Práca z domu, no mimo domu, napríklad na ruskom kolese

Práca z domu, no mimo domu, napríklad na ruskom kolese
Zdroj: Rawpixel.com
Libuša Removčíková

Písanie a žurnalistika ma vždy zaujímali, preto som študovala na Fakulte masmediálnej komunikácie UCM v Trnave. Téma podnikania a ekonomiky je mi taktiež blízka, preto som študovala na Obchodnej akadémii v Dolnom Kubíne. A baví ma aj marketingová komunikácia. Čo môže byť lepšie ako skĺbiť toto všetko dokopy?

Zobraziť viac
Zobraziť menej

Pracovať v domácom prostredí je pre niekoho rozptyľujúce, niekto sa cíti príliš opustene a niekomu zasa vadí, že nie je na vzduchu. Problém vyriešil zábavný park v Japonsku a zákazníkom ponúkol možnosť pracovať priamo pri bazéne či na ruskom kolese.

Pandémia koronavírusu vzbudila dávku kreativity u každého podnikateľa, najmä u tých, ktorých podniky boli z dôvodu opatrení dlhodobo zatvorené. Kreatívne sa vynašli aj v japonskom zábavnom parku Yomiuriland. Keďže nemohli svojim zákazníkom ponúknuť jazdy na horských dráhach či kolotočoch, ponúkli prázdne sedačky pracovníkom, ktorí mali nariadenú prácu z domu.

Video konferencia s pohľadom na celé Tokio či vybavovanie mailov na Slnku pri bazéne

Zábavný park do svojej ponuky v októbri 2020 zaradil balík s názvom „zábavná práca“. Ten obsahuje stôl a stoličku pri bazéne, no taktiež ležadlo vedľa bazéna a hodinovú jazdu na vyhliadkovom ruskom kolese s prenosnou WiFi „do vrecka“. Park taktiež vybudoval čo najviac nabíjacích bodov, aby zákazníkom ich notebooky nezhasli uprostred práce a zapracoval na dostatočnom pokrytí WiFi.

Takúto formu práce z domu si obyvatelia Tokia veľmi rýchlo obľúbili. Pracovníci si vzali svoj notebook na ruské koleso, vytočili on-line konferenčný hovor a predviedli svojim spolupracovníkom pohľad z výšky. Pracovanie v takomto prostredí však malo aj svoje nevýhody. Pre niektorých ľudí mohlo byť ťažké sústrediť sa. Veď nečudo, keď mali Tokio ako na dlani.

Zákazníci si po pracovnej dobe od práce oddýchnu na atrakciách

Pre zákazníkov, ktorí chcú park využiť na prácu, sú vyhradené hodiny od 9:00 hod. do 16:00 hod. Po tomto čase už majú zákazníci možnosť využiť všetko, čo park ponúka, vrátane botanickej záhrady či strašidelného domu. Avšak za to už museli zaplatiť ďalšie, zodpovedajúce, poplatky. Počítať ale museli s tým, že z dôvodu bezpečnostných pravidiel boli niektoré atrakcie či obchody zatvorené a povinní boli tiež nosiť rúško najmä na miestach, kde nemohli dodržať odstup od druhých.

Vstupenky na „home office“ v parku ponúkali priamo na svojej webovej stránke. Jeden lístok stál 1 900 Jenov, čiže približne 14 eur na osobu. Pracovníci, ktorí sa rozhodli pracovať aj cez víkend, si mohli kúpiť síce o niečo drahší balík, ktorý stál asi 2 000 Jenov (asi 15 eur), no po skončení alebo v rámci prestávky si mohli rozhýbať telo a zahrať si golf, pretože v cene tiež boli golfové loptičky. Výhodnejšiu cenu mohli využiť páriky alebo kolegovia, pre ktorých bol balík za 3 600 jenov (asi 27 eur).

Zábavný park Yomiuriland, ktorý vznikol v roku 1964, sa takýmto spôsobom snažil vynájsť v ťažkej situácii a prilákať návštevníkov, pretože aj ich nepriaznivo zasiahla pandémia a opatrenia. Návštevníkom chcú zasa ponúknuť vytrhnutie z rutiny, prácu vonku, ktorú majú mnohí radi a zároveň netradičný zážitok.

Zdroje: reuters.com, timeout.com, travelandleisure.com, thenationalnews.com

Našli ste chybu či nepresnosť v texte? Dajte nám o tom vedieť.

Viac podobných článkov nájdete na www.podnikajte.sk

Libuša Removčíková
Libuša Removčíková

Písanie a žurnalistika ma vždy zaujímali, preto som študovala na Fakulte masmediálnej komunikácie UCM v Trnave. Téma podnikania a ekonomiky je mi taktiež blízka, preto som študovala na Obchodnej akadémii v Dolnom Kubíne. A baví ma aj marketingová komunikácia. Čo môže byť lepšie ako skĺbiť toto všetko dokopy?


Netradičné ubytovanie v Česku, Poľsku, Rakúsku a Maďarsku

Rozprávková dedinka, pobyt v „skale“ či vo vínnom sude. Čím lákajú turistov podnikatelia v okolitých krajinách?

Atrakcie (nielen) pre deti: inšpiratívne biznis nápady zamerané na rodiny

Odpoveď na otázku „Kam na výlet s deťmi?“ ponúkajú viacerí podnikatelia. Inšpiratívne príklady zo Slovenska, Česka či Rakúska ako ukážka toho, že kreativite sa v biznise medze nekladú.

Zážitkové ubytovanie na Slovensku ako dovolenkový biznis

Podnikatelia zákazníkom ponúkajú netradičné ubytovanie na Slovensku so zážitkom. Spanie na úľoch, v lietadle, mongolskej jurte či Draculovom apartmáne – čím lákajú hostí?

Darčeky, pozvánky či menovky pre svadobných hostí: originálne nápady podnikateľov

Aby každá svadba bola nezabudnuteľnou pre ženícha, nevestu aj hostí, podnikatelia prichádzajú s rôznymi kreatívnymi nápadmi a produktmi. Čo netradičné ponúkajú?
To najlepšie z Podnikajte.sk do vašej schránky