Efektívnejšia Facebook page like reklama

Efektívnejšia Facebook page like reklama

Som copywriter a stratég v digitálnej agentúre Hype. Predstaviteľ generácie Y. Inšpiráciu čerpám z cestovania a kníh. Rád pracujem v noci. Môj vzťah s deadlinemi by sa dal označiť za komplikovaný.

Zobraziť viac
Zobraziť menej

Ak si budujete povedomie o značke alebo podniku aj na Facebooku, určite ste sa už stretli s page like reklamou. Zaistí vám prílev nových fanúšikov a vďaka tomu aj širšie publikum, v ktorom sa môže objaviť potenciálny zákazník. Čo však robiť, keď page like prestáva fungovať?

Základom je cielenie

Prvým krokom, na ktorý by ste sa mali zamerať, je cielenie. Zle zacielená reklama vám síce môže priniesť fanúšikov, no ak nie sú relevantní pre váš biznis, zbytočne míňate budget. Cieľte na tých používateľov, ktorých zaujíma vaše podnikanie alebo téma, ktorej sa venujete.

Občas cielenie nestačí

Aj pri dobre zacielenej kampani sa môže stať, že cena za like nielenže neklesá, dokonca rastie. V tom prípade môže dochádzať k tzv. vyčerpaniu cieľovej skupiny. To sa dá vyriešiť optimalizáciou cieľovej skupiny alebo netradičnejšou kreatívou reklamy. A práve kreatíva pomohla nám v Hype v prípade klienta so špecifickým zameraním služieb.

Nové formáty reklamy

Tento rok Facebook pridal do page like kampaní nové formáty, ktoré sú zaujímavejšie ako klasické obrázky: slideshow a video.

Nové, neopozerané formáty reklamy majú oproti tým starým výhodu. Zo začiatku nepôsobia ako reklama a Facebook ich dokonca zvýhodňuje. Vďaka slideshow page like reklame sa nám podarilo znížiť cenu za like o 0,20 € pri rovnakom zacielení.

Ako slideshow funguje?

Po nastavení kampane a reklamnej skupiny kliknite vo formáte na KLIP.

Pod výberom formátov sa vám objaví možnosť vytvoriť klip. Kliknite na ňu a môžete sa pustiť do tvorby krátkej video-prezentácie.

Sila slideshow spočíva v tom, že sa nemusíte trápiť s videoprodukciou a môžete si vyskladať kreatívny formát len z obrázkov. K dispozícii máte niekoľko nastavení, vďaka ktorým bude vyzerať finálna prezentácia omnoho lepšie:

  • POMER STRÁN - reklamu môžete vytvoriť v štvorcovom formáte, zvoliť pomer 16:9 alebo použiť vlastný pomer
  • TRVANIE SNÍMKY - rýchlosť striedania snímok je tiež vo vašich rukách. Na výber máte od rýchleho striedania (0,5 s) až po dlhé (5 s)
  • PRECHOD - snímky sa menia klasicky alebo pomocou efektu vyblednutia
  • HUDBA - podstatný faktor formátu. Pre nášho klienta sme testovali verziu page like reklamy s hudbou aj bez hudby. Úspešnejšia bola ozvučená verzia. ;) Na výber máte z niekoľkých free melódií. Dávajte si však pozor, aby s hudobným sprievodom nevyznela reklama inak, ako si želáte (vtipne, až parodicky).

Viac podobných článkov nájdete na www.podnikajte.sk

Roman Majerský

Som copywriter a stratég v digitálnej agentúre Hype. Predstaviteľ generácie Y. Inšpiráciu čerpám z cestovania a kníh. Rád pracujem v noci. Môj vzťah s deadlinemi by sa dal označiť za komplikovaný.


O trendoch v online marketingu budú diskutovať Visibility, Triad Advertising a PS:Digital

Byť o krok, aj dva, dopredu a byť pripravený na trendy, ktoré ovládnu online marketing v blízkej budúcnosti! O tom bude večer so série SmartTalk, ktorý sa so skúsenými hráčmi v slovenskej reklame pozrie na trendy v online marketingu. Hosťami podujatia budú v utorok 19. marca v KC Dunaj agentúry Visibility, Triad Advertising a PS:Digital. Moderátorom večera bude Kamil Aujeský.

Ako urobiť persóny tak, aby natívna reklama fungovala

Obsah dnes môže urobiť hocikto. To je fakt. Dokonca aj video. Ale ako nájsť témy a ako obsah spracovať tak, aby naozaj fungoval a pomáhal predaju?

Natívna reklama: Kedy bude váš obsah inšpirovať

Šírenie pozitívnych informácií je zmysluplná aktivita. Preto aj komunikačná stratégia postavená na šírení pozitívneho, inšpiratívneho obsahu má zvyčajne väčší zásah. Často však môže zlyhať. Zostane na povrchu a čitateľom je skôr na smiech. Pozrime sa, prečo je to tak a ako inšpiratívny obsah urobiť správne.

Ako redizajnovať web bez straty pozícií kľúčových slov vo vyhľadávačoch

Takmer každá firma, ktorá sa snaží držať krok s dobou, zažije raz za niekoľko rokov redizajn webu. Je to pomerne náročný a zdĺhavý proces. Množstvo spoločností však zabúda na to, ako si udržať pozície vo vyhľadávačoch aj po zmene/úpravách webu. Aké riziká predstavuje zmena webu pre SEO a ako ich minimalizovať či eliminovať?