Instagram Stories: Povedzte príbeh svojej značky autenticky

Instagram Stories: Povedzte príbeh svojej značky autenticky
Roman Majerský

Som copywriter a stratég v digitálnej agentúre Hype. Predstaviteľ generácie Y. Inšpiráciu čerpám z cestovania a kníh. Rád pracujem v noci. Môj vzťah s deadlinemi by sa dal označiť za komplikovaný.

Zobraziť viac
Zobraziť menej

Možno ste už zachytili čo-to o najnovšej fičúrke na sociálnej sieti Instagram. Volá sa Stories a funguje veľmi jednoducho. Vytvoríte si sled fotografií alebo videí, ktoré viete priamo v aplikácii upraviť (dokresliť, pridať filter a pod.) a ktoré sa potom zobrazujú používateľom. Prečo by ste však mali využívať túto funkciu pre podnikanie?

Autentickosť je v kurze

Ľudia sú presýtení plytkou a umelou reklamou, ktorá na nich neútočí len v uliciach v podobe vizuálneho smogu. Stretávajú sa s ňou aj v prostredí sociálnych sietí.

Autentický obsah kontrastuje s bežnými príspevkami. Jeho „nedokonalosť“ prispieva k vierohodnosti, a preto ho používatelia nevnímajú ako reklamu. To samozrejme neznamená, že si vytvoríte „nedokonalý“ spot a zavesíte ho na Instagram.

Instagram Stories vám dávajú skvelú príležitosť vytvoriť digitálny Deň otvorených dverí vašej značky. Nechajte prostredníctvom nich nahliadnuť používateľov a fanúšikov do fungovania spoločnosti, vytvárania nových produktov alebo len obyčajnej porady.

Neignorujte trendy

Skočiť po každom novom trende vám určite neodporučí žiadny rozumný stratég. Niektoré trendy sa do vašej komunikačnej stratégie hodia, iné nie. Ak doteraz nevyužívate Instagram, lebo ste ho nezhodnotili ako vhodnú sociálnu sieť pre vytýčenú cieľovú skupinu, nezačínajte s ním len kvôli Instagram Stories.

Ak však na Instagrame ste a venujete sa mu viac ako raz za pol roka, Stories sú jednoznačnou voľbou. Tým, že je táto funkcia nová, zasiahla najmä mladšiu používateľskú základňu a tzv. early adopters. Sú to ľudia, ktorí sa trendov neboja a skúšajú ich medzi prvými.

Early adopters však nie sú len používatelia, ale aj spoločnosti. Niektoré značky čakajú príliš dlho, kým si osvoja novú sociálnu sieť, komunikačný nástroj alebo technológiu, čo sa im môže vypomstiť. Konkurencia zatiaľ získa obrovský náskok, napríklad v podobe sledovateľov, ktorý sa už nemusí dať dohnať.

Tým, že sa zaradíte medzi early adopters, poviete svojim fanúšikom a potenciálnym zákazníkom, že sa trendov nebojíte - naopak, ste dostatočne flexibilní na to, aby ste ich využili vo svoj prospech.

Ako využiť Instagram Stories

Instagram je o pekných, častokrát až príliš upravených fotografiách. Instagram Stories však priniesli do tejto sociálnej siete svieži vánok autenticity. Využite to v prospech vašej značky. Foťte alebo točte bežné situácie pracovného dňa, doplňte ich o jednoduché kresby alebo grafické prvky priamo v aplikácii.

Niekoľko nápadov, ako môžete využiť Instagram Stories:

  • SLUŽOBNÁ CESTA: Cestujete na pracovné stretnutie desiatky kilometrov? Zachyťte túto cestu fotkami alebo krátkymi videami a vytvorte z nich príbeh.
  • Q&A: Usporiadajte krátku "udalosť" s otázkami a odpoveďami. Vaši followeri vám môžu na Instagrame písať otázky, na ktoré vy budete v reálnom čase odpovedať krátkymi autentickými videami.
  • KONFERENCIA: Zúčastnili ste sa konferencie v odvetví? Povedzte o tom svojim fanúšikom. Ukážte im, ako konferencia prebiehala a dbajte na to, aby ste do fotiek vniesli aj atmosféru podujatia - spravte si selfie so spíkrom, odfoťte luxusné švédske stoly, zrekapitulujte fanúšikom v krátkom videu doterajší priebeh prednášok.
  • BEŽNÝ PRACOVNÝ DEŇ: Nie len značky, ale aj používatelia samotní majú tendenciu zdieľať na sociálnych sieťach „wow“ momenty. Nikto, ani značka, ani používateľ, nemá každý deň nabitý nečakanými situáciami. Niektoré dni sú totálne všedné - pre vás. Ako to však vníma váš fanúšik? Nechajte ho nahliadnuť za oponu.
  • NOVINKY: Ak vyrábate produkty a do vášho portfólia práve pribudol nový kúsok, máte ideálny obsah do Instagram Stories. Odprezentujte ho používateľom.
  • TEAMBUILDING: Ukážte fanúšikom, že sa viete aj baviť. Zachyťte atmosféru teambuildingu so zamestnancami alebo kolegami. Teambuildingy nemajú núdzu o vtipné situácie, čo je len bonus.

Vyskúšali ste už Instagram Stories? Majú podľa vás zmysel pre vašu spoločnosť? Podeľte sa o názor v komentároch.

Viac podobných článkov nájdete na www.podnikajte.sk

Roman Majerský
Roman Majerský

Som copywriter a stratég v digitálnej agentúre Hype. Predstaviteľ generácie Y. Inšpiráciu čerpám z cestovania a kníh. Rád pracujem v noci. Môj vzťah s deadlinemi by sa dal označiť za komplikovaný.


Ako tvorba obsahu nahradí prieskum trhu

Či už rozbiehate novú firmu alebo nový projekt, potrebujete si urobiť prieskum trhu. Na tieto účely môže poslúžiť aj natívny obsah. Ukážeme vám ako.

Tvorte kvalitný obsah a váš biznis sa vám poďakuje

Doba sa posúva veľmi rýchlo dopredu a aj marketing sa presunul z offline priestoru do vôd internetu. Latka sa neustále zvyšuje a dnes už nestačí iba „byť“ online.

O trendoch v online marketingu budú diskutovať Visibility, Triad Advertising a PS:Digital

Byť o krok, aj dva, dopredu a byť pripravený na trendy, ktoré ovládnu online marketing v blízkej budúcnosti! O tom bude večer so série SmartTalk, ktorý sa so skúsenými hráčmi v slovenskej reklame pozrie na trendy v online marketingu. Hosťami podujatia budú v utorok 19. marca v KC Dunaj agentúry Visibility, Triad Advertising a PS:Digital. Moderátorom večera bude Kamil Aujeský.

Ako urobiť persóny tak, aby natívna reklama fungovala

Obsah dnes môže urobiť hocikto. To je fakt. Dokonca aj video. Ale ako nájsť témy a ako obsah spracovať tak, aby naozaj fungoval a pomáhal predaju?