Podnikateľské programy na prenájom (softvér ako služba)

Podnikateľské programy na prenájom (softvér ako služba)
Michal Vojtyla

Vyštudoval manažérske rozhodovanie a informačné technológie. Špecializuje sa na efektívne využívanie a automatizáciu IT v podnikaní. Podnikateľom ponúka viaceré webové služby - konzultácie, tvorbu webových stránok, správu webov a rôzne typy optimalizácií. Zaujíma sa o bezpečnosť a umelú inteligenciu.

Zobraziť viac
Zobraziť menej

Prečo by ste mali nakupovať softvér na niekoľko rokov dopredu? Prečo by ste mali nakupovať fixný počet licencií pre zamestnancov, ktorých počet sa neustále mení? Nepoužívajte zastaraný softvér a inšpirujte sa modernou formou platby za softvér.

Softvér ako služba, patrí u podnikateľov medzi obľúbenú formu cloudu. Ak používate cloud ako úložisko, určite využijete pri podnikaní aj niektorý nižšie spomenutý softvér. Pri využívaní softvéru ako služby vás môžu osloviť nasledovné výhody:

  • najaktuálnejší softvér (nové verzie programov so všetkými aktualizáciami),
  • flexibilný počet licencií (plaťte iba za to, čo skutočne potrebujete),
  • mesačná platba (už viac žiadne vysoké náklady pri kúpe),
  • dostupnosť z hociktorého počítača (služby fungujú v prehliadači),
  • dostupnosť z mobilných zariadení (smartfóny či tablety,
  • žiadne starosti s hardvérom a údržbou (o všetko sa postará poskytovateľ služby).

Všetky programy sme kvôli lepšej prehľadnosti roztriedili medzi viaceré kategórie.

Kancelárske softvérové balíky ako služba

Kancelárske softvéry nemusíte kupovať, možno si ich prenajať. Najznámejšími službami sú:

Oproti klasickým „krabicovým“ verziám majú viacero výhod, ktoré vyplývajú z povahy modelu softvér ako služba. Práve vďaka týmto výhodám odporúčame všetkým podnikateľom prechod na tento model platby. Ak sa neviete rozhodnúť, ktorú službu používať, prečítajte si porovnanie kancelárskych balíkov, v ktorom nájdete porovnanie funkčnosti a ceny. Rovnako vám odporučíme balík priamo pre vás.

Ekonomické a účtovné softvéry ako služba

Lídrom je na Slovensku spoločnosť ABRA, ktorá okrem iného vytvára informačné systémy na plánovanie a riadenie. Ich softvér je komplexný a preferujeme ho pred čiastkovým riešením viacerých firiem.

Ak vám postačuje niečo menšie, skúste využiť riešenie Humanet od spoločnosti Mado .

Veľmi dôležitou činnosťou každej spoločnosti je analýza dát. Prečítajte si o riešeniach typu business intelligence.

Do pozornosti chceme dať bezplatný online systém na faktúry spoločnosti Kros, ikros.sk.

Komunikácia a spolupráca

Fanúšikovia spoločnosti Google sa môžu tešiť z ich služby Google Hangouts. Služba neposkytuje iba klasický chat. Umožňuje video a konferenčné hovory.

Skype v pravom slova zmysle nemožno považovať za softvér, ktorý by sme mohli charakterizovať ako službu. Aspoň nie teraz. Veríme, že v budúcnosti Microsoft prepracuje aj túto populárnu službu, ktorú už teraz ponúka ako súčasť Officu 365.

V prípade spolupráce odporúčame manažment úloh alebo manažment dokumentov – cloudové úložisko.

Predajné a analytické softvéry ako služba

Do tejto kategórie patrí najmä analytický softvér, ktorý nám odpovie na viacero otázok ohľadom predajov. Takéto robustné systémy stoja väčšinou tisíce eur a môžu si ich dovoliť iba veľké spoločnosť. Situácia sa začala meniť a tieto systémy si môžu dovoliť aj malé a stredne veľké firmy. Príkladom môže byťspoločnosť ProfitUp, ktorá sa stala Podnikateľských nápadom roka 2012.

Potrebujete niečo viac? Prenajmite si svetoznámy systém SAP už od 89 €.

Ďalšie softvéry ako služba

Za jednotku na trhu v poskytovaní softvéru cloudovou formou sa vo všeobecnosti považuje stránka Salesforce.com. Obsahuje širokú funkčnosť, ktorú využijú najmä stredne veľké a veľké spoločnosti. Vhodná je aj pre menšie spoločnosti, ktoré poskytujú svoje služby či predávajú tovar na zahraničné trhy. Známa je svojim systémom na správu vzťahov so zákazníkmi.

Slovenskou obdobou je obchod appshop.sk patriaci Slovak Telekomu. Ide o nový projekt a zatiaľ obsahuje 12 aplikácií, ktoré si možno prenajať. V budúcnosti budú doplnené ďalšie.

Spoločnosti, ktoré chcú informovať zákazníkov o svojich ponukách by mali zvážiť nástroj na e-mail marketing. Ten im umožní poslať tisíce e-mailov v priebehu niekoľkých sekúnd.

Prípadové štúdie

1. Dvaja partneri (jeden z Košíc a druhý z Bratislavy) majú tri maloobchodné predajne so zdravou stravou, bio produktami a pod. Predajne majú v Bratislave, Žiline a Košiciach. O pobočky vo svojich mestách sa starajú sami. O žilinskú pobočku sa starajú spoločne. Spoločne zamestnávajú šesť ľudí na trvalý pracovný pomer a dvoch brigádnikov. Firma má aj vlastný e-shop.

Naše odporúčanie:

  • Google Apps,
  • manažment úloh,
  • nástroj na e-mail marketing.

2. Rodinná firma ponúka vodárenské a plynárenské služby. Otec so synom sa starajú o hľadanie a získavanie zákaziek, mama s dcérou sa starajú o ekonomické a účtovnícke veci. Otec so synom veľa cestujú po celom Slovensku. Rodina využíva na poskytovanie svojich služieb zazmluvnených živnostníkov.

Naše odporúčanie:

  • Office 365,
  • informačný systém ABRA.

3. Maloobchodná kamenná predajňa s luxusným oblečením otvorila svoju prevádzku v novom nákupnom centre. Čoskoro plánuje vytvoriť vlastný e-shop. Zamestnáva tri predavačky na TPP.

Naše odporúčanie:

  • Office 365,
  • analytický softvér ProfitUp,
  • softvér na správu vzťahov so zákazníkmi,
  • nástroj na e-mail marketing.

Viac podobných článkov nájdete na www.podnikajte.sk

Michal Vojtyla
Michal Vojtyla

Vyštudoval manažérske rozhodovanie a informačné technológie. Špecializuje sa na efektívne využívanie a automatizáciu IT v podnikaní. Podnikateľom ponúka viaceré webové služby - konzultácie, tvorbu webových stránok, správu webov a rôzne typy optimalizácií. Zaujíma sa o bezpečnosť a umelú inteligenciu.


Zabudnutý alebo zablokovaný BOK/KEP kód: čo robiť?

Ako si odblokovať prístupové/podpisové kódy na občianskom preukaze? Kedy ich možno odblokovať online a kedy je potrebné zájsť na políciu osobne?

Regulácia umelej inteligencie v EÚ: aké budú pravidlá?

Na regulácii používania umelej inteligencie sa inštitúcie EÚ zhodli a jej schválenie sa blíži do „finále“. Čo to bude v praxi znamenať pre podnikateľov na Slovensku?

Umelá inteligencia v marketingu: ako ju využiť?

Nové technológie menia nákupné správanie zákazníkov, prispôsobiť sa tomu musia aj firmy a marketéri. S čím vie pomôcť umelá inteligencia v reklamných nástrojoch?

Podvody s použitím umelej inteligencie: pozor na deepfake

Podvodníci vedia pomocou AI vytvoriť uveriteľnú kópiu nadriadeného a zneužiť dôverčivosť zamestnancov. Na čo dať pozor a ako postupovať, ak sa stanete obeťou?
To najlepšie z Podnikajte.sk do vašej schránky