Split Tree Cocktail – nový trend pre výrobu domácich koktailov

Split Tree Cocktail – nový trend pre výrobu domácich koktailov

Rýchla cesta ako z obyčajného pohára vodky vytvoriť zaujímavý koktail pridaním sirupu.

Split Tree vznikol ako 100% organický sirup na tonikovej báze bez pridania konzervantov a rôznych chemických látok. V sirupe sú použité iba organické prísady bez modifikácií. Nakopnutím pre začiatok tohto biznisu bolo zistenie, že konvenčné toniky obsahujú množstvo pridaných látok a konzervantov.

Nápad vyrábať sirupy pre prípravu koktailov v domácom prostredí vznikol na párty zakladateľa Steva Morriera. K vytvoreniu finálnej podoby týchto sirupov ale prispela trochu aj náhoda. Steve sa snažil vytvoriť vlastný tonik pre potreby svojej domácej párty, aby sa blysol pred svojimi priateľmi. Hlavnou motiváciou bolo vyhnúť sa tradičným tonikom, do ktorých sa pridávajú rôzne umelé látky, ktoré Stevovi neboli pochuti.

Dlhšie sa venoval príprave koktailov pre svojich hostí, až prišiel moment, keď sa rozhodol ponúknuť svoje chuťové výtvory širokej verejnosti. Prvé príchute prešli skrytým testom na jednej z jeho párty a na základe spätnej väzby sa víťazná príchuť dostala do produkcie. Zo začiatku bol biznis postavený na výrobe vlastného toniku a príchute sa dávali do tonikového základu. Dnes je produkcia rozšírená aj mimo tonikových príchutí.

Spoločnosť bola založená v roku 2014 a sídli v Ottawe (Kanada). Stevov predpoklad pred spustením svojho sirupu na trh bol nasledovný: Konkurencia ponúka produkty s umelými prísadami a rôznymi chemikáliami plus, ak je tu trh pre remeselné pivo, na trhu musí byť priestor aj pre domáci a zároveň kvalitný koktailový sirup. Zatiaľ čo remeselné pivo je už populárna a rýchlo rastúca oblasť, remeselné koktaily je nový koncept, v ktorom je minimálna konkurencia a Steve priniesol na trh v podstate úplnú novinku.

Steve zo začiatku používal na výrobu sirupov svoju vlastnú kuchyňu a svoje produkty predával na lokálnych trhoviskách. Ako sa zvyšoval dopyt, vlastná kuchyňa sa stala nedostatočnou. Po dlhšom hľadaní sa mu podarilo zazmluvniť výrobcu, ktorý spĺňal požiadavky pre zachovanie receptúry a všetkých zákonných náležitostí, aby svoj výrobok mohol predávať po celej Kanade.

Tržby sa v prvom roku podnikania hýbali v desiatkach tisícoch kanadských dolárov. Zaujímavosťou bol ale ich rýchly medzimesačný nárast. Steve, aby vedel uspokojiť dopyt, nadviazal spoluprácu s národným nápojovým koncernom. Získal investíciu 50,000 kanadských dolárov a pomoc pri tvorbe brandingu a distribučných kanálov. 

Napriek tomu, že tento nápad skrsol v hlave človeku, ktorý pochádza z iného ako barmanského  alebo potravinárskeho prostredia, Steve sa živil modelovaním 3D prostredia pre letecké simulátory, jedná sa o veľký úspech. Najbežnejšie využitie tohto sirupu je jeho zmiešanie s alkoholom a sódou v určenom pomere. Recepty a návody sú umiestnené aj na etiketách fľašiek Split Tree.

Jedná sa o prémiový produkt, nielen svojimi ingredienciami, ale aj cenou. Za 250 ml fľašu sirupu zaplatíte približne 8 eur. V závislosti od toho, ako veľmi chuťovo výrazný koktail si chcete namiešať, z jednej fľaše dokážete spraviť od 8 do 16 koktailov. Vysoká cena korešponduje so záväzkom vyrábať iba kvalitné sirupy bez pridania lacných náhrad. Ako vraví sám Steve Morrier: „Ak to neviem vysloviť, tak to nejde do môjho sirupu.“

Viac podobných článkov nájdete na www.podnikajte.sk

Lukáš Veselovský

Píšem o nových biznis modeloch, ktoré ešte neboli na Slovensku zavedené. Cieľom je inšpirovať, a po prečítaní textu, vo vás zanechať pocit: „Hmm, toto by mohlo fungovať aj u nás.“.


Subscription boxes: dobré „schránkové“ podnikanie

Tak, ako sa dá predplatiť časopis, tak sa dá predplatiť aj akýkoľvek iný druh tovaru. Takzvané „subscription boxes“ sa objavili na trhu, aby nám priniesli to, po čom pištia naše srdcia. Pravidelne každý mesiac a priamo až do našich schránok. Káva, kozmetika či knihy. Stačí si vybrať...

Bezkonkurenčné biznis nápady zo školských lavíc

Štyridsaťsedem firiem študentov stredných škôl z celého Slovenska predstavilo svoje ambiciózne podnikateľské plány na 23. ročníku súťaže JA Veľtrh podnikateľských talentov v bratislavskom Avione. Tu je výber tých najoriginálnejších so šancou preraziť.

SPECTER TAPE - revolučná inovácia, ktorá zmení svetový hokej

Sú inovatívni, skúsení a neustále hľadajú spôsoby, ako sa zdokonaliť. Dva roky vyvíjali revolučný typ hokejovej pásky, ktorá z hráčov urobí lepších hokejistov. Novodobé riešenie v podobe špeciálnej nálepky testujú profesionálni hráči z NHL a tvárou značky SPECTER TAPE je Zdeno Chára.

Ručne vylisoval tisíce jabĺk, kým pochopil, že výroba poctivého cideru si vyžaduje opateru ako u malého dieťaťa

Richard Domaniža sa výrobe domáceho poctivého cideru venuje už viac ako štyri roky. Za ten čas sa jeho hobby zmenilo na trvalý biznis a od konca leta minulého roka 2016 predáva pod značkou Kastler. Začínal doma v garáži s ručným lisom na jablká a dnes vyrába na po domácky zhotovených prístrojoch tie najkvalitnejšie slovenské cidery bez cukru a umelých prísad.