Ako vymyslieť názov domény pre firmu

Ako vymyslieť názov domény pre firmu
Miroslav Beňo Webglobe - Yegon
Miroslav Beňo Webglobe - Yegon

Miroslav Beňo sa venuje analytike, SEO, tvorbe kvalitného obsahu a momentálne je marketingovým špecialistom vo webhostingovej firme Webglobe - Yegon.

Zobraziť viac
Zobraziť menej

Ak si chcete pre svoju firemnú webstránku kúpiť doménu, najprv potrebujete vymyslieť skvelý názov. V dnešnej dobe sa to môže zdať ako veľmi náročná úloha, keďže mnoho názvov domén už je dávno registrovaných a vám väčšinou neostáva nič iné, len si vymyslieť iný.

Dobrou správou je, že to v skutočnosti nie je vymyslenie dobrého názvu až také náročné, ako by sa mohlo zdať. Tento proces je iba o niečo dlhší ako kedysi, keďže dobré nápady nepadajú na počkanie z neba.  Stále však môžete vymyslieť perfektný názov pre svoju firemnú webstránku a veľké množstvo každodenne registrovaných domén je toho dôkazom.

Rady v tomto článku vám ukážu, ako vymyslieť desiatky názvov. No ešte predtým ako sa na ne pozrieme, treba vedieť aj to, čím sa skvelé domény vyznačujú.

Aký je dobrý názvov domény

  • Krátky a výstižný - ideálne ak sa dokážete zmestiť do desať znakov, pretože príliš dlhé domény nie sú ľudia ochotní vyťukávať do prehliadača ani na počítači, ani na mobilných zariadeniach.
  • Ľahko zapamätateľný - vyhnite sa komplikovaným názvom, veľkému množstvu slov v doméne a cudzím slovám, ktoré by ste museli vysvetľovať.
  • Ľahko vysloviteľný - čím ťažšie sa dá názov domény vysloviť, tým ťažšie sa bude ľuďom nielen pamätať, ale aj písať na klávesnici.
  • Nepoužívajte pomlčku - ak je váš názov domény zložený z dvoch slov, vyhnite sa pomlčke, pretože je to zbytočný znak navyše. Lepšie je si variant s pomlčkou zaregistrovať a následne ho presmerovať na doménu bez pomlčky.
  • Z názvu je jasné, čím sa zaoberáte - napríklad z názvov svetcestovania, svetkabeliek je hneď jasné, že pôjde o webstránky venujúce sa témam cestovania a kabeliek.
  • Názov domény vás neobmedzuje v budúcom raste - ak by ste mali doménu mobilservis.sk, kde by ste ponúkali servis mobilov, mohli by ste mať v budúcnosti problém s pridávaním ďalších služieb zameraných na servis notebookov, počítačov alebo inej elektrotechniky. To isté platí aj o lokalite. Pokiaľ nie ste mesto alebo obec, vyhnite sa názvom typu pizzeriabratislava a pod. Ak by ste chceli v budúcnosti expandovať mimo dané mesto, doména by vás v tom obmedzovala. Ak už mať aj túto doménu, tak skôr ako mikrostránku na podporu hlavného webu.

Keď už viete aká by mala byť vaša doména, môžeme sa pustiť do vymýšľania názvov.

Využite názov vašej firmy 

V prípade, že neviete nič vymyslieť, úplne najjednoduchšou voľbou je ako názov domény zvoliť názov vašej firmy. Treba však mať na pamäti vyššie spomenuté vlastnosti dobrého názvu domény.

Ak by vaša spoločnosť mala veľmi dlhý názov, na faktúre alebo kontaktnej stránke by to nikoho trápiť nemuselo, avšak ako doména by to už nemuselo byť ideálne.

Prečítajte si tiež

Napríklad ani náš názov firmy Webglobe - Yegon nemáme v doméne, pretože by pre ľudí bol príliš komplikovaný, aby ho napísali. Namiesto toho sme zvolili jednoduché wy.sk.

Akronym

Ak by ste mali dlhý názov skladajúci sa z niekoľkých slov, môžete skúsiť využiť prvé písmená jednotlivých slov. Napríklad Slovenský hydrometeorologický ústav si zvolil jednoduchú doménu shmu.sk. Podobne aj Združenie mladých podnikateľov Slovenska využíva doménu zmps.sk.

Avšak okrem toho, že akronym vytvoríte z názvu vašej firmy, môžete ho skúsiť vytvoriť aj zo slov, ktoré vystihujú víziu vašej firmy.

Napríklad značka BENQ vznikla zo slov bringing enjoyment and quality to life.

Názov značky v doménach

Ak od začiatku plánujete budovať svoju firmu na značke, tak určite ako názov domény zvoľte ju. Je to dobrá možnosť, ktorá sa vám vyplatí aj z dlhodobého hľadiska, pretože ak bude vaša doména viac poznateľná, bude mať aj väčšiu mieru preklikov z výsledkov vyhľadávania v Google.

Niekoľko príkladov:

  • apple.com
  • google.com
  • amazon.com
  • martinus.sk
  • alza.sk

Domény s využitím kľúčového slova 

Mimo názvu firmy a značky sa v mnohých prípadoch oplatí využiť v doméne aj slovo alebo frázu, ktorá vystihuje vaše zameranie. Napríklad, pri doméne pocasie.sk okamžite viete, že sa na nej dozviete predpoveď počasia.

Ale nemusí to byť iba podstatné meno. Môžete využiť akékoľvek slovo, napríklad aj sloveso alebo citoslovce, ktoré vystihuje emóciu zákazníka.

Dobrým príkladom je doména odpadnes.sk, na ktorej nájdete veľa zliav. Jej názov je vlastne popisom stavu, kedy ľudia odpadávajú, keď uvidia výrazné zľavy.

Aj doména, na ktorej sa práve nachádzate - podnikajte.sk - využíva kľúčové slovo podnikajte, z ktorého presne viete, že tento web je o podnikaní.

Článok pokračuje pod reklamou

Kombinujte slová alebo ich časti a vytvorte nové

Táto technika je zo všetkých v tomto článku najzdĺhavejšia, ale dokážete s ňou vymyslieť najoriginálnejšie názvy, ktoré vás výrazne odlíšia od ostatných.

Jednoducho si stačí urobiť zoznam slov alebo myšlienok, ktoré vystihujú vaše podnikanie, a následne kombinovať časti jednotlivých slov do nových celkov. Síce vám to zaberie čas, ale výsledok stojí za to.

Prečítajte si tiež

Zo Slovenska je skvelým príkladom doména zlavomat.sk, ktorá vznikla zo slov zľava + automat, čo má znamenať automat na zľavy.

Zo zahraničia je vynikajúcim príkladom firma Lego. Jej názov vznikol z dánskeho leg godt, čo v preklade znamená dobre sa zahrať.

Využite mená zakladateľov

Firmy ako Boeing, Ferarri alebo Porsche sú len jedny z mála, ktoré sú pomenované po ich zakladateľoch. Ak má aj vaše meno cveng, môžete ho využiť v názve domény.

Ak nemá, nič nie je stratené. V prípade viacerých zakladateľov sa dá využiť aj nasledovná technika. Využite prvé písmená z mien alebo priezvísk zakladateľov.

Takto vznikla reklamná agentúra BBDO, ktorá je pomenovaná po zakladateľoch Georgovi Batenovi, Brucovi Bartonovi, Royovi Durstinovi a Alexovi Osbournovi.

Inšpirujte sa mytológiou alebo literatúrou

Ak máte čas prelúskať sa gréckou a rímskou históriou a mýtmi, nájdete v nich veľmi veľa nápadov na názvy domén. Napríklad, názov počítačovej firmy ASUS je odvodený od mýtickej bytosti Pegasa (Pegasus) a americká firma Nike aj slovenská tipovacia spoločnosť Niké majú svoj názov požičaný od gréckej bohyne víťazstva.

Kreatívne využitie koncoviek domén

Koncovky domén môžete brať ako klasické koncovky, ale aj ako časti slov, konkrétne koniec slova či frázy. Ako názov domény potom môžete využiť predchádzajúci časť slova, napríklad:

  • navar.si
  • posli.to
  • dajna.to
  • vasemenoportfol.io
  • podme.uz
  • mozartamad.eus
  • mojahud.ba
  • bratislava.ba
  • dat.art
  • bublif.uk

Pri takýchto doména si treba dať pozor na jej cenu. Niektoré koncovky domén môžu byť o dosť drahšie ako je .sk doména. Napríklad, doména .io stojí u registrátorov okolo 60 eur / rok a doména .to okolo 70 eur / rok.

Viac podobných článkov nájdete na www.podnikajte.sk

Miroslav Beňo title_company
Miroslav Beňo Webglobe - Yegon

Miroslav Beňo sa venuje analytike, SEO, tvorbe kvalitného obsahu a momentálne je marketingovým špecialistom vo webhostingovej firme Webglobe - Yegon.


Čo je chatbot a aké má využitie?

Chatbot alebo chatovací robot nie je žiadna technologická novinka. Že ste ešte o ňom nepočuli? Možno ste si už s ním písali, no nevedeli ste, že je to robot.

Ako sa chrániť pred kyberhrozbami? Antivírus nestačí

Aktualizácia aplikácií je rovnako dôležitá ako mať antivírus. Pri využívaní verejnej WIFI ohrozujete nielen vaše osobné dáta, ale aj citlivé pracovné informácie. Ako sa chrániť na internete a na čo si dávať pozor?

Digitálny marketing ako kľúčový prvok pre rast vášho biznisu

Možno ste sa aj vy zamýšľali pri tvorbe marketingovej stratégie nad tým, akú rolu by v nej mal zohrávať digitálny marketing. Aké sú jeho výhody? Dať mu prednosť pred tradičnými formami marketingu?

Kedy ísť s natívnym obsahom do médií a kedy nie

Každá firma, ktorá začne flirtovať s natívnym obsahom alebo content marketingom, sa dostane k otázke distribúcie tohto obsahu. Čiže – ako texty či videá dostať k relevantným čitateľom? Jednou z možností je využiť silu zabehnutých médií.
To najlepšie z Podnikajte.sk do vašej schránky