Ako zefektívniť predaje pomocou business intelligence?

Ako zefektívniť predaje pomocou business intelligence?
Michal Vojtyla

Vyštudoval manažérske rozhodovanie a informačné technológie. Špecializuje sa na efektívne využívanie a automatizáciu IT v podnikaní. Podnikateľom ponúka viaceré webové služby - konzultácie, tvorbu webových stránok, správu webov a rôzne typy optimalizácií. Zaujíma sa o bezpečnosť a umelú inteligenciu.

Zobraziť viac
Zobraziť menej

Využite najnovšie technológie a zvýšte zisk pri predaji, minimalizujte straty na zásobách či tovare v sklade a analyzujte detailne svoje účtovníctvo. Prinášame prehľad niekoľkých nástrojov business intelligence.

V predchádzajúcom článku o business intelligence sme vysvetlili čo je business intelligence a kedy nám môže pomôcť. Dnes si ukážeme riešenia od niekoľkých firiem, ktoré vám pomôžu pochopiť dôležitosť business intelligence v podnikaní. Konkrétne sa zameriame na analytické a reportovacie nástroje.

Používanie analytických nástrojov má niekoľko výhod:

  • okamžitý a aktuálny prehľad o stave firmy,
  • presné a detailné informácie o stave predajov, zásobách, tovarov alebo účtovníctve, ktoré možno filtrovať podľa času a iných kritérií,
  • lepšie plánovanie pri nákupe tovarov alebo prijímaní zamestnancov a s tým súvisiaca optimalizácia nákladov,
  • identifikácia najlepšie a najhoršie predávajúcich tovarov s cieľom maximalizácie ziskov.

Výhody business intelligence

V čom sú nástroje business intelligence lepšie ako vaše skúsenosti alebo priama komunikácia predajcov so zákazníkmi? Kde sa nachádza dôležitosť týchto nástrojov?

Nástroje business intelligence sú veľmi presné a podrobné

Položte predavačke vo vašom obchode nasledujúcu otázku:

Ktorý tovar sa najlepšie predáva a koľko sa ho predá?

Predavačka: tovar XY a ešte tovar YZ a predá sa ich okolo 20 kusov každý deň.

Analytický softvér:

Názov tovar Dátum1 Dátum2 Dátum3 Priemer
Tovar YZ 23 19 20 20,66667

Poznali ste tieto informácie aj bez nástrojov business intelligence? Tak si položte otázku, či dokážete zistiť ako bol predaj rovnakého, prípadne podobného tovaru minulý mesiac. Alebo minulý rok. Či ste mali na predaji väčší, alebo menší zisk v porovnaním s iným obdobím.

Nástroje business intelligence umožňujú spájať informácie z viacerých zdrojov

Predavačka síce pozná zákazníkov a ich správanie v predajni, ale predaje vo vašom e-shope môžu byť úplné iné. Informácie o najpredávanejších produktoch môžu byť potom skreslené. Prečo nespojiť informácie z predajne a e-shopu a zistiť čo sa vám skutočne predáva najlepšie. Ak nemáte e-shop, pridajte údaje z vášho iného obchodu, alebo štatistické údaje, informácie z internetu.

Nástroje intelligence poskytujú štatistické ukazovatele a závery

Kedy sa predávali tovary alebo poskytovali služby najviac? Kedy najmenej? Aké je rozloženie v čase? Aký bol priemerný zisk na tovare? Celej skupine tovarov? Koľko percent bolo reklamovaných? Podporil nákup jedného tovaru predaj druhého?

Poviete si, že na toto všetko Vám stačí program Microsoft Excel? Chyba. V Exceli nemôžete pripájať rôzne zdrojové systémy, ktoré sa pravidelne aktualizujú. Nemôžete nastaviť rozdielne prístupové práva pre rôzne typy používateľov. Excel nebol vytvorený na tento druh činností a preto by bola tvorba pokročilých reportov problematická, časovo náročná ba priam nemožná.

Investičné náklady na business intelligence sa vrátia v priebehu niekoľkých mesiacov. Výhody nižšie opísaných nástrojom oproti veľkým a komplexným riešeniam sú nasledujúce:

  • jednoduchosť a zrozumiteľnosť,
  • okamžitá podpora a poradenstvo,
  • možnosť prispôsobenia,
  • cena,
  • nie sú potrebné školenia.

 

POHODA Business Intelligence

Tvorca obľúbeného ekonomického softvéru POHODA ponúka analytický nástroj, pomocou ktorého možno vytvárať a upravovať jednoduché i zložité reporty podľa rôznych filtrov a kritérií. Výsledné reporty sa zobrazia priamo v aplikácii Microsoft Excel formou kontingenčných tabuliek a grafov, ktoré v priebehu okamihu reagujú na otázky a požiadavky užívateľov. Z toho dôvodu nie sú potrebné žiadne ďalšie školenia na prácu so systémom. Ak zmeníte zdrojové údaje, softvér automaticky upraví report a okamžite zobrazí výsledok. Pre svoju prevádzku potrebuje POHODA Business Intelligence SQL server od spoločnosti Microsoft.

Analyzujte účtovníctvo, skladové hospodárstvo alebo doklady. Môžete si zobraziť prehľadnú výsledovku o hospodárení firmy, celkové predaje, predaje podľa jednotlivých mesiacov roka alebo stredísk, činností a zákaziek. Porovnajte ich s minulými rokmi a zistite, ktoré rozhodnutia vám pomohli v podnikaní. Ak vám nestačia údaje iba z účtovníctva, pridajte do systému informácie o predaji z pokladní alebo e-shopu a odhalíte ďalšie zaujímavosti. Najpredávanejšie položky vášho sortimentu a iné.

Softvér navyše získal ocenenie IT produkt 2012 v kategórií podnikový software a vyhral súťaž Microsoft Awards 2012.

Zdroj: http://www.stormware.sk/image/POHODA/BI/BILite_skladove_zasoby_small.jpg

Výhody Nevýhody
jednoduché ovládanie a intuitívne prostredie je potrebné mať zakúpenú licenciu na softvér Microsoft SQL Server za 108€
spolupráca s nástrojmi business intelligence od spoločnosti Microsoft program funguje iba pod systémom Windows
predpripravené šablóny na reporty nefunguje na mobilných zariadeniach
možnosť tvorby vlastných reportov  
bezplatný seminár k produktu  

Cena bez DPH od

563 € (program) + 133 € (inštalácia) + 99 € (implementácia)

Ďalšie informácie o produkte

http://www.stormware.sk/pohoda/business-intelligence/

Článok pokračuje pod reklamou


ABRA iGATE

Je internetová aplikácia najväčšieho českého výrobcu informačných systémov. Táto aplikácia demonštruje prístup moderných nástrojov, ktoré sú dostupné na každom type zariadenia v reálnom čase. Report vytvoríte, upravíte a zobrazíte na tablete alebo v telefóne. Stačí ak ste pripojený na internet.

Zdrojové údaje môžete čerpať z viacerých odlišných databáz. Problém nerobia ani súbory z cloudu Google Drive. Môžete tak pohodlne sledovať údaje o vašej firme, alebo prezentovať dosiahnuté úspechy svojim obchodným partnerom, prípadne investorom.

Pri zakúpení produktu nie sú potrebné žiadne dodatočné investície na hardvér alebo softvér, avšak bežný užívateľ sa nezaobíde bez profesionálnej implementácie.

Zdroj: http://demo-igate.abra.eu/app/show/Majetek_-_odpisovy_plan?0

Výhody Nevýhody
minimálne požiadavky na fungovanie potrebné internetové pripojenie
nástroj funguje na akomkoľvek zariadení  
nastavenie prístupových práv pre rôznych užívateľov  
možnosť zasielania automatických reportov na e-maily  

Cena bez DPH od

 1 669€ (balík 1 - 5 užívateľov)

Ďalšie informácie

http://www.abra.sk/produkty/abra-igate

 

Retail BI

Je perspektívna malá spoločnosť, ktorá sa zaoberá zberom a komplexnou analýzou maloobchodných dát. Analýza sa vykonáva na serveroch spoločnosti a zákazníkovi sa zobrazí iba výsledný report. Zákazník je zbavený starostí o hardvér. Nástroj využíva cloudové riešenie a poskytuje sa ako služba. Preto bude mať zákazník vždy k dispozícií najnovšiu verziu nástroja a najnovšie typy reportov. Navyše odpadá potreba servisu a aktualizácií. Spoločnosť získala v roku 2012 ocenenie Podnikateľský nápad roka. Odvtedy sa rozrastá a medzi jej klientov patria veľké medzinárodné spoločnosti.

Výhody Nevýhody
špeciálne reporty pre maloobchodné predajne orientácia na maloobchod
najnovšia verzia systému potrebné internetové pripojenie
nulové náklady na údržbu  
neobmedzený počet používateľov  
cena  

Cena bez DPH od

75 € mesačne / predajňa + 95 € implementácia

Ďalšie informácie

http://www.profitup.sk

 

Viac podobných článkov nájdete na www.podnikajte.sk

Michal Vojtyla
Michal Vojtyla

Vyštudoval manažérske rozhodovanie a informačné technológie. Špecializuje sa na efektívne využívanie a automatizáciu IT v podnikaní. Podnikateľom ponúka viaceré webové služby - konzultácie, tvorbu webových stránok, správu webov a rôzne typy optimalizácií. Zaujíma sa o bezpečnosť a umelú inteligenciu.


Zabudnutý alebo zablokovaný BOK/KEP kód: čo robiť?

Ako si odblokovať prístupové/podpisové kódy na občianskom preukaze? Kedy ich možno odblokovať online a kedy je potrebné zájsť na políciu osobne?

Regulácia umelej inteligencie v EÚ: aké budú pravidlá?

Na regulácii používania umelej inteligencie sa inštitúcie EÚ zhodli a jej schválenie sa blíži do „finále“. Čo to bude v praxi znamenať pre podnikateľov na Slovensku?

Umelá inteligencia v marketingu: ako ju využiť?

Nové technológie menia nákupné správanie zákazníkov, prispôsobiť sa tomu musia aj firmy a marketéri. S čím vie pomôcť umelá inteligencia v reklamných nástrojoch?

Podvody s použitím umelej inteligencie: pozor na deepfake

Podvodníci vedia pomocou AI vytvoriť uveriteľnú kópiu nadriadeného a zneužiť dôverčivosť zamestnancov. Na čo dať pozor a ako postupovať, ak sa stanete obeťou?
To najlepšie z Podnikajte.sk do vašej schránky