6 bezplatných online nástrojov pre autorov

Písací stroj bol kedysi jediným nástrojom autora. S príchodom počítačov a internetu vznikli pomôcky, ktorými si možno prácu zjednodušiť. Či píšete knihu, články alebo blogujete, týchto 6 online bezplatných nástrojov prácu uľahčí prácu.

Google Dokumenty (Google Docs)

Web: docs.google.com

Najznámejším a najpoužívanejším textovým editorom je nepochybne Word, ktorý je v balíčku Microsoft Office. Word poskytuje všetko, čo k písaniu potrebujete, avšak si za neho musíte zaplatiť. Ak s písaním začínate a nechcete investovať financie do textového editora, môžete využiť služby Google Dokumentov, ktoré sú súčasťou Google Disk. Narozdiel od balíčku Microsoft Office sú Google Dokumenty zadarmo. Ak máte skúseností s písaním vo Worde, práca v Google Dokumentoch vám nebude robiť žiadne problémy. Vďaka tomu, že sú vaše dokumenty na cloudovom úložisku na serveroch Google, nie je potrebné mať ich uložené na flashdiskoch ani iných zariadeniach, teda ich máte k dispozícii vždy, keď ste online. Výhodou Google Dokumentov je preto práve ľahká zdieľateľnosť napríklad s editorom, jazykovým korektorom alebo spolupracovníkmi. Po vytvorení Google účtu máte k dispozícii 15 GB úložisko a neobmedzený počet vytvorených dokumentov. Všetkobezplatne.

Slovník Korpus

Web: slovniky.korpus.sk

Potrebujete si overiť skloňovanie nejakého slovíčka? Naťukajte do internetového prehliadača webstránku slovniky.korpus.sk a vložte svoje slovo do vyhľadávača. Korpus patrí pod Jazykovedný ústav Ľudovíta Štúra a pokrýva databázu slovníkov ako Krátky slovník slovenského jazyka, Pravidlá slovenského jazyku, Synonymický slovník a mnohé iné. Sami si pri vyhľadávaní môžete nastaviť, v ktorých slovníkoch chcete vyhľadávať.

Normostrana

Web: normostrana.sk

Vo svete slov je normostrana mierka, ktorú budete používať. Normostrana je štandardizovaný objem textu o dĺžke 1800 znakov vrátane medzier. V bežnom texte je to približne 250 slov. Ak sa vás vo vydavateľstve spýtajú, koľko normostrán vaša kniha obsahuje, navštívte stránku www.normostrana.sk a text prekopírujte.

Canva

Web: canva.com

Pri propagácii svojej práce online potrebujete grafický materiál ako sú napríklad bannery, logá, plagáty či dokonca obálky e-knihy. Obľúbenou voľbou je Canva. Canva je bezplatná webová platforma so širokou paletou grafických prvkov, fontov, predpripravených šablón a obrázkov bez autorských práv, ktoré môžete voľne použiť. Canva ponúka aktualizované rozlíšenia pre odlišné typy grafiky ako je obrázok na facebook alebo instagram, teda si vopred zvolíte, kam budete váš obrázok uploadovať a potom prejdete k samotnej realizácii. Tvorba na Canve je jednoduchá a intuitívna, a teda sa zaobídete bez akýchkoľvek zručností s grafickým editorom.

Bitly

Web: bitly.com

Bitly je užitočný skracovač URL adries, ktorý oceníte predovšetkým na sociálnych sieťach ako je facebook, instagram alebo twitter. Bitly slúži na sprehľadnenie zdieľaného obsahu, no tým to nekončí. Vďaka analýze môžete sledovať konverziu – teda koľko ľudí na daný link klikne. Webovú adresu vložte do bitly a nástroj vám ju skráti. Ak si vytvoríte účet, sami si tiež môžete zvoliť názov bitly adresy, ktorý vám vyhovuje.

Mailchimp

Web: mailchimp.com

V predošlých článkoch som viackrát vyzdvihovala, prečo je e-mail marketing taký dôležitý. Kde však viesť emailovú databázu a ako posielať newslettre? Za posledné roky som si obľúbila Mailchimp, na ktorý nedám dopustiť. V Mailchimpe môžete mať viacero odlišných zoznamov kontaktov a tiež ponúka predpripravené šablóny pre newslettre. Oceňujem tiež možnosť vytvárať prihlasovacie formuláre, ktoré si dokážete pridať na svoju webstránku pomocou widgetov. Mailchimp je pre prvých 2000 e-mailových kontaktov zadarmo.

Viac podobných článkov nájdete na www.podnikajte.sk


Ako si zarábať ghostwritingom?

Ak radi píšete a hľadáte prácu z domu alebo kaviarne, zarábať si ghostwritingom môže byť tou správnou voľbou. Vytvárať obsah pod cudzím menom je žiadaná služba, no stať sa ghostwriterom nie je jednoduché.

Ako napísať dobré autorské bio?

Keď sa potenciálni čitatelia dostanú k vašej knihe, budú chcieť vedieť, kto za ňou stojí. K tomu slúži váš krátky životopis – teda autorské bio. Dobre napísané bio je súčasťou vášho brandingu a pomôže nielen s budovaním kredibility a autority, ale môže i podporiť predaj.

Ako napísať pútavú knižnú anotáciu a prečo sú anotácie tlačených a elektronických kníh odlišné?

Dobrá obálka a názov knihy pritiahnu čitateľovu pozornosť, dobrá knižná anotácia vzbudí jeho zvedavosť. Spoločne rozhodujú o úspechu knihy.

Dobrá obálka knihy predáva. Ako vybrať tú správnu?

Obálka, titulok, anotácia – tri najdôležitejšie atribúty, ktoré rozhodnú o predaji vašej knihy. Váš príbeh môže byť akokoľvek skvelý, no ak obálka nezaujme dostatočne na to, aby čitateľ chytil vašu knihu do ruky, nikdy si váš príbeh neprečíta.