Rubies in the Rubble: Prémiové omáčky a džemy zo škaredého ovocia a zeleniny

Rubies in the Rubble je sociálny podnik, ktorý vyrába omáčky a džemy z ovocia a zeleniny určených na vyhodenie. Napriek pôvodu surovín ide o chutný a prémiový produkt, ktorý sa predáva vo vybraných predajniach a vo svojej kuchyni ho používa napríklad aj Jamie Oliver. Voľne by sa názov dal preložiť ako „krása v zbytkoch”.

Jenny Dawson je bývalá manažérka hedžových fondov pochádzajúca zo škótskeho vidieka. Rubies in the Rubble založila ako 25 ročná v roku 2010. Za biznis nápadom sa skrýva túžba zmierniť plytvanie jedlom a dať šancu nechcenému jedlu, ktoré mnohokrát končí v smetných košoch. V Británii sa ročne vyhodí až 7 miliónov ton jedla. Jenny sa upriamila na ovocie a zeleninu, ktoré by bez jej spracovania skončili na smetisku.

Rubies in the Rubble pracuje priamo s pestovateľmi a distribútormi potravín v rámci Veľkej Británie. Potraviny sa nevyhadzujú iba po vypršaní doby spotreby v supermarketoch, ale počas celého distribučného procesu. Prvý veľký zdroj ovocia a zeleniny je nadprodukcia. V závislosti od počasia a spotrebiteľských nálad sa dopyt po určitom druhu potraviny môže neočakávane znížiť alebo vďaka ideálnemu počasiu pestovatelia vypestujú viac ako majú zazmluvnené odbery.

Druhý fenomén je tzv. škaredé ovocie a zelenina. Tieto potraviny spĺňajú všetky normy, ale svojim vzhľadom sú pre zákaznika neatraktívne a považuje ich za nejako poškodené.

Prvé predaje sa uskutočnili na lokálnych farmárskych trhoch

Napriek tomu, že použité suroviny sú určené na vyhodenie, Rubies in the Rubble je prémiový produkt. Prvé predaje sa uskutočnili na farmárskych trhoch v Londýne. Jenny pracovala veľmi opatrne s marketingom. Veľa ľudí si vyhodené ovocie a zeleninu spája s hnilobou a nekvalitou. Jednoducho s niečim, čo patrí do smetného koša. Rubies in the Rubble je napriek tomu kvalitný prémiovo sa profilujúci produkt, ktorý na prvé miesto dáva chuť. Omáčky sú robené podľa tradičných receptúr a výsledná chuť je pre produkt veľmi dôležitá. To, že produkt je vyrobený zo surovín určených na vyhodenie sa zákazník dozvedel iba s nápisu na obale. Dnes je už značka overená a spomínaný fakt používa v marketingu vo svoj prospech. Začiatky ale boli veľmi opatrné. Jenny venovala množstvo času príprave prezentácie a vždy pri predaji ponúkala aj ochutnávku. Zásadnú informáciu o pôvode surovín sa zákazník dozvedel až dodatočne a zostal milo prekvapený.

Obrat spoločnosti je momentálne na úrovni 120,000 libier. Predpoklad na najbližšie roky je ale prekonanie jedného milóna. Všetko vďaka dohodám s veľkými reťazcami. Rubies in the Rubble momentálne rastie rýchlejšie ako je schopné financovať z vlastných zdrojov a hľadá investora. Rubies in the Rubble dnes predávajú aj Selfridges a Waitrose.

Viac podobných článkov nájdete na www.podnikajte.sk


Rozšírenie, ktoré uľahčí nakupovanie na internete a ušetrí peňaženku

Zľavové kupóny na jednom mieste, priamo v e-shope, umožňujú zákazníkom nakúpiť lacnejšie. Trojica Britov prišla na trh so silným konkurenčným protivníkom zľavovým portálom.

Adventné kalendáre pre deti, ženy aj mužov: originálne nápady podnikateľov

Ako sa podnikatelia vynašli a aké netradičné adventné kalendáre pripravili pre svojich zákazníkov? Odpočítavanie dní do Vianoc už nemusí spríjemniť len čokoláda – stačí dávka kreativity.

Telefón ako študijný pomocník žiakov v Indii

Indická platforma študentom umožňuje pripravovať sa na testy, prijímacie či záverečné skúšky a overuje ich vedomosti. Ako inovácia funguje a prečo si získala milióny študentov?

„Zero waste“ trend v pohrebníctve: rozložiteľné rakvy šetria prírodu

Byť ekologický a nezaťažovať prírodu možno aj po odchode na „druhý svet“. Na trhu sú rakvy z jednoduchšie rozložiteľných materiálov, napr. z kompostovateľného plastu, morskej trávy či mycélia.
To najlepšie z Podnikajte.sk do vašej schránky