Súhlas so zápisom/výmazom v obchodnom registri od 1. októbra nebude potrebný

Sociálna poisťovňa avizuje zmeny pri zápise či vymazaní spoločností do a z obchodného registra. Čo sa mení?

Sociálna poisťovňa od 1. októbra 2020 nebude povinná vydávať na žiadosť fyzickej alebo právnickej osoby písomný súhlas so zápisom/výmazom do/z obchodného registra, ak voči takejto osobe nevedie pohľadávku. Po novom bude platiť, že registrový súd pred zápisom spoločnosti s ručením obmedzeným sám preverí v informačnom systéme Sociálnej poisťovne, či sa voči osobe zakladateľa eviduje nedoplatok na poistnom na sociálne poistenie, a preto sa udeľovanie súhlasu Sociálnej poisťovne so zápisom alebo výmazom spoločnosti stane nadbytočné.

Fungovanie do konca septembra

Do 30. septembra 2020 Sociálna poisťovňa vydáva na žiadosť FO/PO súhlas so zápisom/výmazom do/z obchodného registra v tých prípadoch, ak je FO/PO ku dňu udelenia súhlasu uvedená v zozname dlžníkov, avšak len z dôvodu, že zoznam ešte nebol aktualizovaný a osoba nebola po úhrade dlhu zo zoznamu odstránená.

Zmena pri zániku spoločností

Pri zániku spoločnosti sa od 1. októbra 2020 nebude vyžadovať preverenie evidovaného nedoplatku na poistnom na sociálne poistenie. Evidovaným nedoplatkom na poistnom na sociálne poistenie pritom bude aj suma nižšia ako 5 eur. Ak zamestnávateľ nepredloží mesačný výkaz poistného a príspevkov, hľadí sa na neho, ako keby mal evidované nedoplatky na poistnom na sociálne poistenie.

Zmien pri likvidácii spoločnosti je od októbra pripravovaných viac. Čo bude inak približujeme v článku Ako zlikvidovať s.r.o. či inú firmu v roku 2020?

Našli ste chybu či nepresnosť v texte? Dajte nám o tom vedieť.

Viac podobných článkov nájdete na www.podnikajte.sk


Stravné (diéty) od 1.12.2025

Od 1. decembra 2025 sa opäť zvyšujú sumy stravného pri tuzemských pracovných cestách. Suma diét ovplyvní aj ďalšie veličiny – nároky zamestnancov či daňové výdavky zamestnávateľov a SZČO.

„Zrušenie“ sviatkov a zákazu maloobchodného predaja od 1.11.2025

Menej dní pracovného pokoja, viac otvorených obchodov počas sviatkov. Čo sa mení od novembra 2025 a ktoré sviatky budú v roku 2026 zrušené? Ako reagujú firmy a čo zmena v praxi prinesie?

Povinné bezhotovostné platby a platby cez QR kód od 1.3.2026

Obchodníci budú musieť od marca 2026 svojím zákazníkom umožniť bezhotovostnú platbu. Ak nemajú terminál, môžu zaviesť platby cez QR kód. Ako to bude fungovať a ako postupovať?

Reklamácia/vrátenie kúpeného použitého tovaru: e-shop vs bazár

Kto nesie zodpovednosť za vady pri kúpe použitého výrobku, ako sa môže kupujúci domáhať svojich práv a v čom je rozdiel, ak nakupuje od podnikateľa a ak od fyzickej osoby cez inzerát?
To najlepšie z Podnikajte.sk do vašej schránky