena za klik), CPM (Cost-Per-Mile, teda cena za tisíc zobrazení), CPV (Cost-Per-View, teda cena za zhliadnutie videa) ,CPI (Cost-Per-Install, teda cena za inštaláciu).

Obsahové reklamy

Tieto reklamy sú založené na tzv. “hashtagovej výzve”. Sú umiestnené na “For You” nástenke užívateľov a dokážu generovať unikátnu a masívnu interakciu, keďže sa z nich veľakrát stáva virálny obsah. Ich úlohou je zaujať užívateľov, aby vytvorili špeciálny obsah, ktorý bude obrandovaný vašou značkou.

Zhrnutie

TikTok ponúka viacero formátov reklám, medzi ktorými máte ako inzerent možnosť výberu. Väčšina formátov vyžaduje ako kreatívu video, na čom je v podstate založený aj TikTok samotný. Na to, že TikTok je v podstate iba vo svojich začiatkoch v oblasti správy reklám, pri niektorých formátoch zvolili zaujímavú stratégiu založenú na CPD. V porovnaní s Facebookom budú jeho algoritmy pravdepodobne menej prepracované, čo naznačujú aj jeho obmedzenejšie možnosti cielenia. Podrobnejšie cielenie je možné iba pri In Feed reklamách, založených na CPM modeli (napr. formát Brand Premium). Pri týchto reklamách je možné cieliť podľa:

  • pohlavia,
  • lokácie (nepodporuje cielenie na konkrétne mestá),
  • veku,
  • jazyku,
  • operačného systému zariadenia,
  • typu siete,
  • hodnoty zariadenia,
  • obsahu,
  • výberu spomedzi viacerých základných záujmov.

Je však potrebné podotknúť, že TikTok je vo svojich začiatkoch, kde bol Facebook pred viacerými rokmi. Je teda možné, že o pár rokov môžeme od TikToku očakávať ešte veľké veci.

Viac podobných článkov nájdete na www.podnikajte.sk

Kristína Hoštáková title_company
Kristína Hoštáková Business Factory

Expertka na reklamu na Facebooku. Vedie slovenskú pobočku marketingovej agentúry Business Factory, ktorá okrem oficiálnych partnerstiev s Google, patrí aj medzi hlavných oficiálnych partnerov Facebooku pre reklamné technológie v Európe.


Virtuálny influencer ako nový trend v marketingu

Aj keď nie sú skutoční, sú obľúbenou súčasťou reklamných kampaní. V čom spočívajú výhody virtuálnych influencerov, ako s nimi spolupracovať a pre koho sú vhodným riešením?

Prvú vlnu prežili vďaka online priestoru: Ako si zákazníkov udržalo kníhkupectvo Artforum?

Pandémia prinútila mnohých obchodníkov pôsobiť na istý čas výlučne na internete. Ako sa ale dá do online priestoru presunúť netradičné kníhkupectvo, ktoré je zároveň kultúrnym bodom mesta?

Ako predávať pomocou YouTube?

YouTube je najväčšou svetovou televíziou. Oplatí sa ho preto použiť aj na propagáciu svojej značky. Ako správne nastaviť kampaň?

Ako na internetový obchod? Nové spôsoby predaja produktov a služieb

Druhá lekcia bezplatného vzdelávacieho programu spoločnosti Google nesie názov „Predávajte online“. Odborníci radia, ako si nastaviť ciele a stratégiu online kampane, ako využiť reklamu v Nákupoch Google a vysvetľujú prínos nástroja Smart Bidding.
To najlepšie z Podnikajte.sk do vašej schránky