Skribbies – tenisky a šiltovky pre deti, na ktoré sa dá opakovane kresliť

Presvedčte sa o tom, že kresliť sa nemusí len na tabuľu či obnosené tenisky. Nové materiály ponúkajú široké možnosti výtvarnej prezentácie vášho dieťaťa na vlastných kúskoch oblečenia.

Skribbies založila v roku 2013 Jennifer Duthie v anglickom meste Blackpool. Základná a veľmi jednoduchá idea pochádzala z pozorovania obľúbenej činnosti detí, ale aj teenagerov, a to kreslenia na ich tenisky. Väčšinou sa na tento účel používali staršie kúsky, ktoré potom deti používali na voľnočasové aktivity. Ideou Skribbies je preniesť tento fenomén do moderného sveta a z vlastnoručne nadizajnovaných tenisiek spraviť plnohodnotnú štýlovú obuv pre všetky aktivity.

Povrch tenisiek pripomína bielu tabuľu, na ktorú sa v školách píše fixkou. Súčasťou balenia sú špeciálne fixky, ktoré Skribbies označuje ako magické perá. Okrem úpravy tenisiek kresbami Skribbies ponúka aj možnosť oživenia konečného dizajnu nalepením rozličných nálepiek. Súčasťou balenia je aj mazacie potítko, ktoré si dá dieťa na zápästie. Potítko slúži ako handrička na tenisky v prípade, ak sa dieťa rozhodne, že chce novú kresbu. Stačí pár krát pretrieť a dieťa môže maľovať odznovu. Skribbies tvrdí, že kresba na teniskách vydrží dokonca aj dážď a nezmyje sa. Nápad kreslenia na tenisky sa najnovšie dočkal aj rozšírenia produktovej rady z tenisiek na modifikovateľné šiltovky a má ambície rozširovať sa aj o ďalšie produkty.

Jennifer nemala žiadnu predchádzajúcu pracovnú skúsenosť s obuvou alebo s produkt developmentom. Posledné zamestnanie pred tým, ako sa začala naplno venovať Skribbies, bolo v bankovníctve v Dillí v Indii. Vývoj produktu jej trval 18 mesiacov, keďže zo začiatku pracovala úplne sama. Úkony, ktoré si vyžadovali odborníka v rámci materiálov a produktového dizajnu, si najímala externe. Prvotné financovanie biznisu pochádzalo z lokálnej inštitúcie na pomoc pri rozvoji podnikania – Boost Business Lancashire. Najproblematickejším úsekom v rozvoji podnikania nebol ale vývoj produktu a financovanie. Komplikácie nastali až pri hľadaní správneho výrobcu. Jennifer sa stretla s množstvom výrobcov v Číne a v Indii, ale žiadne stretnutie neskončilo podpisom zmluvy kvôli nedostatočnej kvalite prevedenia.

Skribbies boli v podstate hitom od začiatku, no úspechu predchádzalo pár správnych rozhodnutí. Jedným z nich bolo aj budovanie siete relevantných kontaktov. Jennifer investovala do prezentácie na rôznych veľtrhoch s detskými produktmi. Na veľtrhu Bubble London sa zoznámila so zástupcami Nickelodeon a Disney.

Skribbies sa dostali vďaka svojej popularite aj do výberu malých podnikateľov, ktorých prezentuje britský národný program “Growth hub” ako inšpiráciu pre začínajúcich podnikateľov. Growth hub je sústava 39 “hubov” v rámci Veľkej Británie pod záštitou vlády a ministerstva pre malé podnikanie. Finančná kríza naučila Veľkú Britániu ucelenému systému pomoci malým podnikateľom, ktorý spája verejný sektor so súkromným. Už v roku 2014 bolo Skribbies pre investorov veľmi atraktívnym. Do spoločnosti prišlo 60 000 libier nového kapitálu od dvoch investorov.

Skribbies sa predávajú priamo cez webstránku a eshop, ale Jennifer pracuje na rozvoji siete distribútorov a snaží sa dostať svoj produkt do obchodov v rámci Veľkej Británie a Európy. Cena páru tenisiek na webstránke je na úrovni 39 libier. Za šiltovku, ktorú si dieťa rovnako môže upraviť podľa svojich predstáv, zaplatíte 24 libier. Nastavenie ceny v prípade Skribbies zohralo významnú úlohu. Vďaka dostupnosti širokým masám je veľký predpoklad, že tieto tenisky budú hitom medzi deťmi.

Skribbies postupne expandujú do celej Európy: od Holandska, Nemecka a Francúzska aj do krajín ako je Česká republika, ale aj Chorvátsko. Možno inšpirácia pre potenciálneho slovenského distribútora?

Viac podobných článkov nájdete na www.podnikajte.sk


Subscription boxes: dobré „schránkové“ podnikanie

Tak, ako sa dá predplatiť časopis, tak sa dá predplatiť aj akýkoľvek iný druh tovaru. Takzvané „subscription boxes“ sa objavili na trhu, aby nám priniesli to, po čom pištia naše srdcia. Pravidelne každý mesiac a priamo až do našich schránok. Káva, kozmetika či knihy. Stačí si vybrať...

Bezkonkurenčné biznis nápady zo školských lavíc

Štyridsaťsedem firiem študentov stredných škôl z celého Slovenska predstavilo svoje ambiciózne podnikateľské plány na 23. ročníku súťaže JA Veľtrh podnikateľských talentov v bratislavskom Avione. Tu je výber tých najoriginálnejších so šancou preraziť.

SPECTER TAPE - revolučná inovácia, ktorá zmení svetový hokej

Sú inovatívni, skúsení a neustále hľadajú spôsoby, ako sa zdokonaliť. Dva roky vyvíjali revolučný typ hokejovej pásky, ktorá z hráčov urobí lepších hokejistov. Novodobé riešenie v podobe špeciálnej nálepky testujú profesionálni hráči z NHL a tvárou značky SPECTER TAPE je Zdeno Chára.

Ručne vylisoval tisíce jabĺk, kým pochopil, že výroba poctivého cideru si vyžaduje opateru ako u malého dieťaťa

Richard Domaniža sa výrobe domáceho poctivého cideru venuje už viac ako štyri roky. Za ten čas sa jeho hobby zmenilo na trvalý biznis a od konca leta minulého roka 2016 predáva pod značkou Kastler. Začínal doma v garáži s ručným lisom na jablká a dnes vyrába na po domácky zhotovených prístrojoch tie najkvalitnejšie slovenské cidery bez cukru a umelých prísad.