Práca z domu, no mimo domu, napríklad na ruskom kolese

Pracovať v domácom prostredí je pre niekoho rozptyľujúce, niekto sa cíti príliš opustene a niekomu zasa vadí, že nie je na vzduchu. Problém vyriešil zábavný park v Japonsku a zákazníkom ponúkol možnosť pracovať priamo pri bazéne či na ruskom kolese.

Pandémia koronavírusu vzbudila dávku kreativity u každého podnikateľa, najmä u tých, ktorých podniky boli z dôvodu opatrení dlhodobo zatvorené. Kreatívne sa vynašli aj v japonskom zábavnom parku Yomiuriland. Keďže nemohli svojim zákazníkom ponúknuť jazdy na horských dráhach či kolotočoch, ponúkli prázdne sedačky pracovníkom, ktorí mali nariadenú prácu z domu.

Video konferencia s pohľadom na celé Tokio či vybavovanie mailov na Slnku pri bazéne

Zábavný park do svojej ponuky v októbri 2020 zaradil balík s názvom „zábavná práca“. Ten obsahuje stôl a stoličku pri bazéne, no taktiež ležadlo vedľa bazéna a hodinovú jazdu na vyhliadkovom ruskom kolese s prenosnou WiFi „do vrecka“. Park taktiež vybudoval čo najviac nabíjacích bodov, aby zákazníkom ich notebooky nezhasli uprostred práce a zapracoval na dostatočnom pokrytí WiFi.

Takúto formu práce z domu si obyvatelia Tokia veľmi rýchlo obľúbili. Pracovníci si vzali svoj notebook na ruské koleso, vytočili on-line konferenčný hovor a predviedli svojim spolupracovníkom pohľad z výšky. Pracovanie v takomto prostredí však malo aj svoje nevýhody. Pre niektorých ľudí mohlo byť ťažké sústrediť sa. Veď nečudo, keď mali Tokio ako na dlani.

Zákazníci si po pracovnej dobe od práce oddýchnu na atrakciách

Pre zákazníkov, ktorí chcú park využiť na prácu, sú vyhradené hodiny od 9:00 hod. do 16:00 hod. Po tomto čase už majú zákazníci možnosť využiť všetko, čo park ponúka, vrátane botanickej záhrady či strašidelného domu. Avšak za to už museli zaplatiť ďalšie, zodpovedajúce, poplatky. Počítať ale museli s tým, že z dôvodu bezpečnostných pravidiel boli niektoré atrakcie či obchody zatvorené a povinní boli tiež nosiť rúško najmä na miestach, kde nemohli dodržať odstup od druhých.

Vstupenky na „home office“ v parku ponúkali priamo na svojej webovej stránke. Jeden lístok stál 1 900 Jenov, čiže približne 14 eur na osobu. Pracovníci, ktorí sa rozhodli pracovať aj cez víkend, si mohli kúpiť síce o niečo drahší balík, ktorý stál asi 2 000 Jenov (asi 15 eur), no po skončení alebo v rámci prestávky si mohli rozhýbať telo a zahrať si golf, pretože v cene tiež boli golfové loptičky. Výhodnejšiu cenu mohli využiť páriky alebo kolegovia, pre ktorých bol balík za 3 600 jenov (asi 27 eur).

Zábavný park Yomiuriland, ktorý vznikol v roku 1964, sa takýmto spôsobom snažil vynájsť v ťažkej situácii a prilákať návštevníkov, pretože aj ich nepriaznivo zasiahla pandémia a opatrenia. Návštevníkom chcú zasa ponúknuť vytrhnutie z rutiny, prácu vonku, ktorú majú mnohí radi a zároveň netradičný zážitok.

Zdroje: reuters.com, timeout.com, travelandleisure.com, thenationalnews.com

Viac podobných článkov nájdete na www.podnikajte.sk

Libuša Removčíková
Libuša Removčíková

Písanie a žurnalistika ma vždy zaujímali, preto som študovala na Fakulte masmediálnej komunikácie UCM v Trnave. Téma podnikania a ekonomiky je mi taktiež blízka, preto som študovala na Obchodnej akadémii v Dolnom Kubíne. A baví ma aj marketingová komunikácia. Čo môže byť lepšie ako skĺbiť toto všetko dokopy?


Podnikanie vo dvojici: keď sa zo životných partnerov stanú partneri aj v biznise

Inšpiratívne príklady z praxe, kedy rozhodnutie podnikať s partnerom/partnerkou či manželom/manželkou bolo tým správnym.

Unloc rieši problém s kľúčmi a zlepšuje mobilitu aj logistiku v Nórsku

Mnohým ľuďom sa už stalo, že si zabudli kľúče a museli čakať, kým sa domov niekto vráti. Nórska spoločnosť Unloc našla riešenie pre situácie, kedy by bola vítaná možnosť zdieľať kľúč s inými ľuďmi.

Parížsky startup Heuritech dokáže vďaka umelej inteligencii predpovedať módne trendy

Inovatívny nápad, inšpirovaný svetoznámym módnym návrhárom Louisom Vuittonom - čo sa bude nosiť o pár mesiacov, vie umelá inteligencia už dnes.

Filmy o biznise, pri ktorých načerpáte inšpiráciu

Cesty, skúsenosti aj pády úspešných podnikateľov či geniálne nápady, ktoré dokazujú silu reklamy. Výber filmov z oblasti podnikania, ktoré sa oplatí pozrieť.
To najlepšie z Podnikajte.sk do vašej schránky