Efektívnejšia Facebook page like reklama

Efektívnejšia Facebook page like reklama
Roman Majerský

Som copywriter a stratég v digitálnej agentúre Hype. Predstaviteľ generácie Y. Inšpiráciu čerpám z cestovania a kníh. Rád pracujem v noci. Môj vzťah s deadlinemi by sa dal označiť za komplikovaný.

Zobraziť viac
Zobraziť menej

Ak si budujete povedomie o značke alebo podniku aj na Facebooku, určite ste sa už stretli s page like reklamou. Zaistí vám prílev nových fanúšikov a vďaka tomu aj širšie publikum, v ktorom sa môže objaviť potenciálny zákazník. Čo však robiť, keď page like prestáva fungovať?

Základom je cielenie

Prvým krokom, na ktorý by ste sa mali zamerať, je cielenie. Zle zacielená reklama vám síce môže priniesť fanúšikov, no ak nie sú relevantní pre váš biznis, zbytočne míňate budget. Cieľte na tých používateľov, ktorých zaujíma vaše podnikanie alebo téma, ktorej sa venujete.

Občas cielenie nestačí

Aj pri dobre zacielenej kampani sa môže stať, že cena za like nielenže neklesá, dokonca rastie. V tom prípade môže dochádzať k tzv. vyčerpaniu cieľovej skupiny. To sa dá vyriešiť optimalizáciou cieľovej skupiny alebo netradičnejšou kreatívou reklamy. A práve kreatíva pomohla nám v Hype v prípade klienta so špecifickým zameraním služieb.

Nové formáty reklamy

Tento rok Facebook pridal do page like kampaní nové formáty, ktoré sú zaujímavejšie ako klasické obrázky: slideshow a video.

Nové, neopozerané formáty reklamy majú oproti tým starým výhodu. Zo začiatku nepôsobia ako reklama a Facebook ich dokonca zvýhodňuje. Vďaka slideshow page like reklame sa nám podarilo znížiť cenu za like o 0,20 € pri rovnakom zacielení.

Ako slideshow funguje?

Po nastavení kampane a reklamnej skupiny kliknite vo formáte na KLIP.

Pod výberom formátov sa vám objaví možnosť vytvoriť klip. Kliknite na ňu a môžete sa pustiť do tvorby krátkej video-prezentácie.

Sila slideshow spočíva v tom, že sa nemusíte trápiť s videoprodukciou a môžete si vyskladať kreatívny formát len z obrázkov. K dispozícii máte niekoľko nastavení, vďaka ktorým bude vyzerať finálna prezentácia omnoho lepšie:

  • POMER STRÁN - reklamu môžete vytvoriť v štvorcovom formáte, zvoliť pomer 16:9 alebo použiť vlastný pomer
  • TRVANIE SNÍMKY - rýchlosť striedania snímok je tiež vo vašich rukách. Na výber máte od rýchleho striedania (0,5 s) až po dlhé (5 s)
  • PRECHOD - snímky sa menia klasicky alebo pomocou efektu vyblednutia
  • HUDBA - podstatný faktor formátu. Pre nášho klienta sme testovali verziu page like reklamy s hudbou aj bez hudby. Úspešnejšia bola ozvučená verzia. ;) Na výber máte z niekoľkých free melódií. Dávajte si však pozor, aby s hudobným sprievodom nevyznela reklama inak, ako si želáte (vtipne, až parodicky).

Viac podobných článkov nájdete na www.podnikajte.sk

Roman Majerský
Roman Majerský

Som copywriter a stratég v digitálnej agentúre Hype. Predstaviteľ generácie Y. Inšpiráciu čerpám z cestovania a kníh. Rád pracujem v noci. Môj vzťah s deadlinemi by sa dal označiť za komplikovaný.


Natívne kampane – ako oživiť značku

Sila značky pomáha biznisu. Ak je vaša značka známa a s dobrou reputáciou, klient je ochotnejší váš počúvať. Nuž a život značke viete veľmi efektívne vdýchnuť aj natívnou kampaňou.

Prepojenie online a offline sveta v reklame

Viac ako polovica nákupov na predajniach je ovplyvnená online reklamou, hovoria interné štatistiky Facebooku. Ako prepojiť online prostredie s offline predajmi a domerať priamy dopad na tržby?

Investujete do digitálneho marketingu a nedarí sa vám? Možno vám chýba digitálna stratégia!

Ak vám vaše marketingové aktivity v online neprinášajú požadované výsledky napriek tomu, že do nich investujete značnú časť rozpočtu, je čas zamyslieť sa nad vašou digitálnou stratégiou.

Tri príklady natívnej reklamy zo sveta

Ak chcete využívať natívnu reklamu, dajte si pozor, aby ste ňou rozprávali príbeh a nešírili strohé PR o sebe. Pozrite si príklady, ako sa to dá robiť.
To najlepšie z Podnikajte.sk do vašej schránky