Slobodné povolania


Dobrá obálka knihy predáva. Ako vybrať tú správnu?

Obálka, titulok, anotácia – tri najdôležitejšie atribúty, ktoré rozhodnú o predaji vašej knihy. Váš príbeh môže byť akokoľvek skvelý, no ak obálka nezaujme dostatočne na to, aby čitateľ chytil vašu knihu do ruky, nikdy si váš príbeh neprečíta.

Ako zvoliť názov knihy, ktorý predáva?

Správny názov knihy je pravdepodobne ten najkritickejší parameter, ktorý rozhodne o predaji vašej knihy. Skvelý titulok zabezpečí záujem čitateľov, a tým pádom zvýši úspešnosť knihy. Pri jeho výbere by ste mali brať do úvahy niekoľko kritérií.

Ako propagovať knihu po vydaní

Keď píšete knihu, jej vydanie sa môže zdať ako cieľ. Ak však chcete, aby bolo vaše dielo úspešné, mali by ste vidieť za dátum publikovania. Keď kniha zasadne na police kníhkupectiev, nenechajte ju zapadnúť prachom. Je čas na marketing, propagáciu a publicitu.

Ako získať nových čitateľov a udržať tých existujúcich

Získať záujem publika je pri profesii autora kľúčové. Môžete napísať akokoľvek skvelú knihu, ale ak nezískate čitateľov, váš príbeh zostane zapadnutý prachom, prípadne sa ani nedostane na poličky kníhkupectiev. Ako zaujať publikum, keď je na trhu toľko kníh?

Ako vydať e-book?

V predošlých článkoch sme si prebrali predaj práv vydavateľstvu alebo cestu self-publishingu. Dnes sa zameriame na to, v akých formátoch môžete knihu vydať a prečo by ste rozhodne mali svoje dielo publikovať ako e-book.


8 spôsobov, ako si zarábať písaním

Zarábať si písaním nie je v dnešnej dobe nereálne. Môžete z neho urobiť svoj hlavný alebo vedľajší zdroj príjmu. Ak máte dobrý slovný prejav a potrebné zručnosti, nič vám v tom nebráni.

6 bezplatných online nástrojov pre autorov

Písací stroj bol kedysi jediným nástrojom autora. S príchodom počítačov a internetu vznikli pomôcky, ktorými si možno prácu zjednodušiť. Či píšete knihu, články alebo blogujete, týchto 6 online bezplatných nástrojov prácu uľahčí prácu.

5 najlepších marketingových rád pre autorov v roku 2019

Neodlučiteľnou súčasťou úspechu každej knihy je dobrý marketing. Trendy v online svete sa menia z roka na rok a ako dobrý autor by ste ich mali sledovať. Čomu by ste mali venovať pozornosť v roku 2019?