Telefón ako študijný pomocník žiakov v Indii

Indická platforma študentom umožňuje pripravovať sa na testy, prijímacie či záverečné skúšky a overuje ich vedomosti. Ako inovácia funguje a prečo si získala milióny študentov?

Technológie nám v mnohých oblastiach uľahčujú život. Dvojica podnikateľov z Indie sa ho prostredníctvom technológií rozhodla zjednodušiť študentom. Platforma a aplikácia Toppr, ktoré vytvorili, premieňajú telefón na študijného pomocníka. Pomáha im pripravovať sa na testy, prijímacie či záverečné skúšky. Študenti si môžu stiahnuť aplikáciu a vyskúšať si, čo sa naučili vo fyzike, chémii, matematike a biológii.

Skúsenosti z predošlých pracovných miest boli pre Zishaana kľúčové

Zakladateľ spoločnosti Zishaan Hayath z Indie začínal na oddelení strategického a prevádzkového poradenstva vo firme Opera Solutions, ktorá sa zaoberala informačnými technológiami. Táto práca mu dala dobrú východiskovú pozíciu, nakoľko mu umožnila cestovať po svete, získavať nové poznatky a všímať si, čo vo svete funguje a čo nie.

Po istom čase však Zishaan cítil potrebu priniesť na indický trh niečo vlastné, a tak založil v roku 2008 webstránku, slúžiacu ako bazár mobilných zaridení – Chaupaati Bazaar. Pridal sa k nemu aj Hemanth Goteti, spolužiak z Indického technologického inštitútu v Bombaji (IIT Bombay), kde obaja študovali strojárstvo. V roku 2010 sa im pre Chaupaati Bazaar podarilo získať najväčšieho indického maloobchodného predajcu Future Group.

Študentom s prijímacími pohovormi pomáha aplikácia

Práve v tom období prišiel Zishaan s novým nápadom – založiť portál, ktorý bude pomáhať študentom v Indii a uľahčí im ich štúdium. Aby študenti v Indii obstáli v záverečných skúškach, míňajú množstvo peňazí za vzdelávacie kurzy a doučovania. Problémom je tiež dostupnosť doučovaní, ktoré sú len počas dňa. V nevýhode tak boli tí, ktorým sa lepšie učilo večer alebo skoro ráno, pretože sa v tom čase nemali na koho obrátiť.

Presne túto medzeru na trhu chceli svojou platformou vyplniť zakladatelia Toppr. Tí si Toppr predstavovali ako nonstop fungujúcu platformu, pomocou ktorej by študenti mohli svoje otázky vyriešiť s kvalifikovanými odborníkmi kedykoľvek by potrebovali.

Pri zakladaní stránky pomohli bývalým študentom z univerzity starší odchovanci školy. Poskytli im finančné prostriedky na rozbehnutie, ktoré dvojica starostlivo rozdelila a použila na začínajúci startup. Prvých 15 mesiacov pracovali z bytu Zishaana, kým sa im podarilo vytvoriť vlastné firemné priestory.

Toppr začínal v roku 2013 ako platforma, ktorá pomáhala študentom pripraviť sa na prijímacie skúšky, napríklad na právnické a lekárske fakulty. Dvojici sa v Bombaji podarilo vybudovať rozsiahlu e-learningovú platformu plnú kurzov, simulovaných testov, videoprednášok a podobne. Platforma ušetrila študentom čas, ktorý by inak strávili písaním poznámok alebo hľadaním skúšobných testov, a pomohla im poriadne sa na testy pripraviť.

Stránka a aplikácia fungovali na základe prediktívnej technológie. Pomocou umelej inteligencie a strojového učenia sa zamerali na to, aby študentom priniesli kvalitnejšie učenie, bez ohľadu na geografické a sociálno-ekonomické hranice. Spoločnosť Toppr poskytla študentom prístup k 24-hodinovému e-learningu, rýchlemu riešeniu nejasností a k osobnému koučingu od kvalitných pedagógov z celej krajiny.

Článok pokračuje pod reklamou

Platformu rozšírili pre iné vekové kategórie, študenti na nej strávia aj dve hodiny denne

Zatiaľ čo na začiatku slúžila platforma pre vysokoškolákov, neskôr sa zakladatelia rozhodli upriamiť svoju pozornosť na juniorské a seniorské triedy (u nás vek detí na základných a stredných školách), ktoré tvoria najväčšiu časť indickej študentskej populácie.

Spoločnosť Toppr vybudovala databázu s viac ako 100 000 otázkami týkajúcimi sa najmä fyziky, chémie a biológie. Študenti si tak môžu vybrať, z ktorej oblasti chcú získať nové vedomosti. Súčasťou platformy sú kurzy, testy, vyhodnotenia aj porovnanie so spolužiakmi.

Niektoré časti platformy a aplikácie sú odomknuté tak, aby k nim mali používatelia prístup bezplatne. Za zvyšok si ale musia platiť, ročná sadzba vychádza na 4 000 indických rupií (približne 47 eur). Spoločnosť má už viac ako 15 000 platiacich používateľov a podľa prieskumu, ktorý v roku 2020 spoločnosť Toppr uskutočňovala, na ich portáli študent strávi v priemere 120 minút denne.

Úspešné pokračovanie spoločnosti

V roku 2020, sedem rokov od vzniku, získala spoločnosť Toppr 46 miliónov dolárov (približne 40,6 milióna eur) od dubajskej investičnej spoločnosti Foundation Holdings na rast a vývoj nových produktov. Jeho registrovaná užívateľská základňa sa rozšírila na 7 miliónov v rámci mobilov a stolných počítačov, pričom podľa zakladateľov je zaznamenaných 6,6 milióna mesačných interakcií. V roku 2013 začínali so 40 000 učebnicami, ktoré študentom pomáhali v učení, zatiaľ čo o necelých 10 rokov mala spoločnosť Toppr v databáze už 3 milióny kusov učebníc. Platforma taktiež umožnila študentom vyskúšať si 3 milióny rôznych testov.

V budúcnosti chce Toppr osloviť väčší počet študentov. Tím verí, že s produktom, ktorý je už teraz obľúbený, môže uspieť aj u širšej cieľovej skupiny. Ich primárny cieľ zostáva naďalej nezmenený – pomocou technológií pomôcť študentom riešiť problémy, ktorým pri učení čelia.

Zdroje: businesstoday.in, crazyengineers.com, yourstory.com

Viac podobných článkov nájdete na www.podnikajte.sk


Rozšírenie, ktoré uľahčí nakupovanie na internete a ušetrí peňaženku

Zľavové kupóny na jednom mieste, priamo v e-shope, umožňujú zákazníkom nakúpiť lacnejšie. Trojica Britov prišla na trh so silným konkurenčným protivníkom zľavovým portálom.

Adventné kalendáre pre deti, ženy aj mužov: originálne nápady podnikateľov

Ako sa podnikatelia vynašli a aké netradičné adventné kalendáre pripravili pre svojich zákazníkov? Odpočítavanie dní do Vianoc už nemusí spríjemniť len čokoláda – stačí dávka kreativity.

„Zero waste“ trend v pohrebníctve: rozložiteľné rakvy šetria prírodu

Byť ekologický a nezaťažovať prírodu možno aj po odchode na „druhý svet“. Na trhu sú rakvy z jednoduchšie rozložiteľných materiálov, napr. z kompostovateľného plastu, morskej trávy či mycélia.

Študentská firma LIGO búra stereotypy: zubná pasta ako cukríky

Žiaci z Košíc vyrábajú inovatívnu zubnú pastu a patria medzi najlepšie európske študentské firmy. V čom sú výnimoční, ako oslovujú zákazníkov a koľkokrát museli „prehryznúť“ neúspech, kým našli správnu receptúru?
To najlepšie z Podnikajte.sk do vašej schránky