Evidenčný list dohodára môžu zamestnávatelia podávať až po skončení poslednej dohody

Evidenčný list dohodára môžu zamestnávatelia podávať až po skončení poslednej dohody

Zvedavo a rád do hĺbky skúmam otázky a témy, ktoré iní prebádali len málo. V spoločnosti Účtovná jednotka, s.r.o. spolu s kolegami podnikateľom odhaľujeme chodníčky, ktoré ich povedú zákonnou, no finančne únosnejšou cestou. Každodenným spoločníkom je mi legislatívne dianie a výzvy, ktorým slovenskí podnikatelia čelia. K mojim osobným prioritám patrí neustále vzdelávanie a vo voľnom čase ma zaujíma politika, literatúra a skúmanie čohokoľvek nového.

Zobraziť viac
Zobraziť menej

Ak u zamestnávateľa vykonávali práce zamestnanci na základe dohôd o prácach vykonávaných mimo pracovného pomeru (dohodári), povinnosťou zamestnávateľa bolo od 1. 1. 2013 v lehote 3 dní od skončenia dohody vyhotoviť a predložiť príslušnej pobočke Sociálnej poisťovne evidenčný list dôchodkového poistenia. A to aj v prípade opakovaného uzavretia a ukončenia dohody s tým istým zamestnancom.

S cieľom znížiť administratívnu záťaž, môžu zamestnávatelia predkladať evidenčný list dôchodkového poistenia za dohodára až po skončení poslednej dohody, prípadne predpokladanej poslednej dohody. Evidenčný list dôchodkového poistenia je potrebné predložiť do 1 roka od skončenia poslednej dohody. Obdobie trvania pracovného vzťahu (dohody) sa uvedie od dátumu začatia prvej dohody do dátumu skončenia poslednej dohody. Jednotlivé obdobia, ktoré sa započítajú ako obdobia dôchodkového poistenia za jednotlivé dohody sa vrátane vymeriavacích základov rozpíšu v druhej časti (II.) evidenčného listu. V prípade, ak si zamestnanec uplatní nárok na dôchodkovú dávku platí, že evidenčný list dôchodkového poistenia je zamestnávateľ povinný podať do 3 dní od uplatnenia nároku. Za koniec obdobia trvania pracovného vzťahu (dohody) sa v tomto prípade považuje deň predchádzajúci dňu, od ktorého zamestnanec bude žiadať o priznanie dôchodku.

Viac podobných článkov nájdete na www.podnikajte.sk

Ján Benko

Zvedavo a rád do hĺbky skúmam otázky a témy, ktoré iní prebádali len málo. V spoločnosti Účtovná jednotka, s.r.o. spolu s kolegami podnikateľom odhaľujeme chodníčky, ktoré ich povedú zákonnou, no finančne únosnejšou cestou. Každodenným spoločníkom je mi legislatívne dianie a výzvy, ktorým slovenskí podnikatelia čelia. K mojim osobným prioritám patrí neustále vzdelávanie a vo voľnom čase ma zaujíma politika, literatúra a skúmanie čohokoľvek nového.


Rekreačné poukazy a príspevky na rekreáciu – príklady

Aké podmienky musí splniť zamestnanec, aby mal nárok na príspevok na rekreáciu vysvetlené na praktických príkladoch.

Rekreačné poukazy v praxi – najčastejšie otázky

Vy sa pýtate, my spolu s odborníkmi odpovedáme. V rámci našej poradne ste nám zaslali otázky k rekreačným poukazom. Odpovedali na ne Dagmar Bednáriková a Alica Orda Oravcová zo Slovenskej komory daňových poradcov.

Home office – 15 tipov ako zvýšiť produktivitu pri práci z domu

Tzv. „home office“ môže byť pre zamestnanca požehnaním, ale aj prekliatím. Kým v niektorých prípadoch dokážeme byť doma dokonca produktívnejší, často sa tiež stáva, že v pohodlí domova nedokážeme podať rovnaký výkon ako v práci. Ako efektivitu pri práci z domu zvýšiť?

Kategorizácia (zaraďovanie) prác podľa zdravotných rizík

Hlavným cieľom kategorizácie rizikových prác je ochrana zdravia zamestnancov. Ako zákon charakterizuje jednotlivé kategórie prác z hľadiska zdravotných rizík? Ktoré práce sú rizikové a ktoré nie?