Spolupráca s Kaufland online trhoviskom odštartovala v spoločnosti EMOS novú kapitolu podnikania. Vďaka platforme sa jej darí rozširovať značku na zahraničných trhoch, oslovovať nových zákazníkov a jednoducho expandovať do ďalších krajín bez nutnosti začínať na novom trhu úplne od základov.
Keď spoločnosť EMOS v roku 1991 začala písať svoju históriu, vznikla ako malá rodinná firma v Českej republike. Venovala sa obchodu s elektronikou cez B2B model a postupne sa zaradila medzi významných medzinárodných dodávateľov. Počas posledných rokov doplnila svoje aktivity aj o obchodný model B2C, keď prostredníctvom priameho predaja ponúka sortiment koncovým zákazníkom. Na vstup do B2C segmentu na nemeckom trhu využila platformu Kaufland online trhoviska. „Od leta 2023 predávame naše výrobky priamo spotrebiteľom cez Kaufland online trhovisko. Pre našu firmu to odštartovalo úplne novú kapitolu podnikania,“ vysvetľuje Martin Budek, manažér elektronického obchodu spoločnosti EMOS.
Nový trh, nová cieľovka aj nový prístup cez kaufland.de
Nemecký trh poskytol spoločnosti ideálne podmienky na vstup k európskym spotrebiteľom. „Kaufland.de má silné povedomie o značke, ale aj veľkú základňu zákazníkov, ktorí tu každý mesiac aktívne nakupujú,“ zdôrazňuje Martin Budek. „Vďaka tejto platforme dokážeme osloviť aj také skupiny zákazníkov, ku ktorým by sme sa inak nedostali. Zároveň je to spôsob, ako môžeme posilniť značku EMOS aj v Nemecku.“
Kľúčom k úspechu je osobná podpora a špeciálne služby
Podľa manažéra značky EMOS im vstup na zahraničný trh výrazne zjednodušila podpora od Kaufland online trhoviska, ktorú predajca po registrácii na platformu získava: „Osobná podpora tímu bola veľmi efektívna, orientovala sa na riešenie problémov, čo nám štart na nemecký trh veľmi uľahčilo. Oceňujem, že tím podpory komunikoval rýchlo a bol nám nápomocný.“ Kaufland online trhovisko zároveň zapojeným predajcom poskytuje aj zákaznícky servis v nemeckom jazyku či spracovanie platieb v lokálnej mene. K dispozícii majú aj doplnkové služby, akou je napríklad reklama na sponzorované značky, ktorá im pomôže viac sa zviditeľniť v cieľovej skupine spotrebiteľov.
Jeden účet, sedem trhov, stovky miliónov zákazníkov
Keď spoločnosť EMOS videla, že štart na iné trhy môže byť naozaj jednoduchý a rýchly, rozhodla sa využiť aj ďalšie predajné kanály Kaufland online trhoviska. Svoj predaj takto rozšírila aj do Čiech a na Slovensko. Vstupné procesy prebehli hladko aj vďaka flexibilnej technológii, ktorá dokáže spravovať online trhoviská centrálne z jedného miesta. Prehľadné ovládanie cez API rozhranie podľa Martina Budeka spoločnosti nezvýšilo pracovnú záťaž, a aj napriek tomu EMOS registruje, ako dosah spoločnosti rastie: „Dobrá správa je, že Kaufland tento rok mieri aj na trhy vo Francúzsku a Taliansku. Ide o krajiny, ktoré ponúkajú veľkú príležitosť a my ju chceme naplno využiť.“
Kaufland rozšíri svoje služby na platforme Kaufland.fr a Kaufland.it koncom leta 2025. Zatiaľ čo Francúzsko poskytuje trh v hodnote 60 miliárd eur a predajcovia na ňom môžu osloviť vyše 37 miliónov online zákazníkov, objem talianskeho trhu predstavuje 58 miliárd eur a viac než 22 miliónov spotrebiteľov. Len vďaka jedinej registrácii tak predajcovia majú príležitosť predávať vo všetkých siedmich krajinách, kde Kaufland online trhovisko pôsobí, a využiť potenciál vyše 139 miliónov zákazníkov. To všetko bez toho, aby museli začínať na novom trhu od nuly.
Partnerstvo, ktoré umožňuje rásť
Spolupráca s Kaufland online trhoviskom pre EMOS znamená viac než len podporu pri priamom predaji koncovým zákazníkom. Predajcovi elektroniky zároveň pomáha zviditeľniť svoju značku na viacerých zahraničných trhoch. „Kaufland online trhovisko je partner, s ktorým sa navzájom rešpektujeme – a to je pre nás kľúčové. Aj preto našej spolupráci dôverujeme a tešíme sa na to, ako vďaka nej dokážeme rásť,“ pokračuje Martin Budek. Zároveň pripomína, že takéto partnerstvo prináša aj nové príležitosti pre rozvoj značky či budovanie zákazníckej vernosti: „Neustále zavádzanie nových nástrojov a služieb len potvrdzuje, že ideme správnym smerom. Ceníme si osobný prístup, flexibilitu a pravidelnú podporu, ktorú nám táto spolupráca ponúka a vidíme v nej veľký potenciál aj do budúcnosti.“
Prepojenie online sveta a kamenných predajní
Individuálny prístup, servis podporných služieb a jednoduchá expanzia na ďalšie trhy sú len jedny z mnohých výhod, ktoré Kaufland online trhovisko dodávateľom poskytuje. „Na niektorých trhoch dokáže Kaufland výborne prepájať kamenné obchody s online predajom, čo výrazne zvyšuje viditeľnosť značky,“ zdôrazňuje manažér spoločnosti.
Kaufland prevádzkuje v ôsmich krajinách viac než 1 600 predajní a v niektorých regiónoch dosahuje povedomie o značke až 99 percent. Každý mesiac tak pritiahne na online trhovisko milióny spotrebiteľov a vernostné programy ako Kaufland aplikácia alebo Kaufland Card (dostupná v Nemecku, Česku, na Slovensku a v Poľsku) efektívne prepájajú online s offline svetom, čo pre zákazníkov vytvára bezproblémový nákupný zážitok.
Začnite predávať na Kaufland online trhovisku zadarmo!
Zaregistrujte sa teraz pomocou kódu KGMSTART a využite túto jedinečnú príležitosť.
Získajte 3 mesiace bez základného poplatku na všetkých Kaufland online trhoviskách.
Akcia trvá do 31. augusta
2025 – nepremeškajte ju
a zaregistrujte sa teraz.