Tvorte kvalitný obsah a váš biznis sa vám poďakuje

Doba sa posúva veľmi rýchlo dopredu a aj marketing sa presunul z offline priestoru do vôd internetu. Latka sa neustále zvyšuje a dnes už nestačí iba „byť“ online.

Práve vďaka internetu sme získali nové atraktívne nástroje na promovanie produktov a služieb, ale aj veľké bremeno na plecia. Na svojej viditeľnosti budete musieť aktívne pracovať a budúcim zákazníkom musíte priniesť niečo viac. Tým zázračným slovíčkom je obsah s pridanou hodnotu. A presne na týchto základoch vyrástol content marketing.

V čom spočíva sila kvalitného obsahu

Content marketing, teda obsahový marketing, sa stal v súčasnom svete marketérov doslova fenoménom. Táto sféra marketingovej komunikácie nielenže obohatila oblasť marketingu ako celok, ale do značnej miery ho zmenila. Spoločnosti po celom svete totiž práve vďaka content marketingu zmenili svoj prístup k zákazníkom, tým súčasným aj potenciálnym. Samozrejme, k lepšiemu. Content marketing nie je žiadnou novinkou, ale povedzme, že ide skôr o znovuobjavenú formu komunikácie firiem s verejnosťou, ktorá v sebe ukrýva obrovskú pridanú hodnotu - a to tak pre firmy, ktoré sa content marketingu venujú, ako aj pre ľudí, ktorí sa ocitnú v pozícii prijímateľov publikovaného obsahu.

Od tradičného ku content marketingu

S rozvojom content marketingu firmy prestali hovoriť len o sebe, o svojich úspechoch, produktoch alebo službách a objavili iný spôsob propagácie. Spôsob, ktorý funguje oveľa lepšie ako nekonečné opakovanie, často obťažujúcich, reklamných oznámení. Cieľom a zmyslom content marketingu je totiž prihovárať sa ľuďom, rozprávať sa s nimi a poskytovať im edukatívny, zaujímavý a pútavý obsah. Spoločnosti, ktoré sa neboja prezrádzať svoje know-how a ktoré vnímajú potreby svojich zákazníkov, sa tak postupom času dostávajú do pozície myšlienkových lídrov v oblasti ich pôsobenia. Nemajú pritom strach, že ich niekto o ich know-how okradne a začne ich kopírovať. Práve naopak. Firmy, ktoré sa delia o svoje skúsenosti a vedomosti, vedia, že ich ľudia po čase začnú vnímať ako dôveryhodné a profesionálne spoločnosti, na ktoré sa možno spoľahnúť a s ktorými stojí za to spolupracovať.

Ak teda podnikatelia v súčasnosti chcú uspieť so svojimi marketingovými aktivitami, mali by pochopiť, že ľudia už nemajú záujem len o masové reklamné oznámenia, ktoré na nich kričia z každej strany. Naopak, hľadajú užitočné informácie v čase, keď ich skutočne potrebujú. A závisí len od konkrétnych spoločností, či to budú práve ony, ktoré im tieto informácie dokážu poskytnúť.

Content marketing je v porovnaní s tradičným marketingom až o 62 % lacnejší. Prináša pritom až trojnásobne lepšie výsledky v počte zaangažovaných ľudí – potenciálnych zákazníkov.

Aj Google má rád kvalitný obsah

Pridanú hodnotu v podobe prínosných informácií, ktoré budete odovzdávať ľuďom prostredníctvom vašej webstránky, dokáže oceniť aj vyhľadávač Google. Tie webstránky, ktoré pravidelne na svojom webe publikujú nový obsah, o ktorý ľudia javia prirodzený záujem, totiž Google oceňuje vyššími pozíciami vo výsledkoch vyhľadávania. Content marketing sa totiž v mnohom prelína so SEO stratégiou (optimalizáciou webstránok pre vyhľadávače). Aj preto bývajú súčasťou publikovaných článkov či iných formátov vyhľadávané kľúčové slová. Je pritom úplne v poriadku, ak sa pri tvorbe obsahu inšpirujete frázami, ktoré ľudia vo vašom segmente najčastejšie vyhľadávajú a ak tieto slová umiestnite do titulku či textu článku. Nielenže tak máte istotu, že téma ľudí naozaj zaujíma a teda budú na článok klikať, ale ak článok ľuďom skutočne prinesie pridanú hodnotu v podobe relevantných informácií, začnete stúpať aj v pozíciách v Google.

Článok pokračuje pod reklamou

Iba kľúčové slová nestačia

Pozor však na umiestňovanie nekvalitného obsahu preplneného vyhľadávanými, často nerelevantnými kľúčovými slovami, ako aj množstvom nekvalitných odkazov. Podobné nekalé praktiky začal Google prísne kontrolovať. Na kvalitný obsah dozerá napríklad algoritmus Panda, ktorý sa objavil na začiatku roku 2011. Panda oceňuje kvalitné stránky, ktoré sa snažia používateľom priniesť nejakú hodnotu, a bojuje proti obsahovému spamu a duplikovanému obsahu, pričom dozerá aj na reálny prínos článku a jeho autora. Algoritmy Google sa jednoducho usilujú o to, aby sa používateľom vyhľadávača zobrazoval najmä hodnotný a relevantný obsah. Obsahovo prázdne články bez pridanej hodnoty, preplnené kľúčovými slovami, začal Google penalizovať a webstránky, ktoré ich tvorili, prestal zobrazovať vo výsledkoch vyhľadávania. To však neznamená, že by ste kľúčové slová mali pri tvorbe obsahu ignorovať a SEO dať do úzadia. Naopak, práve správne nastavená SEO stratégia vám pri content marketingu pomôže získavať relevantnú návštevnosť na webstránku. Všetko však treba robiť prirodzene, s mierou a kvalitne. Napokon, ocení to nielen Google, ale aj samotný používateľ.

Informácie, vzdelanie aj zábava - kľúč k úspechu

Cieľom content marketingu teda nie je okamžité navýšenie predaja či rýchle nadobudnutie vyšších pozícií v Google, hoci, samozrejme, v konečnom dôsledku má content marketing prinášať výsledky aj v týchto oblastiach. Tie sa však dostavia práve vtedy, ak budete mať pri nastavovaní vašej obsahovej stratégie na pamäti to, že content marketing by mal vaše cielené publikum v prvom rade informovať, vzdelávať a zabávať. Neustále pritom dbajte na to, aby obsah, ktorý budete tvoriť, vzdelával a zabával v správnom pomere.

Správne vyváženie zábavy a vzdelávania býva kľúčom k úspechu väčšiny content marketingových stratégií. Ak teda ešte netvoríte kvalitný content a máte vašim zákazníkov čo ponúknuť, je najvyšší čas začať. A váš biznis sa vám určite poďakuje!

Chceli by ste sa o téme dozvedieť viac? Stiahnite si e-book Content marketing v kocke.

Viac podobných článkov nájdete na www.podnikajte.sk


Natívne kampane – ako oživiť značku

Sila značky pomáha biznisu. Ak je vaša značka známa a s dobrou reputáciou, klient je ochotnejší váš počúvať. Nuž a život značke viete veľmi efektívne vdýchnuť aj natívnou kampaňou.

Prepojenie online a offline sveta v reklame

Viac ako polovica nákupov na predajniach je ovplyvnená online reklamou. Také sú údaje z interných štatistík Facebooku. Otázka znie, ako prepojiť online prostredie s offline predajmi a domerať priamy dopad na tržby.

Investujete do digitálneho marketingu a nedarí sa vám? Možno vám chýba digitálna stratégia!

Ak vám vaše marketingové aktivity v online neprinášajú požadované výsledky napriek tomu, že do nich investujete značnú časť rozpočtu, je čas zamyslieť sa nad vašou digitálnou stratégiou.

Tri príklady natívnej reklamy zo sveta

Ak chcete využívať natívnu reklamu, dajte si pozor, aby ste ňou rozprávali príbeh a nešírili strohé PR o sebe. Pozrite si príklady, ako sa to dá robiť.
To najlepšie z Podnikajte.sk do vašej schránky