6 dôvodov prečo návštevníci odchádzajú z webovej stránky

6 dôvodov prečo návštevníci odchádzajú z webovej stránky
Michal Vojtyla

Vyštudoval manažérske rozhodovanie a informačné technológie. Špecializuje sa na efektívne využívanie a automatizáciu IT v podnikaní. Podnikateľom ponúka viaceré webové služby - konzultácie, tvorbu webových stránok, správu webov a rôzne typy optimalizácií. Zaujíma sa o bezpečnosť a umelú inteligenciu.

Zobraziť viac
Zobraziť menej

Podľa štatistík chodí na vašu webovú stránku dostatočný počet ľudí. Z toho však iba malé percento vykoná nákup, prihlási sa na odber noviniek, napíše komentár alebo vyplní kontaktný formulár. Väčšina návštevníkov odíde po niekoľkých sekundách. Vieme prečo!

1. Zastaraný dizajn

Dizajn webových stránok sa neustále mení. To, čo bolo minulý rok in, môže dnes pôsobiť nudne. V súčasnosti svetu vládne tzv. materiál dizajn. Vyznačuje sa jednoduchosťou, nerušivými elementami a oku lahodiacimi efektami. Niekedy je menej viac. Zjednodušte svoju stránku a návštevníci to ocenia. Nezabúdajte však na jednu dôležitú vec - podľa stránky smartinsights.com využíva internet viac užívateľov prostredníctvom mobilných zariadení než pomocou klasických počítačov. Nutnou podmienkou pre webové stránky je preto ich responzívnosť. Ide o vlastnosť, pri ktorej sa obsah stránky prispôsobí veľkosti zobrazovaného zariadenia. Nezáleží, či ho pozeráte na mobile, tablete alebo veľkom monitore.

2. Rýchlosť

Nič nedokáže znechutiť návštevníka stránky viac ako pomalé načítavanie obsahu. Ak načítanie stránky trvá viac ako 4 sekundy, strácate až 25% návštevníkov. Pri e-shope s tržbami 50 000 € za mesiac to predstavuje stratu 150 000 € za rok! Amazonu spôsobí spomalenie načítavania stránky o 1 sekundu ročné straty okolo 1,6 miliardy dolárov. Navyše Google uprednostňuje rýchlejšie stránky vo výsledkoch vyhľadávania. Rýchlosť načítavania web stránky si môžete overiť prostredníctvom nástroja pingdom.com.

3. Otravné prvky

Návštevníci nemajú radi, keď sa po načítaní stránky automaticky spustí video s hudbou. Umožnite užívateľom vybrať si, či chcú video skutočne spustiť. Rovnako sú alergickí na vyskakovacie okná s nekonečnými ponukami, blikajúce nápisy a veľké množstvo reklám. K tomu odporúčame nepoužívať pohyblivé obrázky (angl. slider, carousel). Na prvý obrázok, resp. tlačidlo klikne iba 1% návštevníkov. Na všetky ostatné neklikne dokopy ani 1% ľudí.

4. Zlá navigácia

Prečítajte si tiež

Dajte si záležať na štruktúre webovej stránky. Stavte na jednoduché a prehľadné menu. Použite omrvinkovú navigáciu (angl. breadcrumb), z ktorej je okamžite jasné, kde sa návštevník nachádza. Pri dlhších textoch je užitočné tlačidlo na návrat na začiatok stránky. K tomu minimalizujte zbytočné prvky a sústreďte sa na to, čo ponúkate. Vynikajúcim príkladom prepracovanej navigácie je blog digitálnej agentúry VISIBILITY. Po otvorení konkrétneho článku vidíte všetko čo potrebujete. Nič navyše. Nadpis, kedy a kto článok napísal, do akej patrí kategórie a samozrejme samotný článok. Na konci článku sú umiestnené nielen informácie o autorovi, ale aj komentáre a súvisiace články.

Článok pokračuje pod reklamou

5. Nevhodný obsah

Niekedy jednoducho nezaujmete návštevníkov. Váš obsah je nudný, obyčajný a neprináša čitateľovi žiadnu pridanú hodnotu. Ak sa situácia opakuje, v budúcnosti si potenciálny zákazník vyberie vo výsledkoch vyhľadávania konkurenčnú stránku. Pritom stačí niekedy zmeniť iba použité písmo alebo farby. Používajte preto A/B testovanie a sledujte či sa zmenilo správanie návštevníkov. Ďalšou možnosťou ako zistiť správanie ľudí na webovej stránke je použitie „tepelných máp“ (angl. Heat map. Tieto mapy odhalia, kde ľudia klikajú a ako sa pohybujú na stránke. Odporúčame bezplatnú službu heatmap.me.

Heat mapa výsledkov vyhľadávania spoločnosti Google

6. Nutnosť registrácie

S týmto problémom sa môžete často stretnúť pri e-schopoch. Po jednoduchom „naklikaní“ produktov a pokuse o platbu sa zobrazí nekonečné množstvo políčok, ktoré je potrebné vyplniť. V lepšom prípade zaplatíte ako hosť, bez registrácie. V horšom prípade sa musíte registrovať. A za ten čas môžete rýchlejšie nakúpiť v inom e-shope.

Zistili ste prečo od vás odchádzajú návštevníci a neviete ako to napraviť? Kontaktujte nás e-mailom na adrese [email protected] a radi vám pomôžeme. Prvým desiatim záujemcom ponúkame bezplatnú analýzu webovej stránky.

Našli ste chybu či nepresnosť v texte? Dajte nám o tom vedieť.

Viac podobných článkov nájdete na www.podnikajte.sk

Michal Vojtyla
Michal Vojtyla

Vyštudoval manažérske rozhodovanie a informačné technológie. Špecializuje sa na efektívne využívanie a automatizáciu IT v podnikaní. Podnikateľom ponúka viaceré webové služby - konzultácie, tvorbu webových stránok, správu webov a rôzne typy optimalizácií. Zaujíma sa o bezpečnosť a umelú inteligenciu.


Zmeny cien poštovného od 1.1.2025: návrh

Od nového roka pravdepodobne vzrastú ceny zasielania listov a balíkov či použitia poštových poukazov. Prehľad avizovaných zmien.

Prístup a disponovanie s elektronickou schránkou: udelenie, úprava a zrušenie oprávnenia

Ako postupovať pri vybavení oprávnenia prístupu k e-schránke, kto a komu ho môže udeliť, čo oprávnená osoba (ne)môže robiť a ako zrušiť či zmeniť rozsah oprávnenia? Praktické info.

Archivácia účtovných dokladov v elektronickej podobe: problémy z praxe

V súvislosti s elektronizáciou účtovníctva sú časté otázky, napríklad či je potrebné uchovávať aj listinný originál dokladu. Odpovede na prípady z praxe prinieslo Finančné riaditeľstvo SR.

Zaručená konverzia dokumentov – zmeny od 1. 4. 2024

Zaručená konverzia umožňuje transformovať napr. listinný dokument do elektronického sveta so zachovaním jeho právnych účinkov. Od 1. 4. 2024 sa jej dotkli zmeny prijaté novelou vyhlášky.
To najlepšie z Podnikajte.sk do vašej schránky