Vladimíra Šebová

Vladimíra Šebová

Spisovateľka a autorka knižnej sci-fi trilógie Insomnia. Okrem písania fikcie sa venuje aj podnikaniu, marketingu a copywritingu. Vedie webstránku www.vladimirasebova.com


6 bezplatných online nástrojov pre autorov

Písací stroj bol kedysi jediným nástrojom autora. S príchodom počítačov a internetu vznikli pomôcky, ktorými si možno prácu zjednodušiť. Či píšete knihu, články alebo blogujete, týchto 6 online bezplatných nástrojov prácu uľahčí prácu.

5 najlepších marketingových rád pre autorov v roku 2019

Neodlučiteľnou súčasťou úspechu každej knihy je dobrý marketing. Trendy v online svete sa menia z roka na rok a ako dobrý autor by ste ich mali sledovať. Čomu by ste mali venovať pozornosť v roku 2019?

Ako nájsť a osloviť svoju čitateľskú cieľovú skupinu

Jedna z prvých otázok, ktorú si autor kladie, je či sa bude jeho kniha niekomu páčiť. Ak práve píšete svoje dielo, alebo ste ho už dokončili, netrápte sa touto obavou. Vaši ideálni čitatelia už existujú, musíte ich len nájsť a osloviť. Pomôže vám k tomu určenie si vašej cieľovej skupiny a vytvorenie ideálneho čitateľa. Pozrime sa spoločne ako na to.

Lýdia Machová (Jazykovy Mentoring.sk): Polyglotka valcuje svet online vzdelávaním

Hovorí plynule siedmimi jazykmi a jej životnou misiou je zmeniť spôsob, ako sa ľudia učia nové reči. Vraví, že vás nenaučí jazyk, ale ukáže vám cestu, ako sa ho naučíte sami. Jej online biznis zarábal od prvého mesiaca.

6 vecí, ktoré musí obsahovať vaša autorská webstránka

Len čo nadšený čitateľ dočíta vašu knihu, zadá do google meno autora a narazí na vašu webstránku. Je to pravdepodobne prvý kontakt, ktorý s vami bude mať po dočítaní vašej knihy. Obsahuje váš web všetko, čo na ňom čitateľ hľadá?

Tri základné marketingové kanály dobrého autora

Skvele napísaný príbeh je iba polovicou úspechu. Marketing hrá v profesii spisovateľa obrovskú rolu. Vďaka nemu noví čitatelia kúpia vašu knihu a vaši stáli fanúšikovia sa s vami spoja. Bez týchto marketingových kanálov sa v knižnom svete neobídete.

Ako vydať knihu - predať rukopis vydavateľstvu alebo ísť cez self-publishing?

V minulosti pre autora existovala len jediná možnosť, ako vydať svoju knihu – poskytol rukopis vydavateľstvu, ktoré sa rozhodlo, či chce knihu vydať alebo nie. Dnešná doba však mnohé zmenila. Dnes si môžete svoje dielo vydať aj sami pomocou vlastného financovania alebo crowdfundingu. Pozrime sa na výhody a nevýhody oboch ciest.

Ako predať knižné práva vydavateľstvu a prečo vám vydavateľský dom vydaním nerobí láskavosť

Keď ste konečne dokončili svoju knihu, ďalším krokom je dostať ju do sveta. Možnosti máte dve – rukopis ponúknete vydavateľstvu, alebo vydáte knihu na vlastné náklady. Dnes sa pozrieme na to, čo robiť, keď chcete vydať svoje dielo pod hlavičkou vydavateľského domu.