Instagram Stories: Povedzte príbeh svojej značky autenticky

Instagram Stories: Povedzte príbeh svojej značky autenticky
Roman Majerský

Som copywriter a stratég v digitálnej agentúre Hype. Predstaviteľ generácie Y. Inšpiráciu čerpám z cestovania a kníh. Rád pracujem v noci. Môj vzťah s deadlinemi by sa dal označiť za komplikovaný.

Zobraziť viac
Zobraziť menej

Možno ste už zachytili čo-to o najnovšej fičúrke na sociálnej sieti Instagram. Volá sa Stories a funguje veľmi jednoducho. Vytvoríte si sled fotografií alebo videí, ktoré viete priamo v aplikácii upraviť (dokresliť, pridať filter a pod.) a ktoré sa potom zobrazujú používateľom. Prečo by ste však mali využívať túto funkciu pre podnikanie?

Autentickosť je v kurze

Ľudia sú presýtení plytkou a umelou reklamou, ktorá na nich neútočí len v uliciach v podobe vizuálneho smogu. Stretávajú sa s ňou aj v prostredí sociálnych sietí.

Autentický obsah kontrastuje s bežnými príspevkami. Jeho „nedokonalosť“ prispieva k vierohodnosti, a preto ho používatelia nevnímajú ako reklamu. To samozrejme neznamená, že si vytvoríte „nedokonalý“ spot a zavesíte ho na Instagram.

Instagram Stories vám dávajú skvelú príležitosť vytvoriť digitálny Deň otvorených dverí vašej značky. Nechajte prostredníctvom nich nahliadnuť používateľov a fanúšikov do fungovania spoločnosti, vytvárania nových produktov alebo len obyčajnej porady.



Neignorujte trendy

Skočiť po každom novom trende vám určite neodporučí žiadny rozumný stratég. Niektoré trendy sa do vašej komunikačnej stratégie hodia, iné nie. Ak doteraz nevyužívate Instagram, lebo ste ho nezhodnotili ako vhodnú sociálnu sieť pre vytýčenú cieľovú skupinu, nezačínajte s ním len kvôli Instagram Stories.

Ak však na Instagrame ste a venujete sa mu viac ako raz za pol roka, Stories sú jednoznačnou voľbou. Tým, že je táto funkcia nová, zasiahla najmä mladšiu používateľskú základňu a tzv. early adopters. Sú to ľudia, ktorí sa trendov neboja a skúšajú ich medzi prvými.

Early adopters však nie sú len používatelia, ale aj spoločnosti. Niektoré značky čakajú príliš dlho, kým si osvoja novú sociálnu sieť, komunikačný nástroj alebo technológiu, čo sa im môže vypomstiť. Konkurencia zatiaľ získa obrovský náskok, napríklad v podobe sledovateľov, ktorý sa už nemusí dať dohnať.

Prečítajte si tiež

Tým, že sa zaradíte medzi early adopters, poviete svojim fanúšikom a potenciálnym zákazníkom, že sa trendov nebojíte - naopak, ste dostatočne flexibilní na to, aby ste ich využili vo svoj prospech.

Ako využiť Instagram Stories

Instagram je o pekných, častokrát až príliš upravených fotografiách. Instagram Stories však priniesli do tejto sociálnej siete svieži vánok autenticity. Využite to v prospech vašej značky. Foťte alebo točte bežné situácie pracovného dňa, doplňte ich o jednoduché kresby alebo grafické prvky priamo v aplikácii.

Niekoľko nápadov, ako môžete využiť Instagram Stories:

  • SLUŽOBNÁ CESTA: Cestujete na pracovné stretnutie desiatky kilometrov? Zachyťte túto cestu fotkami alebo krátkymi videami a vytvorte z nich príbeh.
  • Q&A: Usporiadajte krátku "udalosť" s otázkami a odpoveďami. Vaši followeri vám môžu na Instagrame písať otázky, na ktoré vy budete v reálnom čase odpovedať krátkymi autentickými videami.
  • KONFERENCIA: Zúčastnili ste sa konferencie v odvetví? Povedzte o tom svojim fanúšikom. Ukážte im, ako konferencia prebiehala a dbajte na to, aby ste do fotiek vniesli aj atmosféru podujatia - spravte si selfie so spíkrom, odfoťte luxusné švédske stoly, zrekapitulujte fanúšikom v krátkom videu doterajší priebeh prednášok.
  • BEŽNÝ PRACOVNÝ DEŇ: Nie len značky, ale aj používatelia samotní majú tendenciu zdieľať na sociálnych sieťach „wow“ momenty. Nikto, ani značka, ani používateľ, nemá každý deň nabitý nečakanými situáciami. Niektoré dni sú totálne všedné - pre vás. Ako to však vníma váš fanúšik? Nechajte ho nahliadnuť za oponu.
  • NOVINKY: Ak vyrábate produkty a do vášho portfólia práve pribudol nový kúsok, máte ideálny obsah do Instagram Stories. Odprezentujte ho používateľom.
  • TEAMBUILDING: Ukážte fanúšikom, že sa viete aj baviť. Zachyťte atmosféru teambuildingu so zamestnancami alebo kolegami. Teambuildingy nemajú núdzu o vtipné situácie, čo je len bonus.


Čo treba brať do úvahy pri vytváraní úspešných Insta stories nájdete aj v článku Firemný Instagram: Ako na úspešné stories.

Vyskúšali ste už Instagram Stories? Majú podľa vás zmysel pre vašu spoločnosť? Podeľte sa o názor v komentároch.

Viac podobných článkov nájdete na www.podnikajte.sk

Roman Majerský
Roman Majerský

Som copywriter a stratég v digitálnej agentúre Hype. Predstaviteľ generácie Y. Inšpiráciu čerpám z cestovania a kníh. Rád pracujem v noci. Môj vzťah s deadlinemi by sa dal označiť za komplikovaný.


Jaroslava Wurll Kocanová z Ateliéru de Couture: Pri každej novej kolekcii podstupujem riziko straty zákazníka

Jaroslave Wurll Kocanovej sa v mladom veku podarilo presadiť vo svete módneho návrhárstva a dnes patrí medzi krajčírsku špičku. Jej rukopis je známy aj za hranicami Slovenska, o čom svedčí predaj na piatich kontinentoch sveta.

Ako prežívajú Vianoce podnikatelia? Odpovedá CEO Martinusu, Tuli, Lulus Bakery či Pizza Mizza

Šťastné a pokojné sviatky - bežné prianie, ktoré si želáme pred a počas Vianoc. Ako ale prežívajú sviatočné chvíle podnikatelia? Spýtali sme sa na ich skúsenosti.

Martin Gajdoš a Martina Novotová z BEZOBALiS: Zero waste štýl života pretavili aj do podnikania

„Spotrebuj len potrebné“ je životným krédom mladého páru, ktorý v Trenčíne prevádzkuje bezobalový obchod BEZOBALiS. Ekologické obzory však ľuďom rozširuje aj mimo neho.

Natívne kampane – ako oživiť značku

Sila značky pomáha biznisu. Ak je vaša značka známa a s dobrou reputáciou, klient je ochotnejší váš počúvať. Nuž a život značke viete veľmi efektívne vdýchnuť aj natívnou kampaňou.
To najlepšie z Podnikajte.sk do vašej schránky