Hong kong - brána do Číny

Hongkong už roky určuje trendy v technologických novinkách, dizajne, vývoji a aj v móde. Je miestom s výhodnou geografickou polohou a v kombinácii s nízkym daňovým zaťažením sa stáva čoraz atraktívnejším miestom pre nadväzovanie nových kontaktov a rozvíjanie biznisu.

Možno práve preto množstvo medzinárodných firiem a obchodníkov, ktorí pravidelne obchodujú s Čínou, si vytvára zastúpenie v Hongkongu. Často je to pre nich vysoká forma prestíže a aj jednoduchý spôsob, ako získaných dodávateľov aj ľahko skontrolovať.

Nájdite si dodávateľa v Číne

Na hľadanie dodávateľa je najvhodnejšie navštíviť veľtrhy v Kantone, Pekingu či Hongkongu alebo hľadať na internetových stránkach, ktoré združujú stovky výrobcov. Jednou z najbezpečnejších je práve databáza firiem Hongkongskej rady pre rozvoj obchodu (www.hktdc.com), ktorá deklaruje overenie firiem voči podvodníkom a fiktívnym dodávateľom. „V posledných rokoch vzniklo množstvo stránok, ktoré sa snažia zarobiť na neznalosti ľudí. Ak hľadáte dodávateľov na vlastnú päsť, overte si aspoň hongkongské firmy na oficiálnom registri firiem Icris.cr.gov.hk. Je to prvý krok k tomu, ako sa vyhnúť podvodu,“ odporúča Kateřina Zapletalová z HKTDC. „Aj keď ide o užitočnú pomôcku, overiť si viete iba hongkonských obchodných partnerov. Čínske firmy v tomto registri nenájdete,“ upozorňuje Kateřina Zapletalová.

Nechajte si skontrolovať výrobu z Číny

Pri výrobe v Číne sa neoplatí slepo spoľahnúť na výrobcov bez predbežnej kontroly. To, čo sa pre európsku spoločnosť môže zdať samozrejmé, výrobcovia často považujú za banalitu, ktorá sa odrazí v konečnom dôsledku na kvalite tovaru. Často sa to stáva pri použití menej kvalitnejších materiálov vo výrobe, či iného odtieňa farby jednotlivých dielcov.

Práve preto pri plánovaní výroby v Číne je priam nutnosťou presne špecifikovať každý detail. "V prípade, že by ste chceli výrobu kontrolovať, najmite si inšpekciu, ktorá preverí produkty počas výroby a pred ich expedovaním k odberateľovi. Ak kontajner s tovarom opustí prístav, možnosti reklamácie už takmer neexistujú,“ vysvetľuje Veronika Hradiliková z AccuInspection.

Prepravujte svoj tovar do celého sveta

Tovar z Číny sa dá cez Hongkong veľmi efektívne prepraviť do celého sveta. Môžete si vybrať, či dáte prednosť leteckej, námornej alebo kombinovanej preprave. Preprava lietadlom je zvyčajne najdrahšia (á800 USD za m3), ale aj najrýchlejšia. Hongkong – Taipei – Praha trvá približne 4 dni. Najlacnejšia možnosť prepravy je lodná (á250 USD za m3), ale na svoj tovar si počkáte vyše mesiaca.

Ponúknite svoj produkt v Ázii

Podnikatelia, ktorí majú záujem expandovať so svojím produktom na čínske trhy, môžu efektívne využiť množstvo veľtrhov alebo osloviť spoločnosti, ktoré im preveria a získajú odberateľov. Najčastejšie sa tak dokážu presadiť firmy, ktoré vyvíjajú biotechnológie a nanotechnológie, nové materiály a technologické novinky. Čínsky trh predstavuje obrovské možnosti, ktoré môže využiť, každá firma s inovatívnym produktom a rozpočtom na rozsiahly marketing. "Ázijský trh sa dynamicky rozvíja a prináša nové príležitosti pre zahraničné spoločnosti. Ako tieto možnosti využijú vo svoj prospech už záleží na konkrétnych firmách, ktoré uvažujú nad expanziou práve na tento trh," dodáva Ján Solík.

Združenie mladých podnikateľov Slovenska (ZMPS) a Hongkongská rada pre rozvoj obchodu (HKTDC) usporiadali seminár s praktickými informáciami o podnikaní na ázijských trhoch. Ich cieľom bolo osloviť mladých podnikateľov, ktorí majú snahu presadiť sa a vyskúšať obchodovanie mimo európskeho kontinentu.

"Slovenským podnikateľom prinášame hodnotné informácie týkajúce sa obchodných kontaktov s ázijským kontinentom. Na našom seminári sa návštevníci dozvedeli nielen teoretické informácie, ale taktiež praktické skúsenosti slovenských firiem podnikajúcich v Číne," hovorí Ján Solík zo Združenia mladých podnikateľov Slovenska.

Zdroj: Združenie mladých podnikateľov Slovenska

Našli ste chybu či nepresnosť v texte? Dajte nám o tom vedieť.

Viac podobných článkov nájdete na www.podnikajte.sk


Online obchod TEMU a jeho vplyv na e-commerce u nás

Napriek kritike, ktorej platforma čelí, je u zákazníkov stále obľúbená. Čím si ich získava, ako príchod TEMU ovplyvnil európske e-shopy a ako môžu obstáť v konkurenčnom boji?

HS kód tovaru podľa colného sadzobníka: ako ho zistiť?

Krátky sprievodca HS kódmi, ktoré sú dôležité pri preclievaní tovaru. Na čo všetko slúžia, ako sa určujú a ako sa v colnom sadzobníku orientovať?

Vyslanie zamestnancov a živnostníkov: Slovensko v EÚ vyniká

Ako sa vyvíja počet vyslanej pracovnej sily zo Slovenska, aké pravidlá platia pri opakovanom vyslaní, v čom je iné vyslanie cudzincov so slovenskou živnosťou a aké riziká vysielanie má?

Obchodný potenciál Indie rastie: čo ponúka slovenským podnikateľom?

India je najľudnatejšou krajinou sveta, no Číne konkuruje aj v obchodných príležitostiach pre zahraničných importérov a exportérov. Aké má výhody a na čo dať pozor?
To najlepšie z Podnikajte.sk do vašej schránky