Ako predávať pomocou YouTube?

YouTube je najväčšou svetovou televíziou. Oplatí sa ho preto použiť aj na propagáciu svojej značky. Ako správne nastaviť kampaň?

V rámci bezplatného vzdelávacieho programu spoločnosti Google zostávame v rámci tretej lekcie pri téme „Online predaja“, no tentokrát sa zameriame na fungovanie kampaní na videoplatforme YouTube a priblížime, akým spôsobom môžete prostredníctvom videoreklamy osloviť vašich zákazníkov, aké cielenie YouTube umožňuje, a tiež sa pozrieme na spôsoby, akými môžete merať výsledky vašej kampane.

YouTube ako podpora predaja

Ľudia sa nechodia na YouTube len zabávať, ale stále viac z nich ho využíva aj ako nákupného poradcu. Podľa globálneho prieskumu z roku 2018 až 90 % používateľov uvádza, že na YouTube nachádza nové produkty. Používatelia vyhľadávajú na YouTube inšpiráciu, rôzne rady či návody, ale aj recenzie, aby sa ubezpečili, že si skutočne vybrali tú správnu službu alebo produkt. Viac ako polovica ľudí, ktorí nakúpili prostredníctvom YouTubu, si službu alebo produkt najskôr vyhľadali na Googli, následne navštívili YouTube, aby o produkte získali komplexnejšie informácie a lepšiu predstavu o jeho vizuálnej podobe.

Ako vytvoriť úspešnú kampaň na YouTube?

Reklamné kampane na platforme YouTube majú dopad aj na nakupovanie v kamenných predajniach. Podľa výskumu agentúry Nielsen viac ako 70 % kampaní na YouTube vedie k výraznému zvýšeniu offline predajov. Na YouTube sa pohybujú zákazníci v rôznych fázach nákupného procesu. Niektorí ešte ani nevedia, že produkt chcú, ďalší produkt už skúmajú a uvažujú o ňom, ale sú tu aj takí, ktorí produkt aktívne vyhľadávajú a nachádzajú sa v podstate len jeden klik od kúpy produktu.

Prečítajte si tiež

YouTube teda pomáha osloviť zákazníkov v akejkoľvek fáze ich nákupného procesu. Preto je dôležité zamerať sa na niekoľko nasledovných krokov, ktoré vám pomôžu ich aktivitu vo všetkých fázach využiť a vzájomne aj šikovne prepojiť, aby z toho mohol váš biznis profitovať. O aké kroky ide?

1. Zadefinujte si svoje ciele

Prvým a zásadným krokom je definícia vašich cieľov, teda toho, čo chcete kampaňou dosiahnuť. Záleží, či sa chcete zamerať na zvyšovanie povedomia o vašej značke, na fázu v nákupnom procese, ako zvažovanie nákupu vášho produktu zákazníkom, alebo na samotnú akciu, ktorou je kúpa vášho produktu. Od tohto rozhodnutia sa potom bude odvíjať aj podoba vášho mediálneho plánu.

2. Zvoľte správny formát reklamy

Výber vhodného formátu reklamy na YotuTube záleží len na vás a vašich cieľoch. Jedným z takýchto formátov je Masthead, ktorý dokáže zabezpečiť veľký zásah. Ide o unikátny formát na hlavnej stránke YouTube, ktorý dokáže dostať vašu správu rýchlo k obrovskému množstvu ľudí. Mikrospot, tzv. Bumper, je nepreskočiteľná 6-sekundová reklama. Tento formát je ideálny na oznámenie jednej kľúčovej správy, resp. posolstva, a zo všetkých reklamných formátov má najväčší zásah. TrueView In-stream je tradičná, tentokrát preskočiteľná, reklama, ktorá nie je obmedzená dĺžkou. Je ideálna, ak potrebujete divákom odovzdať komplexnejšiu informáciu. TrueView pre akcie zase poskytujú vašej firme požadované konverzie.

3. Oslovte správne publikum

Relevantné oznámenia dokážu získať až 3-krát väčšiu pozornosť v porovnaní s priemernou videoreklamou – z toho dôvodu je dôležité poznať naozaj dôkladne vašu cieľovú skupinu. YouTube je najväčšou svetovou videoplatformou s 2 miliardami prihlásených používateľov a zároveň je najväčšou svetovou televíziou. Na Slovensku navštívi YouTube 3,3 milióna unikátnych dospelých divákov mesačne. Osloviť každého z nich je príliš drahé a neefektívne, preto je potrebné zamerať sa na relevantnú skupinu používateľov.

4. Výsledky merajte v každej fáze nákupného procesu

Na záver prichádza meranie vašich výsledkov, bez ktorého sa nezaobídete. Kľúčové je porozumieť tomu, ako práca so značkou ovplyvňuje výkonnostné metriky a naopak. Každá metrika sa meria trochu inak, všetko podstatné ale nájdete v rozhraní Google Ads.

Obsah posolstva je kľúčový

Nakoľko budete veľmi často oslovovať používateľov, ktorí nemusia poznať vašu značku, je kľúčové zaujať obsahom a získať tak ich pozornosť. Práve v tomto sa odlišuje online reklama od TV spotov, keďže potrebujete zaujať používateľov počas prvých 5 sekúnd. Taktiež je dôležité predstaviť značku hneď na začiatku videa a nie až na konci ako býva štandardom v TV spotoch.

Tvorbu reklamných kampaní na YouTube, vrátane toho, ako zaujať vašich zákazníkov vo všetkých fázach ich nákupného procesu, približuje Petr Houzar z Googlu:

Bezplatný vzdelávací program SMB Academy reaguje na potreby firiem v súvislosti s pandémiou. Cieľom je poskytnúť firmám praktické návody, ako využiť internet pre rast svojho biznisu. Postupne sa firmy naučia ako byť dohľadateľný online, ako predávať online, expandovať do zahraničia a efektívne spolupracovať. 

Všetky lekcie nájdete na Podnikajte.sk a viac informácií o programe SMB Academy pre firmy nájdete na stránke www.growwithgoogle.sk/prefirmy.

Viac podobných článkov nájdete na www.podnikajte.sk


Google analytics 4 (GA4): čo treba vedieť?

V čom sa Google Analytics 4 líši od predošlých verzií, aké výhody prináša firmám a marketérom, na čo pri nastavení nezabudnúť a akú rolu má v zbere dát umelá inteligencia? Podstatné info v kocke.

Umelá inteligencia v marketingu: ako ju využiť?

Nové technológie menia nákupné správanie zákazníkov, prispôsobiť sa tomu musia aj firmy a marketéri. S čím vie pomôcť umelá inteligencia v reklamných nástrojoch?

Zápis do RPVS: povinnosť poskytovateľov audiovizuálnej mediálnej služby

Ako postupovať, na koho sa obrátiť a s akými nákladmi počítať pri zápise do registra partnerov verejného sektora, ak ide o poskytovateľa audiovizuálnej mediálnej služby?

Michelinská hviezda nie je jediné ocenenie, ktoré môže reštaurácia získať

Prestíž gastro prevádzkam zabezpečí aj Bib Gourmand či Green Star. O čo ide a aké sú kritériá hodnotenia pri jednotlivých michelinovských oceneniach?
To najlepšie z Podnikajte.sk do vašej schránky