Bezpečie a pohodlie pre tehotné zamestnankyne pracujúce v priemysle

Austrálčanka využila dieru na trhu a začala podnikať s pracovným oblečením pre ženy pracujúce v mužských odvetviach. K nápadu ju priviedla negatívna skúsenosť tehotnej kolegyne.

Spoločnosť COgear založila Kym O’Learyová v roku 2013. Pôvodne sa však firma volala She’s Empowered, čo v preklade naznačuje ženskú silu alebo moc. Značka upozorňovala na potrebu pracovného odevu aj pre tehotné pracovníčky. Nešlo však o pracovný odev, ktorý nosia ženy v kanceláriách, ale o montérky a pracovné bundy či kombinézy, aké nosia napríklad zamestnanci na stavbách či v doprave. Hoci sa v takomto odvetví pohybujú najmä muži, nie je to výsostne len ich „odbor“. Firma sa preto zamerala na začlenenie žien pri takýchto povolaniach, a to práve prispôsobením pracovného oblečenia. Najskôr sa snažila pomôcť tehotným pracovníčkam, no po úspechu na špecifickom trhu a podpore od veľkých spoločností rozšírila svoj sortiment o ženské pracovné odevy vo všetkých veľkostiach a tvaroch.

Tehotná kolegyňa ako inšpirácia podnikateľského nápadu

Kym svoj podnikateľský nápad dostala v čase, keď pracovala ako manažérka ťažby v uhoľnej bani v austrálskom Queenslande. Všimla si tehotnú spolupracovníčku, ktorá sa snažila nájsť pre seba vhodné pracovné oblečenie, no nedarilo sa jej to. Kym sa preto rozhodla vytvoriť vlastnú značku, ktorá by tento problém riešila, a osloviť tak špecifický, no globálne zaujímavý trh. Začala sa venovať výrobe pracovných košieľ, búnd či nohavíc, ktoré ženám umožňujú cítiť sa v práci sebaisto, pohodlne a zároveň bezpečne, vďaka čomu sú následne zamestnankyne aj produktívnejšie. Podľa zakladateľky spoločnosti to je zároveň krok k riešeniu začlenenia žien najmä v odvetviach, ktoré nie sú pre nežnejšie pohlavie úplne typické.

Oblečenie, ktoré „rastie“ spolu s tehotnou zamestnankyňou

Odevy od spoločnosti COgear sa od konkurencie odlišujú napríklad inovatívnymi riešeniami, medzi ktoré patrí okrem iného aj nastaviteľný pás, čo umožňuje prispôsobiť oblečenie rôznym tvarom a veľkostiam tela. To sa hodí práve tehotným pracovníčkam, ktorých postava sa počas deviatich mesiacov mení. Spoločnosť tak odevmi šetrí nielen peniaze zákazníčok, ale aj životné prostredie. Množstvo vody použitej pri výrobe alebo CO2 počas prepravy je výrazne nižšie. Zákazníčkam tiež ponúkajú možnosť prispôsobiť si výrobky na mieru. Dohodnúť sa môžu na farbe, hmotnosti, zložení tkaniny či na konfigurácii pásu a pásového vzoru.

Aj firma COgear si prešla svojimi úspechmi a pádmi. Nie každý produkt, ktorý vo firme navrhli, bol ideálny pre pracujúce ženy. Na základe spätnej väzby od zákazníčok sa však snažili oblečenie stále zdokonaľovať, pričom využívali špecifické prípadové štúdie.

Dnes tovar navrhujú a vyrábajú v spolupráci s lídrami na trhu s pracovnými odevmi, napríklad so spoločnosťou Blackwoods, ktorí ich výrobky ponúkajú. Nastaviteľné oblečenie je však možné objednať si aj priamo cez e-shop samotnej firmy COgear, v ktorej každý kúsok vzniká – od návrhu až po realizáciu.

Oblečenie putuje aj do zahraničia, podnikateľka sa stala jednou z najvplyvnejších v Austrálii

Pracovné oblečenie pre ženy značky COgear sa teší obľube aj za hranicami Austrálie. Doručujú ho totiž aj do Veľkej Británie, USA, Kanady a na Nový Zéland. O odevy prejavujú záujem jednotlivé zákazníčky, no spoločnosť tiež spolupracuje s inými firmami, ktoré ponúkajú pracovné oblečenie pre zamestnancov napríklad v stavebníctve či doprave. Cena špecializovaných odevov od COgear sa pohybuje približne vo výške 130 austrálskych dolárov (približne 80 eur). Podnikateľka Kym O’Learyová sa vďaka svojmu nápadu dostala do rebríčka TOP 100 vplyvných žien roku 2019 austrálskeho magazínu Financial Review.

Zdroje: cogear.com.au, talkingbusinessaustralia.com.au, highlifemagazine.net

Viac podobných článkov nájdete na www.podnikajte.sk

Libuša Removčíková
Libuša Removčíková

Písanie a žurnalistika ma vždy zaujímali, preto som študovala na Fakulte masmediálnej komunikácie UCM v Trnave. Téma podnikania a ekonomiky je mi taktiež blízka, preto som študovala na Obchodnej akadémii v Dolnom Kubíne. A baví ma aj marketingová komunikácia. Čo môže byť lepšie ako skĺbiť toto všetko dokopy?


Krabička FabFitFun obsahuje všetko pre zdravý životný štýl

Z webovej stránky, ktorá hodnotila kozmetické a zdravotnícke produkty, sa stala predplatiteľská služba. Balíčky s kvalitnými kozmetickými produktmi pravidelne tešia viac ako milión zákazníkov.

BibeCoffee dokáže vďaka monitorovaniu kávovarov minimalizovať straty kaviarní

Niet nad chutnú a kvalitnú kávu, avšak dôležitý je aj kávovar. Ak nie je v dobrom stave, môže ovplyvniť kvalitu a chuť aj tej najvýnimočnejšej kávy. Trojica priateľov z Grécka však vymyslela spôsob, ako je možné tento problém riešiť.

Navigácia v topánkach – inovatívne vložky vedú do cieľa pomocou vibrácií

Špeciálne vložky v topánkach nahradia navigáciu v telefóne, pomáhajú nevidiacim, no aj športovcom a ďalším. O predobjednávky nebola núdza a produkt zaujal vo viac ako sto krajinách sveta.

Fastfood a mäsiarstvo, kde živočíšne mäso nenájdete

V netradičnom mäsiarstve si zákazníci môžu kúpiť výlučne rastlinné mäso. Priaznivcov vegánskej náhrady obľúbenej potraviny nie je málo.
To najlepšie z Podnikajte.sk do vašej schránky