Keď správnym naštartovaním dňa naštartujete biznis

Cereálie boli najobľúbenejšími raňajkami Britky Annie Morisovej. Aby mala istotu, že jedáva tú najkvalitnejšiu granolu na trhu, začala vyrábať vlastnú. Tá sa teší obľube v celej Veľkej Británii.

Raňajky sú základ dňa a takmer každý odborník na výživu odporúča dať si záležať na rannom stravovaní. Riadila sa tým aj Britka Annie Morrisová, ktorá od detstva milovala vyvážené a zdravé raňajky. Mala ich rada až tak, že vytvorila unikátny koncept domácej granoly s názvom Spoon Cereals, s ktorou rozbehla vlastný biznis.

Kupované cereálie vymenila za vlastnoručne pečenú granolu

Najobľúbenejšími raňajkami Annie boli cereálie, ktoré si dávala každé ráno do mlieka alebo jogurtu. Postupom času, ako sa viac a viac venovala zdravej výžive, prišla na to, že cereálie, ktoré konzumuje, nemusia byť až také zdravé a kvalitné, ako na prvý pohľad vyzerajú. Nakoniec jej ranný rituál vždy skončil tak, že si namiesto cereálií zo supermarketu vyrobila vlastnú kombináciu. Raz do nich pridala ovocie, inokedy zase orechy či semiačka, no základom bol stále čistý javorový sirup. Vďaka tomu vedela, čo jej domáca granola obsahuje, že nie je dochutená umelými sladidlami, a zároveň mala istotu, že jej bude chutiť.

Annie, odhodlaná ukázať svetu, že granola z kvalitných domácich surovín je dokonalý „životobudič“ a každý by ňou mal naštartovať svoj deň, vymenila svoju prácu v reklamnej agentúre za vlastný biznis. Zapálenie Annie presvedčilo aj jej švagra Jonathana Shimmina, ktorý sa rozhodol, že jej pomôže a nápad rozbehnú spoločne.

V tom čase, v roku 2013, boli vo Veľkej Británii na trhu obľúbené značky cereálií zamerané skôr na starších spotrebiteľov. Napriek pútavému obalu často obsahovali veľké množstvo umelých sladidiel a pridaných konzervantov. Zdravé cereálie na trhu chýbali, čo znamenalo dokonalú príležitosť pre dvoch mladých odhodlaných ľudí.

Netreba sa báť ťažkých začiatkov, aj každodenná obeta môže priniesť „ovocie“

Aj napriek priaznivej situácii na trhu boli ich začiatky náročné. Annie a Jonny vstávali každé ráno o štvrtej, aby upiekli domácu granolu. Tú potom ponúkali v čase obeda na veľtrhu v štvrti Barnes v Londýne. Granolu si zákazníci taktiež mohli zakúpiť v balíčkoch a vziať si ju domov. Značka bola zo začiatku veľmi amatérska, ale dvojica sa ani napriek tomu nevzdávala a pracovala na jej budovaní, pričom cieľom bolo prilákať predovšetkým mladších zákazníkov.

Vďaka možnosti predávať na trhu mohla dvojica otestovať svoje produkty a vidieť reakcie viac ako 10 000 ľudí, čo im poskytlo neoceniteľný prieskum trhu a dobré pochopenie spotrebiteľského dopytu ich cieľových skupín. Annie a Jonny strávili rok a pol predávaním cereálií v stánku na trhu v Londýne, no potrebovali sa pohnúť ďalej. Každodenná obetavosť dvoch mladých ľudí bola kľúčová pre úspech, ktorý mal nasledovať.

Účasť v BBC relácii Dragons´ Den im otvorila dvere k ďalšiemu vývoju

Ďalším krokom na ich ceste tak bolo prihlásenie do relácií Glastonbury a Dragons’ Den. Tieto britské televízne programy sú pre začínajúcich podnikateľov cestou k financiám potrebným na rozbeh ich biznisu. Bohatým investorom na oplátku ponúknu podiel vo firme. V relácii Glastonbury im prihlášku zamietli, avšak podarilo sa im dostať do Dragons’ Den. Tento moment bol pre ich biznis kľúčový, nakoľko sa im v Dragons’ Den podarilo získať podporu investorov Petera Jonesa a Deborah Meadenovej s podielom 30 % spoločnosti. Z relácie napokon odchádzali so sumou 50 000 libier (približne 55 600 eur). To im umožnilo ďalší vývoj ich produktov a uvedenie do maloobchodných reťazcov, čo poháňalo podnikanie vpred.

Ďalšie úspechy Spoon Cereals

V roku 2016 dvojica vydala raňajkovú knihu receptov s názvom Spoon: Jednoduché a výživné misky na raňajky, ktoré si môžete vychutnať kedykoľvek počas dňa.

O dva roky neskôr spoločnosť Spoon získala prostredníctvom kampane na Seedrs ďalšie financie potrebné na podnikanie. Ich spoločnosť podporil investor John Stapleton, ktorý je v súčasnosti kľúčovým investorom spoločnosti.

Granola Spoon Cereals má mnoho variácií, najobľúbenejšie sú však príchute jablko + arašidy alebo škorica + pekanové orechy. Balenie granoly je dizajnové, no zároveň recyklovateľné. Ich aktuálny sortiment je dostupný nielen v maloobchodoch po celej Veľkej Británii, ale aj v rôznych podnikoch, kde sa podávajú raňajky, na železničných staniciach, trhoch či hudobných festivaloch naprieč celou krajinou. Spoločnosť Spoon Cereals má dobrú pozíciu na trhu a predpoklady na ďalší rast.

Zdroje: spooncereals.co.uk, theearlyhour.com, startups.co.uk, businessinsider.com, bakeryandsnacks.com, uk.linkedin.com, seedrs.com

Viac podobných článkov nájdete na www.podnikajte.sk


Podnikanie vo dvojici: keď sa zo životných partnerov stanú partneri aj v biznise

Inšpiratívne príklady z praxe, kedy rozhodnutie podnikať s partnerom/partnerkou či manželom/manželkou bolo tým správnym.

Unloc rieši problém s kľúčmi a zlepšuje mobilitu aj logistiku v Nórsku

Mnohým ľuďom sa už stalo, že si zabudli kľúče a museli čakať, kým sa domov niekto vráti. Nórska spoločnosť Unloc našla riešenie pre situácie, kedy by bola vítaná možnosť zdieľať kľúč s inými ľuďmi.

Parížsky startup Heuritech dokáže vďaka umelej inteligencii predpovedať módne trendy

Inovatívny nápad, inšpirovaný svetoznámym módnym návrhárom Louisom Vuittonom - čo sa bude nosiť o pár mesiacov, vie umelá inteligencia už dnes.

Filmy o biznise, pri ktorých načerpáte inšpiráciu

Cesty, skúsenosti aj pády úspešných podnikateľov či geniálne nápady, ktoré dokazujú silu reklamy. Výber filmov z oblasti podnikania, ktoré sa oplatí pozrieť.
To najlepšie z Podnikajte.sk do vašej schránky